![]() |
Laptop verzekeren
Binnenkort ga ik een laptop kopen via een project van school. Hier kan ik ook een verzekering bij aanschafen van drie jaar voor 125 euro. Er staat bij dat deze onheil van buitenaf dekt (zoals vallen, stoten en diefstal. Nu vraag ik me af of het verstandig om deze verzekering te nemen, of is het toch zo dat ze bijna nooit uitkeren? Ik weet dat het moeilijk is om tegen diefstal te verzekeren, omdat je daarvoor echt braaksporen en zo moet hebben. Maar diefstal vind ik ook niet zo belangrijk want daar ben ik altijd wel voorzichtig mee en laat m'n laptop nooit alleen. Voor mij is het belangrijkste dat er bij schade door vallen en stoten alles gewoon vergoed word. Wat is de algemene ervaring met verzekeringen van laptops? Hebben mensen hiermee veel problemen om deze zaken vergoed te krijgen of gaat dit vrij makkelijk?
|
Als het je niet om diefstal gaat, waarom neem je dan niet 3 jaar garantie gewoon?
|
Dan word er toch totaal niets vergoed als je hem laat vallen of als er drinken over het toetsenbord valt of iets dergelijks?
|
Nee dan niet, maar bij een verzekering wel? Daar zul je ook wel (vrij strenge) voorwaarden hebben. Bij verzekeringen moet je echt goed naar de voorwaarden kijken, ik vertrouw die lui ook voor geen meter. :)
|
Ja ik ga de voorwaarden morgen doorlezen of zo. Heb ze vanmiddag aangevraagd want ze zijn nergens op de website te vinden :| Maar ik was dus benieuwd of er mensen zijn die een verzekering hebben en weleens wat vergoed hebben gekregen voor hun laptop, of dat die verzekeringen toch nooit iets vergoeden en het dus nutteloos is om er een te nemen.
|
Dat er schade gedekt wordt door vallen vind ik vreemd. Dat is je eigen stomme schuld en een verzekeraar dekt niet jouw eigen klunzigheid. Maar als hij daar wel toe bereid is, lekker doen. Ik vind dit trouewns meer iets voor WG&R omdat hte weing met hardware te makenheeft.
|
Citaat:
Er zijn kennelijk verzekeringen die jouw klunzigheid vergoeden, zolang je maar aangeeft dat je zelf degene was die de kosten veroorzaakt heeft. Als ik aan had gegeven dat ik niet had geweten hoe ie precies stuk gegaan was, of dat iemand anders 't wellicht had gedaan, had ik niks gekregen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ABN vergoedt je eigen lompheid iig. :D
|
Ik heb een abn armo laptop verzekering, ik dacht 32.50 per jaar en hij is ook tegen allerlei onheil verzekerd. Diefstal, verlies, schade etc.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52. |