![]() |
Forum dood?
Is dit forum dood ofzo? Bij alles wat er gepost wordt, komen er niet meer dan vier of vijf reacties.
Iets meer activiteit zou leuk zijn :D |
Ja, dus.
|
De eindexamens zijn voorbij en Grieks en Latijn zijn dode talen. Tsjah ;) :P
|
Hihi. :cool:
|
Het is sowieso niet het forum met de meeste activiteit...en met de vakantie voor de deur zal t niet echt meer toenemen vrees ik.
Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag :o |
Nou, als het aan mij ligt niet hoor!
Ik ga komend jaar GLTC aan de UvA studeren, dus mijn leven zal vol zijn van Klassieke Oudheid :P. Vertel eens wat leuks, zou ik zeggen :). Misschien moeten we weer wat dingen als die citaten doen of ehm... *-) discussiëren wat nu de juiste verhalen over Socrates zijn, of Plinius nu werkelijk zo saai geweest zal zijn of ehm... :D ga zo maar door :D |
Of foto's posten, dan kunnen we zien of de mensen die zich voor de klassieken interesseren, echt zulke nerds zijn. :evil:
|
Hoe ging je herexamen Latijn dan, lise_smiles?
|
Citaat:
Ik interesseerde me alleen nooit echt voor Magic, Star Wars/ StarTrek en exacte vakken. Inzoverre val ik een beetje uit de toon. :( |
Citaat:
|
Tja, ik zit in Tsjechie :) :cool:
|
Ik ben maar een wannabe, en niet eens goed in Latijn want 5 dus herkansing :o
|
Maar jij doet het toch om theologie te kunnen doen, Hasselt :p ?
|
Niet iedereen doet gymnasium, en ik ben niet goed genoeg om me er buiten school mee bezig te houden :p
|
Citaat:
|
Nou, mijn her latijn ging wel goed, totdat ze begonnen die boom om te zagen (na vijf minuten al :mad: )... Dus daarna was ik niet zo geconcentreerd meer en toen de hoge zaag begon (eerst was er een lage, waar je op zich wel aan gewend raakte) schoot ik steeds ongeveer een halve meter van mijn stoel af als die weer begon (hij stopte steeds en dan begon hij weer) van schrik... dus dat was niet zo handig. Nog wel een 7.5 gehaald, maar ik vind het wel laag van mezelf... maarja, dikke pech (moet ook eerlijk toegeven dat ik het beter had kunnen leren :P).
Ik moet trouwens ook nix hebben van Magic (ik heb eigenlijk geen flauw idee wat het is, behalve dat toen ik in de eerste en de tweede zat, de irritante knulletjes uit mijn klas eraan verslaafd waren...) en Star Trek / Star Wars... Doe mij liever een mooie docu over het oude griekenland of romeinse rijk :P. En vooral fijne ziekenhuisprogramma's :D (maarja, ik ben dan ook een geneeskundefan :P...). |
Ga je ook nog geneeskunde doen naast gltc?
|
Citaat:
Ook nog Hebreeuws? |
Citaat:
|
Ik ga, als ik daar dan nog zin in heb, vanaf het tweede jaar gltc in deeltijd doen en daarnaast geneeskunde :D Cool he? Druk, i know, maar dat wil ik nu eenmaal graag :D
|
Zeker. Hoeveel procent van de studie vullen die talen in dan?
|
Nou, van de totale tijd dat ik studeer denk ik dat ik ongeveer 60 % aan geneeskunde besteed en 40 % aan gltc (komt ook wel overeen met de studiepunten die je voor ieder haalt volgens hoe het zou moeten (60 bij voltijd, 40 bij deeltijd)
|
Ik had het eigenlijk tegen Hasseltboy, maar het kwam toevallig zo uit dat jij ook kon antwoorden. :p
Dus hasseltboy, nogmaals: Hoeveel procent van de studie vullen die talen in? |
20 van de 60 ECTS.Ik weet niet precies hoeveel uren per week.
|
Zozo, dat is best veel. En waarom moet dat per se in de brontaal? Kan dat niet in vertaling :p ?
|
Citaat:
En de liefhebber kan ook nog Aramees kiezen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
In principio creavit Deus caelum et terram :p
|
Citaat:
|
http://www.read-the-bible.org/Pictures/bereshiyt.jpg
Heb je al wat kennis dan van het Hebreeuws, of niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
(y)
|
Is iedereen weer terug van vakantie?
Moeten jullie alweer aan de bak? Ik (docent dus) op 4 september. Bah! |
Ik moet ook op 4 september beginnen, maar ik heb er alleen maar zin in! Ach ik ben dan ook nog maar een eerstejaarsje... :rolleyes: Alles is nu nog spannend en leuk :D
|
Ik moet ook op 4 september beginnen, maar ik heb er alleen maar zin in! Ach ik ben dan ook nog maar een eerstejaarsje... Alles is nu nog spannend en leuk
________________ Veel plezier, lachende Lies! Waar heb je het meeste zin in? Heb je volgende week introductieweek of doe je daar niet aan mee? |
Thanx :D!
Volgende week introductieweek inderdaad, daar heb ik erg zin in! Maar ik vind het toch vooral leuk dat ik nu heel veel ga leren over de Klassieken en dat ik met allemaal mensen in kom te zitten die daar net zo gefascineerd door zijn als ik (hoop ik dan :P). Waar heb jij gestudeerd als ik mag vragen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20. |