![]() |
taxi
Ik heb afgelopen weekend door omstandigheden een taxi moeten nemen. Nu was het zo dat de taxichauffeur de weg niet wist en terwijl de teller liep op z'n gemak in het stratenboek ging kijken. Is dit iets om redelijk om een klacht over in te dienen? Ik vind het namelijk echt niet kunnen. Wat zijn hier wettelijke dingen over en kan ik hier iets tegen doen?
|
Werkt een taxi niet per afgelegde meters met bepaald tarief
en een lager tarief voor "wachttijden" ? |
Deze werkte op tijd en tikte gewoon vrolijk door in hetzelfde tempo als tijdens het rijden. Elke paar seconden kwam er 10 cent bij.
|
Heb je daar niks van gezegd dan?
|
Nee, op dat moment niet echt. Was erg moe en had daarvoor ook al een vervelende ervaring met de telefoniste van de centrale. Ik heb wel even gevraagd waarom hij de weg niet wist, maar ben er verder niet op ingegaan.
Het was pas de volgende dag dat ik me besefte dat ik dat eigenlijk wel erg vreemd vond. |
Citaat:
mvdg |
Citaat:
1. ze hebben sjeike navigatie systemen maar: kunnen niet geupdate worden, zijn dus niet meer geschikt. 2. Ze vinden het zonde van de accu, anders zijn ze in de pauze weer bezig met de het opladen ervan ( :rolleyes: ) 3. De baas vindt het te duur voor elke chauffeur een gps systeem aan te schaffen. 4. ze hebben een eigen tomtom in de auto en vinden dat ze daarom niet verplicht zijn deze te gebruiken. De meest rare argumenten heb ik zo onderhand al gehoord (n) Klachtenlijn bellen (y) Maar reken niet op het terug krijgen van de onkosten (N) Succes! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47. |