![]() |
Versleten kinderjaren.
Versleten kinderjaren.
Tranen zijn voor later werd er jarenlang gezegd Ik heb stilletjes gezwegen en me erbij neergelegd Maar nu mijn kinderjaren slijten in mijn ouderdom Vraag ik dikwijls naar de reden naar het hoe, en het waarom Als een deur gesloten wordt en ik eenzaam achterblijf Voel ik wederom de rillingen de angst en woede in mijn lijf Ik had mijn keuzes willen maken maar je speelde er op in Ik dacht dat het zo hoorde ging er nooit echt tegenin Jaren zijn versleten duizend tranen zijn gegaan Te laat ben ik gaan beseffen wat ik constant moest doorstaan En ik zou je willen straffen willen schelden, schoppen, slaan Om alles wat je mij hebt afgenomen om alles wat je mij hebt aangedaan. |
Hoi anno, ik vind je gedicht te concreet (niet te verwarren met concrete poezie, zoals we die kennen van P. Ostaijen), en iets te pathetisch. Probeer te spelen met woorden, gebruik meer stijlmiddelen.
Ik zal me maar meteen even voorstellen aangezien dit mijn eerste bericht is. Ik heet in feite Stefan (17 jaar), en ik publiceer met regelmaat poezie onder pseudoniem en eigen naam. |
hoi stefan we hebben ook een voorsteltopic het heet het achter de spiegel topic of zo iets dergelijks het is wat onbeleefd om in iemand anders' topic de aandacht op je te vestigen
:( (wat niet betekent dat het niet leuk is dat je er bent) het gedicht! ik vind het prettig beginnen. niet superorigineel, niet vernieuwend, maar heel prettig. bijna bekend. het zou van een bekende nederlandse zanger kunnen zijn. waar de persoon boven mij wel een punt heeft, het is erg concreet. de punt op het eind is iets misplaatst, de punt in de titel ook (het is geen zin) en de herhaling van kinderjaren in de titel en ergens in het midden een beetje oncreatief. ik vind het na de eerste twee strofen minder worden. misschien is het een kwestie van smaak, maar ook van kwaliteit-kwantiteit en misschien het iets af willen maken. nogmaals, je begint fijn. |
Allereerst vind ik de punt in de titel wel goed staan. Het geeft het idee dat de schrijver duidelijk weet waar hij heen wil en het een sterke inhoud heeft.
Wat die inhoud dan betreft: er zit geen vernieuwing in je gedicht. Elysea zegt dat het bijna bekend klinkt, zo voelt het ook bij mij aan. Precies alsof er al zovelen dit geschreven hebben en het onderwerp niets meer weet over te brengen. Stefan heeft gelijk als hij voorstelt om wat meer met taal te spelen, nu verlies ik mijn aandacht na de twee eerste strofes. |
@ elysea
helemaal mee eens, ik wist niet van een voorsteltopic ;) |
Ik kan me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers: je gedicht is te expliciet, er zit in het gedicht niets dat de lezer verrast of het werkelijk aangenaam maakt om het gedicht te blijven lezen (behalve misschien het ritme en de rijm, want die zijn wel goed gelukt).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |