![]() |
Hoe maak ik pinda saus.
met gewonen huis & tuin ingredienten??
ik heb Pindakaas Soja Saus wat moet er nog meer door heen Groet Maradinus |
Ik doe altijd pindakaas en melk
en als ik heb ketjap, sambal, heel fijn gesnipperd uitje Sojasaus ken ik niet :P |
Melk heb je nog nodig, gewoon een beetje bij elkaar gooien in een pannetje en goed roeren (niet te hard laten koken). Als het te dik is doe je er wat meer melk bij, als het te dun is wat meer pindakaas :)
|
mn mama koopt bij de toko altijd pindasaus (vast) en dan heet water en pindakaas en ketjap en dan roeren
|
Wij kopen het altijd gewoon in de supermarkt, daar hoeft alleen nog maar water bij...lekker makkelijk en prima te eten. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou pindakaas, melk en ketjap combineren. En misschien wat water. Hoeveelheden heb ik geen idee van, ik neem eigenlijk ook altijd die van de supermarkt :) |
Hoeveelheden merk je vanzelf, gewoon een paar lepels pindakaas en een scheutje melk bij elkaar doen en dat langzaam opwarmen, zoals Daantje al zei, is het te dik dan doe je er een beetje meer melk bij, is het dun wat meer pindakaas (of je laat het dan gewoon een beetje inkoken). Ketjap en evt. een beetje sambal erdoor, klaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom melk?
|
KNOFLOOK en SAMBAL!!!
|
pindakaas, melk, sojasaus, eigenlijk ook een beetje tamarindepasta, en naar smaak sambal en zout.
|
Citaat:
|
pindakaas.
Water. Knoflook. Sambal. Ketjap. En dat lekker door elkaar mengen.. Melk hoeft op zich niet... Kan wel heel goed... |
M'n moeder maakt het zelf:
pindas roosteren fijn maken in een keukenmachine peper tamarinde suiker |
ik doe er altijd nog wat kokos bij..maakt het extra lekker..
|
Citaat:
|
Ik maak hem meestal met iets van 2,5 lepel pindakaas, melk naar inzicht, eetlepeltje sambal, scheutje ketjap.
Maar ik heb ooit eens op tv horen zeggen dat pindasaus echt niet met melk hoort. Dat was een taboe. Echte koks maken het altijd met water (zei hij). |
Citaat:
|
uhl met pindakaas :confused:
is pinda-saus anders dan saté-saus? |
Een keer een experimentje daarmee gedaan.
Gevolg Ik proefte alleen maar warme pindakaas En stond vervolgens ergens alles dr weer net zo hard uit te gooien. Mijn tip als je net zo handig bent in dat soort dingen maken als ik(lees niet handig): Niet Doen!! :rolleyes: |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
pinda's, plantaardige oliën, dextrose, zout wel toegevoegde suikers, dus, de andere twee niet. *pakt, ter controle, een pot basis voor satesaus* pinda's, plantaardige olie, weipoeder, suiker, maiszetmeel, glucosestroop, zout, aroma's, plantaardig vet, specerijen, kruiden, kleurstof E150 maar geen conserveringsmiddelen! |
AH Pindakaas Sara? :p In die van Calve zit dacht ik geen toegevoegde suikers.
|
nee calve pindakaas :). Ik heb hier ook AH pindakaas (ouders :confused: ), die heeft bijna dezelfde ingrediënten maar dan met plantaardige oliën en vetten ipv alleen oliën. En calve bevat maarliefst 12 % meer pinda's.
|
Citaat:
|
eigenlijk is de familie geheim :rolleyes: maar vooruit
pindakaas WATER ketjap manis ( = zoet) sambal oelek, klein beetje voor de smaak, als je m pittig wilt maken dan doe je er wat meer bij. kruiden/specerijen: knoflook (ik doe altijd in poedervorm) laos sereh ketoembar vetsin djahe kentjoer beetje op gevoel maken, dan kom t altijd goed. |
Citaat:
|
uien ? nog nooit gehoord...
|
idd, waarom zou je er uien indoen?
doe er dan gebakken uitjes overheen ofzo |
perruuhsies
|
Citaat:
|
Citaat:
|