![]() |
2de fase rekenmachine, komen deze twee rekenmachine op hetzelfde neer?
Hoi Hoi!
Komend jaar ga ik de 2de fase in, dus moet ik een rekenmachine aanschaffen. Mijn wiskunde docent heeft de type nummer enz. al doorgegeven, maar nu blijken er twee modellen rekenmachines onder 1 naam te schuilen. Het gaat om de type Casio CFX-9850 GB Plus(door de docent opgegeven gekregen). Omdat ik al talloze leerlingen op school met deze heb zien rondlopen, weet ik dus dat het gebruikelijk is om die te gebruiken op onze school. Maar als ik verder zoek, blijkt ook deze model voorzien te zijn van hetzelfde nummer en laat het nou net zo zijn dat we die zwarte thuis hebben liggen ;) (broer/zus). Mijn vraag was dus of er enig verschil zit in het gebruik ervan. Want ik wil liever niet hebben dat de docent individueel moet gaan uitleggen hoe mijn apparaat in zijn werk gaat. Trouwens is het daarentegen ook doodzonde op 80 euro neer te leggen voor iets dat precies het zelfde werkt :) . Thnkx voor 't lezen en alvast bedankt!!! |
Nee, voor zover ik weet zit er geen verschil tussen beide rekenmachines, of in ieder geval nauwelijks. Bij mij had iedereen in de klas die eerste, terwijl ik de oude, zwarte versie had, van mijn oudere zussen. Ik heb er totaal geen last van gehad dat 'ie op enige manier ook maar anders was, maar ik had dan ook alleen maar Wiskunde A1, dus misschien bestaan er wel verschillen, die ik nooit ontdekt heb. Maar kun je het je leraar niet gewoon vragen, voor de zekerheid?
|
Dude koop een texas (y)
|
bij mij in de klas kregen sommige in de 4e de zwarte en sommige die andere, dus er zal wel geen verschil zijn, alleen zal de ene nieuwer zijn dan de andere of zo.
|
Ik heb beide gebruikt en er zit geen verschil in. :)
|
Precies, ik heb ze ook allebei gebruikt.
Alleen de kleur van de buitenkant verschilt (de zwarte is ouder) |
ligt eraan of je spelletjes erop wilt of niet --> meestal betaal je voor de nieuwere versie meer, omdat er meer geheugen op zit. De functies die je zal gaan gebruiken verschillen niet van elkaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53. |