![]() |
leren in vakantie
hallo allemaal...
ik ga na de vakantie naar 5 havo toe.. examenjaar dus.. maar ik had dit jaar al veel keren dat ik natuurkunde en scheikunde eigenlijk niet echt snapte (en wiskunde daar heb ik ook niet echt veel voor gedaan).. alleen door een beetje logisch na te denken haalde ik wel een voldoende ervoor.. maar ik denk dus dat ik het daar volgend jaar toch niet mee red.. daarom wil ik eigenlijk in de vakantie al wat dingen ervoor doen dat ik een beetje goed voorbereid ben en dat ik tenminste met misschien een 7 de examens kan maken... maar ja nou wil ik dus weten welke onderwerpen in het begin van het jaar besproken worden en wat echt de belangrijkste onderwerpen zijn. en zijn er misschien boeken in de bibliotheek of ergens waar dat ook allemaal in staat... want ik ga over een week op vakantie en dan wou ik eigenlijk wel wat boeken meenemen en daar heb ik dus geen internet... heeft misschien iemand ideeen wat ik dan het beste kan doen.. want ik wil tenminste met een beetje zelfvetrouwen mijn laatste jaar in gaan... (en ja het is me eigenlijk schuld ook wel dat ik er het afgelopen jaar niet veel aan gedaan heb maar ja dat kan ik nou niet meer verandere...) ik hoop dat iemand misschien een idee heeft ofzo.. alvast hartelijk dank groetjes |
misschien eerst de stof van afgelopen jaar/jaren opfrissen zodat je in ieder geval met een goede start begint, omdat je daar otch vaak op verderborduurt
|
Citaat:
zijn er misschien ook boeken ofzo in de bibliotheek.. want ik kan de boeken van school nou in de vakantie niet hebbe enzo.. |
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jouw school je niet al te graag wat boeken laat meenemen zodat jij wat kan bijleren in de vakantie.
|
is van een uitgever dus niet van de school zelf
je kunt wat kopietjes maken |
ja nou alle boeken liggen dus wel gewoon op school.. wij hebben een zogenaamde boekenfondst.. maar ik mag dus niet zonder toestemming van die gene die dat allemaal regeld boeken mee nemen naar huis..
het zou misschien wel mogen.. maar ik kan geen mogelijke contacten meer met die persoon maken.. daarom ben ik op zoek naar een andere mogelijkheid.. |
Misschien kun je tweedehands de desbetreffende boeken aanschaffen. Veel boeken worden nu aangeboden dus je bent er niet te veel voor kwijt en het scheelt je volgend jaar de huurkosten. Daarna kun je ze weer verkopen...
|
Citaat:
|
Citaat:
hoop ook dat jullie genieten van de vakantie.. groetjes |
Zal ik zeker doen. Als je nog ooit vragen hebt over iets en hier op het forum het ook iets te vakantieerig is om antwoord te krijgen wil ik je eventueel wel helpen via mail/MSN.
Maar ook ik zal redelijk veel afwezig zijn ivm reizen. |
Citaat:
|
De boeken die ze op school hebben, zijn er ook wel in de bieb. Of kijk eens bij De Slegte of een andere tweedehands boekenwinkel, daar hebben ze ook vaak schoolboeken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |