![]() |
Ben je een acteur, schrijver of regisseur?
Uitleg:
Acteur: vindt het uitbeelden van de gevoelens e.d. het belangrijkste, daarna volgt de rest Schrijver: let vooral op de tekst en wil die eerst begrijpen voordat hij verder speelt Regisseur: let op het totaalbeeld, dus: decor, acteur en schrijver. Wat ben jij en waarom? |
Regisseur.
Omdat ik me goed scenes uit boeken kan inbeelden, en vaak kan bedenken hoe een film beter had gekund. |
Ik neig naar een variant tussen de acteur en xde schrijver in. Op mis en scènegebied ben ik best wel een nul. Ik zwil wel graag de tekst befgrijpen maar vind het uitbeelden van emotties en gevoelens toch ook wel belangrijkk in een stuk.
|
K denk schrijver, omdat k vaak op de tekst van iets let. K hou ook van opstellen schrijven enzoow. En een tekst begrijpen, nou ja, meestal heb k nie zoveel zin om dingen op te zoeken als k iets nie weet...
|
Zelf ben ik een schrijver-regisseur. Ik let op het totaalbeeld, dat is het eerste wat ik wil weten als we bezig zijn met een tekst. Maar ik moet wel de tekst begrijpen, anders kan ik er niets mee.
|
Doe mij maar een combinatie van alle drie dan. :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oke, dat ben ik dus even vergeten. Combinaties zijn niet mogelijk, dus je moet echt even kiezen!!! Probeer het in ieder geval, het hoeft niet gelijk goed te zijn.
|
Citaat:
Ik hou het op regisseur, ik ga voor het totaalbeeld! |
ik kan niet kiezen, mag alledrie een beetje ook?
|
Ik denk vooral schrijver. En ookwel een beetje regisseur (oke ik weet dat ik maar 1 ding mocht noemen........).
|
Als ik écht moet kiezen, wordt het dan toch maar acteur. Want daar hoort stiekem ook een beetje regisseur bij... Muwahahaha.
|
Citaat:
|
Citaat:
Idem, toch ook stiekem een stukje schrijver die om de hoek kijkt. |
ikke dan maar regisseur
want ik let het liefst op alles, iedereen en mezelf in een stuk en ook omdat ik nog nooit een regisseur heb ontmoet die niet kon acteren en schrijven, en andersom wel. http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Volgens mij komen er, bij wat je ook kiest, toch wel dingen kijken van de andere 2 opties hoor.
|
doe mij ook maar regisseur dan....maar ik vind het zowiezo een beetje een rare stelling zoals jij het zegt....in de werkelijkheid is het toch ook niet OF acteur OF regisseur OF schrijver?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik actrice/regiseur
wrom, acteren vind ik echt te gek, en regiseren, tja ik wil gewoon de touwtjes in handen hebben. ik ben ook gek op alles regelen, scenens, plaatsten uitzoeken en mensen coriseren enzo |
Actrice: Voor de Kamera staan en Acteren is makkelijk... je emoties tonen ook http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Maar als je nou bedenkt wat je uitgangspunt zou zijn als je een stuk of film zou regisseren? Zou je dan de nadruk leggen op de tekst (schrijver-regisseur), op de acteurs (acteur-regisseur) of op het totaalplaatje (schilder-regisseur). En natuurlijk tellen voor het totaalbeeld ook de acteurs en de tekst, maar wat vind jij het belangrijkste van die drie?
P.S. Ik heb dezelfde dramaleraar als Anneee as you can see.. |
Acteur, maar misgien wel meer regisseur
kan nogal bazig zijn met toneel, en ik wil dingen dan krijgen zoals ik ze in mijn hoofd heb, qua personages en mis-en-scène en sow |
Citaat:
|
Huh, jij was er toch allebei de lessen?
O, wacht, jij ging aan je concept werken... Naja, hij had de keuzes alleen wat duidelijker gemaakt, eigenlijk laula |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01. |