![]() |
papertrips met fentanyl in omloop
WAARSCHUWING
30 JUNI 2006 In Amsterdam zijn papertrips met een gevaarlijke hoge dosis fentanyl in omloop. De papertrips waarvan bekend is dat er fentanyl op zit, zijn wit met een rood hartje. Deze trips zijn levensgevaarlijk! Papertrips zijn kleine stukjes papier, meestal met een afbeelding erop, waarop doorgaans LSD is gedruppeld. Symptomen overdosis fentanyl Slachtoffers van een overdosis fentanyl kunnen de volgende symptomen vertonen: langzame ademhaling, verstijfde spieren, spiertrekkingen, misselijkheid, braken en bewusteloosheid. Braken is extra riskant, omdat mensen die bewusteloos raken in hun braaksel kunnen stikken. In het uiterste geval leiden de verschijnselen tot een dodelijke afloop, als gevolg van ademhalings- en hartritmestoornissen. EHBO tips Bij een overdosis fentanyl: • Leg iemand in een stabiele zijligging • Bel onmiddellijk een ambulance (112) • Houd, in afwachting van de ambulance de persoon wakker • Vertel de hulpverleners dat het mogelijk om een fentanyl overdosis gaat, dan kunnen zij een middel toedienen dat de werking van fentanyl blokkeert Wat is fentanyl? Fentanyl is een zeer sterk pijnstillend middel (synthetische heroïne). Het wordt gebruikt bij operaties en als pijnbestrijder bij terminale patiënten. Het is 50 tot 100 keer sterker dan heroïne en morfine. Fentanyl is een verdovend middel en heeft geen enkel hallucinogeen (trip) effect! Laat je papertrips testen! elke donderdag van 15.30 tot 19.30 Jellinek Testservice Jacob Obrechtstraat 92 020-4087775 di-vr 14.00-17.00 en do tot 19.30 Adviesburodrugs Entrepotdok 32A 020-6237943 -------------- dit soort berichten geven toch wel weer aan dat je echt heel voorzichtig moet zijn bij wie je je stash haalt. volgens mij gebeurd het nog vaak genoeg dat mensen bij een minder bekende shit halen en het niet laten testen. maarja verspreid het nieuws zou ik zeggen aan de mensen die acid gebruiken.. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
Wel fucked up dit. Die hartjes hebben nogal een reputatie opgebouwd vorig jaar, toen waren t supergoeie tripjes.. |
waarom denk je dat ze zo goed waren? ;)
|
Citaat:
--> "Fentanyl is een verdovend middel en heeft geen enkel hallucinogeen (trip) effect!" |
als je er maar genoeg van neemt ;)
|
w000t als we oma niet hadden :cool: (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
vorig jaar waren het grijze btw en niet witte |
wow, en is deze dose dan hoger dan de gemiddelde pleister die je haalt bij de drug store in amerika?
|
Citaat:
|
vertel het me maar dork
|
Citaat:
:rolleyes: |
verschijnen de symptomen al bij een halve/hele trip, of is hier meer voor nodig?
Heeft het effect op iedereen? waar zou het mee te maken kunnen hebben dat iemand er zo op reageerd? Ik zou niet weten waar ik ze hier kan laten testen, snap niet waarom ze uberhaubt dat soort stoffen ermee mengen als het levensbedreigend kan zijn... en welke idioot voegt er een stof aan toe waarvan er niet eens een hallucinerende werking is! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:nono: |
Citaat:
|
Toch vind ik het een beetje vreemd, de meeste 'fabrikanten' doen het niet voor het geld. Maargoed, beter je papertrip laten testen dus.
|
Citaat:
Maargoed je kan je wel afvragen, waarom zouden ze het erop gooien, het is waarschijnlijk niet bij elke apotheek te halen en je kan er net zo goed niks opgooien en t dan toch als lsd verkopen, niemand die t verschil ziet. |
Bij LSD is vaak geld niet de reden van het produceren.
|
Citaat:
Mensen die dit soort geintjes flikken moeten ze trouwens ophangen in de hoogste boom. |
lol@ dat wakkers post gelocked is over fenatnyl nadat hij gevaren copy @ paste
en wederom een voorbeeld waarom drugs gelegalieerd moeten worden zodat geld willende idioten die rotzoooi verkopen geen succes meer heben en je tenmisnte zou weten(100%) wat jekrijgt en het risico van "foute" drugs zo klein mogelijk wordt gemaakt |
Citaat:
|
idd het is echt een te simpel argument om zo drugs te legaliseren.
|
ik denk eerder dat de mensen die troep maken beginnen te juichen als ze horen dat drugs gelegaliseerd wordt. ze kunnen dan nl makkelijk onder de hoge prijzen (door accijnzen) van 'legale' drugs blijven, zelfs meer verkopen en hun productie opschroeven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat de mensen die nu illegaal drugs maken niet blij zullen zijn als drugs gelegaliseerd worden, omdat het door grote bedrijven gedaan zal worden.
En ik denk niet dat er dan nog veel plaats is voor een illegale markt. |
mensen die nu illegaal drugs maken die niet aan de eisen voldoen (al zijn die er wettelijk niet, je mag ervanuitgaan dat t geen troep is). wat ik bedoel is dat al die legale drugs die aan de eisen voldoet veel duurder worden door de accijnzen, en daardoor de troep die niet aan de eisen voldoet nog makkelijker verkocht wordt (lagere prijs?) en ze daardoor alleen maar meer troep produceren. dus zal de markt voor die mensen alleen maar groter worden. ze kunnen immers makkelijk een goedkoper alternatief bieden (dat het niet werkt en je nog erger kapot maakt, daar zitten zij niet mee)
|
nee maar genoeg klanten wel.. ik betaal liever wat meer voor goede kwaliteit hoor.
|
@probeer: ja, daar dacht ik ook aan, nadat ik mijn eerste post geplaatst had. Sowieso is het natuurlijk puur speculeren wat wij nu doen, maar toch vermoed ik dat het ze niet goed af zal gaan. De mensen die geen 'connecties' hebben met lui die in illegale shit dealen zullen sowieso gaan voor de legale shit, de mensen die graag zekerheid hebben zullen gaan voor de legale shit, zo kun je wel door blijven gaan.
De enige mensen waarvan ik me kan voorstellen dat ze voor de illegale shit zouden gaan, zijn: - mensen die onder de leeftijdsgrens zitten én het niet kunnen regelen via een ouder persoon (en dat zullen maar bijzonder weinig mensen zijn) - mensen die hun gebruik niet kunnen bekostigen als ze legaal zouden kopen - mensen die liever wat geld besparen op de drugs en zich daarbij geen zorgen maken over de eigen gezondheid - evt. buitenlanders (als ze zo'n plannetje zouden invoeren dat alleen mensen met NL ID mogen kopen, zoals ze bedacht hadden voor shops een hele tijd geleden) Nu zal ik vast wel een paar categoriëen vergeten zijn, maar ik vraag me toch af of de markt voor illegale handel dan groot genoeg zou zijn voor de georganiseerde misdaad (en daar moet je het over het algemeen toch van hebben). Maar ja, speculatie... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed da's allemaal theoretisch, ik denk dat als het daadwerkelijk gelegaliseerd wordt jij gelijk krijgt, aangezien er wel een belachelijk hoge accijns over geheven zal worden (vele malen hoger dan over alcohol iig), bovendien worden al die plaatsen waar illegaal geproduceerd wordt echt niet in één keer stilgelegd de dag na legalisatie, omdat er natuurlijk èrg veel in geïnvesteerd is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |