![]() |
Bumperklevers en klapbanden
Vandaag op weg van m'n werk naar huis zat er zo'n 50 km iemand ontzettend te bumper kleven. En nee, ik reed niet te zacht ;) (90km/u waar je 80km/u mag rijden. En dan nog, als ik gewoon 80 km/u zou rijden vind ik dat nog geen kleef-excuus)
Wat doen jullie als je 'gebumperkleefd' wordt? Aan de ene kant wil ik juist harder rijden om wat meer afstand te creeëren met oog op veiligheid/ afstand. Aan de andere kant maakt het geen verschil of ik nu nog 5 km/u harder ga rijden: de klever blijft net zo hard kleven... (Hard) remmen zal ik niet doen, hoewel het wel eens door mijn hoofd spookt.. :o Buiten het feit om dat ik me niet moet laten opnaaien, wat kan je dan het beste doen? En stel dat een 'klever' achterop je rijd, wordt dan alles vergoed? (Omdat degene die iemand van achteren aanrijd schuldig is) ook al heb je maar een auto van tweeduizend eurie? En nog een vraag van heel ander kaliber ;) Wat moet je doen als je een klapband hebt? Of, anders gezegd: hoe kom je veilig naar de berm/ zijkant van de weg met een klapband? Kun je dan uberhaupt nog sturen? |
Eventjes het rempedaal lichtjes aanraken waardoor je remlichten gaan branden maar je nog niet echt remt, of gewoon je mist-achterlicht aanzetten :o
Als dat niet werkt gewoon langzamer gaan rijden en met handgebaren duidelijk maken dat je daar niet van gediend bent :o |
Citaat:
Citaat:
Je moet sowieso niet in paniek raken, gewoon relaxed naar de kant rijden en het wiel even verwisselen, nog big deal :) |
Bumperkleven doe ik zelf ook regelmatig als mensen niet doorijden... :nono:
Aan de andere kant, als mensen mij bumperkleven en ik rijd netjes de maximumsnelheid dan ga ik juist zachter rijden... :evil: Verder, als je van achter wordt aangereden ben je nooit schuldig, dus alle schade moet worden betaald door de tegenpartij. |
Ik ga meestal zachter rijden bij bumperklevers
|
Ik blijf gewoon mijn snelheid rijden.
|
Het ligt er aan hoe erg er gebumperkleefd wordt en op wat voor weg, maar ik doe dan niks, of ik ga dan of afwisselend langzamer en weer tot de maximumsnelheid varieren, of ik laat de ruitensproeiervloeistof rijkelijk vloeien, zodat de bumperklever ook een douche krijgt.
|
ik ga of precies netjes de max snelheid rijden, of net even 5 km langzamer. of ik ga wel even dik op de rem staan (over het algemeen snappen de meesten de hint wel.)
|
Bij een bumperklever trap ik eerst zachtjes op de rem, als hij de hint niet begrijpt dan ga ik bijvoorbeeld op een 80 km-weg gewoon lekker met een gangetje of 40 verder.... Heb toch bijna nooit haast ;)
Als ik toevallig met een auto rij die rijp is voor de sloop, trek ik de handrem wel eens aan, dan wordt de klever vaak wel wakker :evil: De remlichten gaan dan niet aan terwijl de auto wel remt :p |
Gewoon door blijven rijden. Als ie er echt langswil gaat ie er wel rechts langs.
|
Citaat:
|
Euhm doorgetrokken streep of niet, als iemand achter je aan het kleven is, en je blijft doorrijden, gaat ie er echt wel rechts langs, streep of niet. ;)
|
Citaat:
|
De rem zachtjes indrukken zodat je lichten 'oplichten' vind ik trouwens wel een nette, duidelijke manier :p (y)
|
Citaat:
|
Vervolgens halen ze je rechts in en snijden je af. ;) Met een beetje pech ramt ie je van de weg af en ben je zelf fout, want jij rijd eigenlijk achterop hem dan.
|
Bij bumperklevers ben ik heel vervelend. Zeker op de snelweg. Ik wil dan nog wel eens even hard gaan rijden als degene die ik aan het inhalen ben, gedurende toch zeker twee minuten. Dan haal ik verder in en als hij dan nog zit te kleven, rem ik af en doen we het gewoon nog eens opnieuw. Een soort opvoedcursus, zal ik maar zeggen.
Als ik in een minder goede bui ben, doe ik niets, blijf ik gewoon doen waar ik mee bezig was en als hij me dan voorbij schiet laat ik hem m'n groot licht zien. Een klapband is vervelend, maar je kunt opzich wel sturen. Ik heb het in een oude BMW gehad. Gaspedaal loslaten, heel rustig de vluchtstrook of berm insturen (als dat kan) en de auto langzaam tot stilstand laten komen. Als de kapotte band aan de rechterkant zit, moet je uitkijken dat je niet te veel bijstuurt, want dan heeft hij nog wel eens de neiging om iets te hard naar rechts te gaan. |
Maar ja, het is ook irritant als je links rijd met 140 en er komt er eens een vanachter de vrachtwagen vandaag, die dan van 80 weer naar 120 moet acceleren. Of zo een die gewoon met 125 er langs gaat, dan vraag je er ook gewoon om.
|
Klapbanden weet ik niets van.
