![]() |
image programma
Hallo,
Ik ben op zoek naar een programma waar je een image van je harde schijf mee kan maken, het progje moet gratis te downloaden zijn of voor een kleine prijs te koop (max 20 a 30 euro). En ik heb geen diskettestation. Het moet zoiets zijn: Bij mijn laptop zitten 2 recovery cd-roms. Ik heb dus geen recoverypartitie. Als ik mijn laptop wil recoveren start ik dus op met deze cd-roms. Ik ben met die fabrieksinstellingen, programma's enzo niet tevreden en wil dus zoiets zelf maken. Zodat als ik mijn laptop wil recoveren ik gelijk alle goede instellingen hebt plus de nodigste programma's zoals: office, photoshop, msn.... Kan iemand mij advies geven? |
De vanzelfsprekende Norton Ghost of een gratis alternatief Ghost for linux
|
met DD kun je onder linux/bsd ook een image maken:
dd if=/dev/ad4 of=/pad/naar/image bs=1m als /dev/ad4 de hardeschijf is die je wilt imagen. |
Is Ghost for Linux ook voor een pc zonder linux te gebruiken?
|
Citaat:
;x |
Citaat:
|
NTFS is meestal nog altijd read-only. Dus moet je de image wel naar een FAT partitie kunnen wegschrijven, bijvoorbeeld.
|
Usb hard schijfje eraan klikken met vfat fs. (y)
Captive maakt het meestal wel rw. |
Citaat:
Citaat:
Ze maken zonder problemen een image van je ntfs partitie, maar vanwege het readonly effect kan je deze image niet op een andere ntfs gooien (zover ik het weet). Gelukkig kan je het ook de image wegschrijven op een ftp-server. Helaas kon nog niet vinden of het restoren van een ntfs partitie goed gaat. Ik zal het eens testen met mijn virtuele computer. :) |
Backup/restore via ftp-optie van Ghost for linux getest
|
hey,
kben een weekje weggeweest, en zal het deze week of volgende week proberen. Allemaal heel hartelijk bedankt! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27. |