![]() |
Spieren
Hallo,
ik hoop dat het hier goed staat, :rolleyes: Ik train nu al een paar jaar, maar ik merk gewoon dat ik kracht te kort komt. Nu zeggen sommige mensen, dat wanneer ik thuis aan de gang ga, met gewichtjes dat ik zo al wat meer spiertjes aan het kweken ben.. :D Maar wanneer ik dit dan elke dag goed doe, is het niet goed voor mijn lichaam zei iemand. Want spieren hebben 48uur nodig om te herstellen zei die persoon ook. Dus nu vroeg ik me af, hoe krijg ik het snelste spierballen, zonder blessures..? :D Greetz, |
Citaat:
|
Hey,
Dat weet ik dat je eigenlijk 16 moet zijn, maar ik train Maandag, Vrijdag al met gewichten..maar ik merk gewoon dat ik kracht te kort kom, dus ik moet wel iets meer trainen.. |
inderdaad naar sportschool gaan en advies vragen
ik ben 15 en ga ook naar de sportschool, maar gebruik alleen lichte gewichten, maar herhaal het vaak. |
Citaat:
|
Ik ben ook 3x in de week in de Sportschool te vinden. En ik hang er natuurlijk niet meteen ongelooflijk veel gewicht aan, ik pak ook licht gewicht, en dat herhaal ik super vaak..Maar alles wat ik extra kan doen is natuurlijk meegenomen
|
Citaat:
ik ga maar 1 keer en ben 15:p |
maarreh, waar heb je al die spieren voor nodig?:p
|
Haha ben 3x in de week te vinden, en 2x daarvan ben ik met
gewichtjes bezig, en 1x heb ik gwn normale training |
ik heb die spieren nodig, omdat ik topsport judo doe. Ik
ga ook veel naar het buitenland enz.. |
Citaat:
Ik ben namelijk sterker als veel leeftijdsgenoten uit de klas, terwijl er daarvan heel veel aan fitness enzo doen, en ik bike alleen maar |
Hey,
Bike is geen oplossing woon midden in het centrum van Arnhem, maar van gewichtjes krijg je toch ook kracht..? |
Citaat:
Toen ik die route reed had ik genoeg kracht, maar ik kwam weer aan bij mn oma met spierpijn hoor :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hey,
Ik train natuurlijk ook mijn buikspieren, en mijn bovenbeen spieren, mijn onder rug spieren, eigenlijk alles wel, maar ik merk gewoon, dat ik mijn armspieren wat meer moet trainen.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik loop nu rond de 20km zonder problemen. Maar ik hardloop alleen maar voor me wedstrijdtraining. |
Maar het is dus gwn een kwestie van die gewichtjes
aan schaffen, en elke dag relax trainen? Zodat ik straks trotse spierballetjes heb..? :D |
Citaat:
|
Hey,
Ze helpen me daar ook bij, maar het is nu vakantie, en de meeste zijn weg, en ze doen al zo veel voor mij, en dan wil ik ze niet in de vakantie storen, omdat ze dan als het ware rust hebben. Ik dacht jullie kunnen me ook wel helpen..? :bloos: |
Of bedoel je dat je energie te kort komt in je spieren (dat is heel wat anders dan kracht!). Ga letten op je voeding. Bij de sportschool waar ik train (5x per week) kun je al vanaf je 14 beginnen dus misschien bij die van jou ook wel.
Als je toch 16 moet zijn zou ik een aan o'n patser daar vragen of hij je wat tips kan geven. |
Ik train al in een sportschool, en dat doe ik met mijn Coach. Maar ze zei dat ik ook thuis rustig aan de gang kon. Ze vertelde me ook dat
ik niet als een gek bezig moest gaan in de vakantie, omdat mijn spieren ook rust nodig hebben, spieren hebben 48uur rust nodig. Maar ik wil gewoon weten hoe ik een beetje gespierde armen krijg, en wat ik dan thuis moet doen, elke dag ofzo..? |
Citaat:
Kunst is om je daaraan te houden en niet over te trainen. Daar bereik je niks mee, als je te intensief traint kan het juist zorgen voor spierafbraak. Let ook op met wat je eet. Als je echt intensief wil gaan trainen heb je eiwitten nodig, zonder bouwstenen kan je lichaam geen nieuwe spiervezels aanmaken. :) |
Dus als ik elke dag hetzelfde een setje doe..
Dan heb ik zo wat gespierderde armen? |
Citaat:
|
Doe eens wat moeite om informatie te winnen. Op het internet staan tienduizenden pagina's vol met de dingen die jij wil weten.
Heb je al een trainingsschema? Zo ja, laat dan eens zien. |
Hoebedoel je trainings schema?
ik heb wel wat ik allemaal doe maandag, woensdag etc..etc.. |
Eet je wel genoeg, je kunt je natuurlijk kapot gaan trainen maar als er niet genoeg voedingsstoffen in je lichaam zitten valt er niks te groeien in je lichaam. Voor een krachttraining kun je beter veel vlees(VIS!) eten want daar zitten veel eiwitten in.
Geef anders eens een keer een lijst met wat je allemaal eet op een dag en de trainingssetjes dan weten we gelijk of dat allemaal wel klopt |
Citaat:
|
Citaat:
behalve als je het natuurlijk doet om lekker in je vel te zitten, dan heeft het wel nut ;-) |
Citaat:
ik doe 800m en binnenkort 1500m:) en in de herfst/winter crossen van 3km |
Citaat:
|
Citaat:
dyslectisch...of is dat geen goede reden :( |
Ik denk dat je nu wel op de goede weg zit. Ik heb zelf voor bij het wedstrijdjudo ook een tijd krachttraining gedaan. Daarbij merkte ik dat ik wel een stuk sterker werd, maar niet gigantisch veel spiermassa erbij kreeg. Dat is niet erg; bij judo is het belangrijk dat je 4 minuten in de wedstrijd nog kracht over hebt, in plaats van dat je eventjes sterk kunt judoën en dat je spieren dan leeg zijn. Dat je nu al wat licht bezig bent in de sportschool is wel goed, maar maak er niet veel meer van. Straks als je zestien bent kun je gaan oefenen op je explosiviteit, dan zal je judo er veel meer op vooruit gaan.
Foucs je trouwens niet te veel op je armen. Het zijn erg belangrijke spieren bij judo, maar besteed ook veel aandacht aan je been- en buikspieren (buikspieren zijn superbelangrijk bij het ne-waza judo). - Jolle |
Om je spieren te trainen ( en dus veel rust +/- 48 uur zoals je zelf zei) kun je een bepaalde volgorde aanhouden in de week.
train je bv 3x per week doe dan: maandag: borst en triceps woensdag: benen en buik vrijdag: schouders rug en biceps en cardio mag natuurlijk altijd Maar doe alles met mate zeker als je nog 14 bent. Omdat je spieren nog in de groei zitten moet je vooral NIET overbelasten want dan krijg je alleen maar blessures. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52. |