![]() |
VAT Value added TAX (VAT ID)
Value added TAX
Ik wil een online bestelling doen op een Amerikaanse site. Maar wat is VAT? Ik zie dat als je een VAT ID hebt, je dit niet hoeft te betalen. Heeft iemand ervaring met VAT? Het is een soort belasting neem ik aan maar ik vind het nogal vaag. Kan iemand me hier duidelijkheid overgeven? Alsvast bedankt! |
VAT is ongeveer 't zelfde als BTW. Verder weet ik 't niet..
|
Een VAT ID zal wel zoiets als een BTW-nummer zijn. Als je dat hebt kun je waarschijnlijk vrijstelling van BTW (VAT) krijgen, maar dat zul je wel niet hebben en daarom deze VAT of BTW gewoon moeten betalen.
|
Citaat:
|
De VAT is inderdaad BTW en die moet je er gewoon bij optellen.
|
En dan heb je ook nog nederlandse invoerrechten. Soms word je pakketje eruitgeplukt, en krijg je nog een rekening van de douane ook.
Vooral DVD's zijn wat dat betreft kwetsbaar. Herkenbar pakketje van de amazon en de heren weten dat het altijd prijs is. Als je onder de 25 euro blijft, krijg je een vrijstelling, dat is ze namelijk te weinig opbrengst voor hun moeite, maar is het meer dan wil er nog wel eens een briefje bijzitten... Dan mag je eerst dokken bij de postbode voor je je pakketje overhandigd krijgt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20. |