![]() |
Antwoord: een zeepbel
Was antwoord wel wat zij het liefste wilde..
Soms zijn woorden net illusies die de waarheid vervangen voor wat ingebeelde echtheid wordt. Dat ons dan doet geloven in verbeelding en niets meer mag en alles moet zo gaan, niet stil blijven staan bij wat vroeger echt en eerlijk was. Want wat toen mooi en heerlijk was, zijn wij nu vergeten en de kinderen na ons zullen nooit weten, hoe en waar en wie ik was. Wie ik echt was. Zij worden gevoerd met verhalen over duistere kanten en heldendaden. Dan zullen zij mij zien, als hun illusie en ik zal vervagen met de dagen niemand weet meer wie ik was, een zeepbel waar een kind in prikt. Geen antwoord, weg ben ik. |
Bedoel je nou dat de hoofdpersoon liever niet herinnerd wil worden dan verkeerd herinnerd? Ik vind hem een beetje moeilijk.
Ik vind het wel mooi hoe je de regels zo afbreekt(hoe heet dat ook alweer?) dat ze steeds iets anders betekenen dan je in eerste instantie denkt. Ik vind het goed in elkaar zitten, goeie balans tussen verschillende trucjes(rijm, herhaling, dat soort dingen), waardoor het geheel erg prettig wegleest. |
Het leest erg prettig weg en ik vind het zeer mooi geschreven.
Citaat:
Is - niemand weet nog wie ik was - niet beter? [slechts een suggestie] |
enjambement was het woord waar ik niet op kon komen. Goed enjambement.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |