![]() |
Vondelpark.
Laten we gaan lief- de hoeren hebben hun licht al uit-
gedaan. Zo alleen te staan is geen bedelaar waardig. Ik vergat je te vangen toen het verlangen de liefde uit je sloeg - je vroeg me een zoen maar ik had te veel te doen om te kunnen horen dat jouw hart vergat te kloppen - het stoppen was ten teken dat er hulp nodig was. De plassen regen vielen zodat ik me verdrinken kon. |
Leuk, aleen 'de hoeren hebben hun licht al uit' is niet mooi vergeleken bij de andere zinnen. Ik zou deze aanpassen door middel van een metafoor te gebruiken of het meer literair te omschrijven.
|
Toffe rijm! Was m'n eerste gedachte. Aanvankelijk stoorde ik me ook een beetje aan die eerste zin, maar eigenlijk vind ik 'm best wel passen. Alleen het einde stelde me een beetje teleur. Voor de rest heb je een zeker niveau weten te behouden, wat niet makkelijk is met zo'n stijl. Respect!
|
Ik vind dat van de hoeren juist wel passend, bij het beeld van Amsterdam bij nacht in ieder geval. Die hele eerste zin is gewoon goed zo, het geeft heel duidelijk een bepaald beeld en moment weer. Het tweede stuk roept eerlijk gezegd maar weinig emoties bij mij op, het zegt me erg weinig, weet eigenlijk niet precies waar dat nou aan ligt.
Laatste zin is geniaal trouwens. (y) |
Ik laat de hoeren tóch in mijn gedicht, alhoewel ik me de kritiek erop goed voor kan stellen. Maar ik tracht in mijn werkjes altijd twee beelden tegenover elkaar te zetten - harde confrontatie.
Vandaar. Bedankt voor de reacties - ik heb ze weer geprint :) |
Die eerste strofe vind ik juist ijzersterk. Hele gedicht trouwens, inderdaad goeie rijm. Enige kritiekpunt is dat ik een beetje struikel over je laatste regel, ik leg de nadruk bij de eerste lezing op "ik", waardoor de gelijkenis tussen ik me en verdrinken me niet opviel en ik de laatste regel iets te lang vond. Volgens mij is dat met een komma na het woord "vielen" wel weg. En anders moet ik gewoon beter opletten als ik lees :) .
|
Ik vind die eerste 2 regels echt geweldig !
De laatste regel vind ik ook een van de betere. Je schept een leuke sfeer (precies wat Rita Pavlovic zegt) maar wat er in dat 'plaatje' gebeurt is op de een of andere manier niet pakkend genoeg. |
Citaat:
(Alhoewel ik ook genoeg ander werk heb :)) |
Citaat:
Hoeren in het vondelpark? :s:s |
Citaat:
Probeer eens verder te lezen dan die ene zin en de titel ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31. |