Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Recovery disk] Packerd Bell heeft geen CDROM-speler (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=144046)

chatfreak2002 29-06-2002 19:22

Prakkert Bell

Ik ben nu bij iemand thuis en die hebben een Packerd Bell computer. Bij deze computer zit GEEN windows cd-rom. Je zou de computer moeten kunnen repareren met recovery-cd`s. Maar het probleem was nou juist dat je niet eens toegang kon krijgen tot deze cd`s.

ik heb nu dus mijn windows me cd meegenomen en hier geinstalleerd. Nu wil ik dus mijn beeldschermadapter instellen maar er zit geen diskette bij de computer met stuurprogrammas. De resolutie is nu 800*600 en is erg irritant, Het aantal kleuren is ook maar 16.

Wie weet waar ik die drivers kan vinden (staan niet op de PB-site)?

perseus 29-06-2002 19:34

Heb je al eens gezocht naar alle topics op dit forum over problemen met drivers met packard bell computers? Slechts een paar problemen konden hier worden opgelost door de drivers te downloaden van de pb site. De rest kon geen drivers meer krijgen (dat is tenminste niet gepost). Misschien moet je ze gewoon e-mailen of bellen en ze verrotschelden? :D

RenT 29-06-2002 20:25

Nieuwe Recovery CD's kopen.

€40,- bij PB. (telefonisch)

Cool_D 29-06-2002 21:06

Ik heb zelf ook Packard Bell jammer genoeg wel, maar ik heb er een rode diskette bijgekregen, daarmee kan je je pc in je beginstatus zetten zoals je hem hebt gekregen

perseus 29-06-2002 21:11

Citaat:

Cool_D schreef:
Ik heb zelf ook Packard Bell jammer genoeg wel, maar ik heb er een rode diskette bijgekregen, daarmee kan je je pc in je beginstatus zetten zoals je hem hebt gekregen
Een heleboel mensen hebben problemen met die drivers. Kopieren dus zou ik zeggen, gouwe handul! :D

Cool_D 29-06-2002 21:16

Citaat:

perseus schreef:

Een heleboel mensen hebben problemen met die drivers. Kopieren dus zou ik zeggen, gouwe handul! :D

:cool:

@pie 30-06-2002 13:46

Citaat:

RenT schreef:
Nieuwe Recovery CD's kopen.

€40,- bij PB. (telefonisch)

da's handig als het recoveryprogramma niet spoort :)

ik heb n keer bij mensen thuisgezeten die dus ook zo'n leuke CD hadden die zei dat de harde schijf gelockt was voor schrijven, terwijl ik gewoon met een bootflop naar ms-dos had gestart :)

edit: CD-rom boot werkte niet

Henri 30-06-2002 14:06

Kast openmaken, kijken wat voor videokaart erin zit, drivers downloaden van de fabrikant, en klaar is Kees.

p-chez 30-06-2002 15:16

Citaat:

henri schreef:
Kast openmaken, kijken wat voor videokaart erin zit, drivers downloaden van de fabrikant, en klaar is Kees.
PB hebben vaak hun eigen videokaarten erin, soms 'versmolten' met moederbord etc. Heel wicked.

Henri 30-06-2002 15:38

Citaat:

p-chez schreef:

PB hebben vaak hun eigen videokaarten erin, soms 'versmolten' met moederbord etc. Heel wicked.

Dat is waar, maar vaak zijn het wel veelgebruikte chips waarvan dus ook wel drivers te vinden zijn...

RenT 30-06-2002 17:45

Citaat:

@pie schreef:

da's handig als het recoveryprogramma niet spoort :)

ik heb n keer bij mensen thuisgezeten die dus ook zo'n leuke CD hadden die zei dat de harde schijf gelockt was voor schrijven, terwijl ik gewoon met een bootflop naar ms-dos had gestart :)

edit: CD-rom boot werkte niet

Boot-disk (dus recovery-prog) is te downloaden van Internet :)

bam 30-06-2002 17:58

Citaat:

henri schreef:

Dat is waar, maar vaak zijn het wel veelgebruikte chips waarvan dus ook wel drivers te vinden zijn...

idd je ziet altijd wel een chipset naam of een klein dingetje waar je het aan kan zien

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.