![]() |
VMBO 3 Hoger?
Oke voordat ik me vraag ga stellen komt er een heel verhaal vooraf....
Ik zit nu in de 2e klas, ik zit in een gemengde klas (kader/theoretisch leerweg) mijn doel was dit jaar om de theoretische leerweg te halen maar jammergenoeg is dat niet gelukt En dan nu mijn vraag: Is het mogelijk om in het 3 jaar VMBO-Kader over te gaan naar VMBO-T ? |
Dat kun je het beste aan je decaan vragen.
|
Hmmm school is alleen afgelopen ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder ben ik zelf van 2havo naar 3vmvo gegaan, en mijn ervaring was dat het absoluut niet moeilijk was, maar dat je wel gewoon op tijd verslagen en huiswerk moest maken. Maar dat geldt natuurlijk op elk niveau! |
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar vanaf 3 kader zul je denk ik niet in 4 theoretisch in kunnen stromen. Je zult dan toch je leraren moeten overtuigen dat je theoretisch aankunt. Bedenk wel dat je misschien beter je kader kunt halen dan uiteindelijk blijven zitten/zakken op theoretisch.
|
Hmmm bedankt voor de tips, ik denk dat het me wel gaat lukken!
|
Citaat:
|
Mwaa eigenlijk bedoel ik niet van 3-kader naar 4-tl
Ik bedoel 3e jaar Kader halverwege (als je een 9 ofzo gemiddeld staat) dat je dan naar TL toe kan ? |
Citaat:
Het lijkt mij mogelijk, alleen je hebt TL niet gehaald en dus zit je naar alle waarschijnlijkheid bij 'kader' op de goede plek. Ik denk dat het het beste is om hier je diploma in te halen... en daarna naar 4 TL. Als je een niveau daalt (bvb: vwo -> havo) is het ook zo dat je daar je diploma in haalt en daarna naar vwo 5 gaat. |
Waarom denk je dat de theoretische leerweg beter bij je past dan de kaderleerweg, als uit het afgelopen gemengde jaar is gebleken dat je beter de kaderleerweg kunt kiezen? Heb je het idee dat je (te) weinig gedaan hebt, of zijn er andere redenen geweest die je leerwerk het afgelopen jaar hebben belemmerd?
Zo niet, dan zou ik het risico niet nemen om de overstap halverwege het jaar te maken, omdat je waarschijnlijk veel in moet halen en zo misschien het jaar wel over zou moeten doen. |
Citaat:
|
Dat is wel heel erg rot. (n) Ik kan me wel voorstellen dat het dan even niet zo lekker is gegaan. :s Weten ze hier op school van? Kunnen ze daar geen rekening mee houden bij de overgang dan?
|
Citaat:
Ik zou het ns overleggen. Is er niet een ander model mogelijk? Bij ons heet dat eigen risico: je gaat naar het niveau wat je wil, en als je dan aan het eind van de eerste periode meer dan 1 onvoldoende op je rapport hebt (in december is da tongeveer) dan wordt je terug geplaatst naar een niveau lager. Kan dat niet bij jou op school? |
Citaat:
Word :| |
Heb ik ook zeker wel gedaan, me Mentor zij dat dood een fase van het leven is en ik me er overheen moest zetten
|
Dan zou ik naar je coordinator oid gaan. Of naar een andere leraar/lerares die je vertrouwt, want dat slaat nergens op vind ik. Natuurlijk is het een fase van het leven, maar men moet toch begrijpen dat dit zeker invloed op jouw cijfers heeft. :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27. |