![]() |
Werkgever studie betalen
Volgend jaar ga ik een voltijd hbo-opleiding Bedrijfseconomie doen. Gisteren heb ik de formulieren ontvangen om mee te betalen. Er zit ook een papier bij waarop staat dat je werkgever kan betalen voor je studie.
Mijn ouders zouden m'n studie betalen. Toevallig heeft mijn vader een bedrijfje en hij betaald de studie natuurlijk het liefst met het bedrijf. Ik werk er zaterdags en in vakanties en heb de studie niet nodig voor mijn werk daar. Is het gewoon legaal om dan toch je werkgever te laten betalen, of is zoiets alleen voor mensen die de opleiding echt nodig hebben voor hun baan? |
Als er staat werkgever dan kun je ervan uitgaan dat je een arbeidsovereenkomst moet overleggen om te bewijzen dat je daadwerkelijk bij bedrijf X werknemer bent. Ik neem aan dat jij niet bij de onderneming van je pa in dienst bent.
|
Ik doe mijn opleiding ook duaal; de instelling waar ik werk betaald mijn boeken, collegegeld, modules, excursies etc.
Is het niet een voorwaarde dat het bedrijf connecties met je school moet hebben? En, dat je minimaal zoveel uur per week binnen het bedrijf een bepaalde functie moet vervullen. Hoewel ik dan beduidend minder schooluren heb, wordt dat weer enigszins gecompenseerd met mijn praktijkervaringen.. |
Ja, maar bij jou betaalt je werkgever het ook echt omdat hij er zelf baat bij heeft dat jij die opleiding volgt. In het geval van topicstarter, zo begrijp ik zij verhaal, heeft zijn pa toevallig een bedrijf en zou het waarschijnlijk belastingtechnisch het handigst zijn om het schoolgeld via die onderneming te betalen.
Maar dat lijkt me niet de bedoeling, want topicstarter is niet in dienst van de onderneming van zijn pa en de onderneming betaalt de studiekosten dan ook niet in het kader van scholing van een werknemer waar de onderneming zelf ook baat bij heeft. |
Citaat:
|
Deze week kom ik er wel officieel te werken, denk met een nul uren contract of zo. Zou het dan al mogelijk zijn of moet je echt een minimaal aantal uren per week werken, of de opleiding echt nodig hebben voor je baan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De opleidingscoordinator heeft me eens laten zien wat 'een leerling' kost... :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |