![]() |
*Titel*
Rozerood, oh rozerood,
kom toch onder bed vandaan en open mij de deur want de winternacht is koud en vacht van bruine haren redt me niet. De griep verhindert me te praten, laat me warmen aan het vuur. De engel aan de afgrond was misschien wat te dramatisch en ik ben dan wel geen prins op’t witte paard, maar het leven is geen sprookje, dus nu ben ik hier te voet. Oh, wees niet bang, ik wil niet bijten, alleen maar met je zusje trouwen. |
Ik mis je rijm. Jij bent altijd zo inventief met rijm, hier merk ik dat alleen bij nacht - vacht. De eerste regel is natuurlijk verschrikkelijk clichématig en zoetsappig, maar ik neem aan dat je dat expres hebt gedaan. Verder vind ik het wel een tof gedicht, maar ik mis dus je rijm waardoor het ook een stuk minder vlot loopt.
|
Leuk vind ik. Vooral de laatste drie regels van strofe 2.
'dus nu ben ik hier te voet' :). Ik mis de rijm eigenlijk niet zo erg, wel mis ik inderdaad een beetje de vlotheid en dat kun je verhelpen met rijm, maar het kan ook anders. Trouwens, misschien ligt het wel aan mij, want ik heb muziek aan die te mooi is om zomaar uit te zetten dus dan moet ik me wat harder concentreren voor een ritme in een gedicht (het is trouwens wel mooie achtergrondmuziek bij dit gedicht, maar ik dwaal af). Leuk vind ik trouwens ook dat begin van je strofe: je breekt de zin af op zo'n manier dat je 'm niet begrijpt als je niet doorleest. |
Citaat:
O, ik vind het leuk hoor. Echt, soms mis ik ietsje de vaart in je gedicht, vooral vanaf de prins op het witte paard. Maar het einde is heel leuk! |
CSN, leuk dat je opmerkt dat ik niet zo veel met rijm heb gedaan, behalve die ene regel. Het was eerst m'n bedoeling om meer rijm te gebruiken, maar na nacht-vacht lukte het niet goed meer met de zinnen die ik wilde, en uiteindelijk heb ik het maar opgegeven.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor het ritme, of het gebrek er aan. Ik heb denk ik geprobeerd er te veel dingen in te stoppen (hoewel ik er nog zo veel uit heb gelaten) waardoor ik niet genoeg ruimte meer had om aan de vorm te werken. En Porce, wat luisterde je dan? |
Ik geloof dat ik Ane Brun luisterde. Ja, dat was het. Nieuwe cd:).
|
Ane Brun LIEFDE (L) Welke lied?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08. |