Klevers, als ik op de snelweg zit met inhalen, geef ik meestal ff wat extra gas zodat ik sneller heb in gehaald en de eikel voorbij kan laten. Kan ik echt niet naar rechts (bijvoorbeeld rij vrachtwagens) en ze kleven, dan ga ik wat langzamer rijden. En als ze echt asociaal zijn, dan steek ik mijn middelvinger wel eens op. Op gewone wegen en ze kleven, en dat terwijl ik toch meestal net iets harder of minimaal de maximumsnelheid rij, dan ga ik vertragen. Langzamer rijden tot ze me uiteindelijk voorbij gaan. Idioten. |
Citaat:
|
Ik laat de voorkant van mijn Alfa wel even spreken, helpt meestal ook wel. En daarna de achterkant natuurlijk. :p :p
|
Citaat:
want dit: Citaat:
|
Ik ga gewoon netjes de maximumsnelheid rijden op mijn teller, wat neerkomt op +/- 5 - 8km/h te langzaam rijden.
Meestal snappen ze het dan wel, maar als ze het niet snappen geeft het niet, zij raken nog gefrustreerder en ik heb toch geen haast :) |
Zelf bumperkleven doe ik niet snel. Bij mensen die naar mijn idee te traag rijden ga ik er links, of als dat niet kan rechts, langs.
Verder heb ik weinig last van bumperklevers. Heel af en toe komt het wel eens voor maar ik maak mezelf er niet zo druk om. Ga er niet sneller of langzamer door rijden. Bij sjonnies is het wel eens leuk om een versnelling of twee terug te gaan zodat ze snel veranderen in iets heel kleins in je achteruitkijkspiegel ;) |
Citaat:
Dank voor je antwoord! De rest trouwens ook bedankt!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
typisch, een tijdje terug ging het ook over bumperkleven, toen opperde ik ook dit soort opties, en werd toen afgeschoten als "eigen rechtertje spelen" etc. Zijn we allemaal praktischer ingesteld nu het zomer is ofzo? :D
|
Blijkbaar. Het is, zo lijkt het iig, wel erger geworden nu het zomer is en soms moet je nu eenmaal íets doen ;)
|
'k heb eigenlijk nog nooit last van een bumperklever gehad.
Maar als het voor zou komen dan zou ik denk ik gewoon blijven rijden zoals ik reed, als het toch te lang gaat duren dan geef ik een signaal af door de remmen een beetje te gebruiken... of inderdaad de ruitensproeiervloeistof gebruiken.... |
Over het algemeen heb ik nooit mensen bovenop m'n bumper zitten, maar als dat wel voorkomt (zeer sporadisch) dan probeer ik me te verplaatsen in die persoon. Hij heeft kennelijk haast, en als ik in zijn schoenen zou staan zou ik het liefst willen dat mn voorganger zo snel mogelijk aan de kant ging / wat harder ging rijden.
Dat doe ik dan ook :). Of op een provinciale weg, als ik geen haast heb, zet ik even mn knipperlicht naar rechts uit zodat voor hem duidelijk is dat ie me beter maar even in kan halen. Overigens is dat doorgetrokken streep verhaal totaal niet van invloed op het inhaalgedrag van de gemiddelde bumperklever. Zelf heb ik er ook dikwijls lak aan. Doorgetrokken streep of niet, als ik vind dat ik genoeg overzicht heb om in te halen dan doe ik dat. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is mijn mening :) |
Of ik doe niks, of ik ga steeds langzamer rijden. Ik heb er wel een schurfthekel aan.
|
Citaat:
Lekker overzichtelijk he (y) Daarbij weet je van te voren dat je in Nederland niets hebt aan een auto met 120+pk omdat je er toch niet goed gebruik van kunt (lees: mag) maken. |
Citaat:
Overigens heb je weldegelijk iets aan een auto met 120+ pk en een berg koppel, aangezien dat de verkeersveiligheid alleen maar vergroot. Mits je dat vermogen natuurlijk op een verantwoorde manier gebruikt. |
mijn vader is een enorme bumperklever... :bloos:
Het enige wat werkt is gwoon aan de kant gaan (of hij haalt je gewoon via rechts (of zelfs vluchtstrook) in... |
Citaat:
Maar iemand moet wel heel hardnekkig links blijven rijden wil ik over de vluchtstrook inhalen hoor.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar idd, je blijft met dat tegenligger probleem zitten, al komen er vrij weinig frontale botsingen voor tijdens inhaalacties. Dat valt (relatief gezien) reuze mee. Opzich is het ook wel aardig te ontwijken maar het is toch een situatie waar je niet graag in komt te zitten, dat klopt.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je dus iemand in haalt en je ziet dat je het niet red, gewoon even groot licht knipperen en terug schakelen en vol gas :P
Maja waarschijnlijk ben je dan al dood. |
Citaat:
Ik was laatst ook heel erg blij met een parkeerhaven omdat zo'n neuroot het niet aankon om 2km achter de bus aan te rijden die overigens gewoon 80 kan. |
Tja af en toe rij ik wel eens op de napoleonsbaan, daar gaan ze dus ook gewoon inhalen, echt zooo fucking leip.
|
Citaat:
|
nog langzamer gaan rijden zodat ie gaat inhalen, en dan snel veel gas geven :) en dat de hele tijd herhalen :)
|
Citaat:
Snel een of andere gare Ford Escort gekocht, rammelde aan alle kanten, toen maar een andere gekocht, zat er iemand met zijn trekhaak in mijn voorbumper, toen sneed nog iemand mij af 2 deuren naar de klote, what the fuck is next? Ik wil gewoon een hummer H2 of H1, dan doet niemand je wat. Maja heb hem al van maart, dus zo lang is het nu ook weer niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.