![]() |
Keulen.
Nog tips?
|
Het chocolademuseum schijnt erg leuk te zijn.
|
De dom kan en mag je echt niet missen. Ook al geef je niets om kerken en gebouwen. De dom in Keulen is wel zo magisch mooi, die moet je gezien hebben :)
|
Je kunt de Dom beklimmen, het is even doorzetten (100 meter klim) maar het uitzicht is dan wel weer gaaf. De schatkamer is ook wel interessant.
Het Ludwig Museum mag je niet missen, één van de belangrijkste kunstmusea van Europa. Vooral heeeel erg veel kunst, ook allerlei stromingen. Je zou er wel een hele dag rond kunnen lopen. Toen ik er was (paar maanden geleden), vond er ook een grote Dali tentoonstelling plaats. Ik weet alleen niet of die er nu nog is. Het museum igt trouwens naast de Dom, dus lekker centraal. Met een kabelbaantje over de stad/Rijn is ook wel leuk, wel jammer van het bejaardennudisten thermaalbad waar je uitgebreid uitzicht op hebt. Chocolademuseum ben ik niet geweest maar schijnt inderdaad leuk te zijn. Genoeg te doen :) Hoelang ga je? |
Citaat:
|
Citaat:
|
7.50e geloof ik. Geen belachelijke entree-prijzen in ieder geval.
http://www.museenkoeln.de/museum-ludwig/ |
Citaat:
Heeft iemand nog tips voor goede en luxueuze restaurants? |
Tips voor winkelstraatjes?
|
*up*.
|
up up want ik ga volgende week!
|
Chocolademuseum is leuk, volgens mij op maandag gesloten.
En het hele centrum is de moeite waard. |
ik weet niet wanneer je gaat, maar de kerstmarkt (tegen kerst... duh ;)) is erg leuk om even overheen te lopen :) en het chocolademuseum is erg leuk (en je mag proeven!!) anyway, ben er maar één dag geweest dus weet het verder niet echt goed...
|
Wat betreft de Kerstmarkten: Kerstmarkten worden in de regel vanaf half november gehouden en zijn in de meeste Duitse steden echt de moeite waard.
|
oke :) nou dan raad ik TS aan om dus naar de kerstmarkt te gaan ;-) ik vond het erg leuk toen ik in Keulen was.
|
Beetje onzin om te zeggen 'de dom is magisch mooi' vind ik, het is helemaal niet zo mooi.
|
De Hohenzollernbrücke is inderdaad een stuk magischer. ;)
|
Citaat:
|
ja ik heb al een beetje gezocht inderdaad maar voor die kerstmarkten zijn we jammer genoeg net te vroeg. maar ik heb gelukkig al genoeg leuks gevonden :) chocolademuseum, zwembad/sauna iets (kan zo even snel niet meer het bestand vinden waar die link in stond), dierentuin, romeins germaans museum, iets over de nazi periode in keulen, etc.
wordt wel leuk denk ik! |
Winkelen en treintjes kijken in het Hauptbahnhof (Centraal Station) als het slecht weer is, ook leuk. Dat station is wel zo gigantisch groot, en schoon, en veilig. Is een gigantisch winkelcentrum.
|
ik ben er inmiddels geweest, en het was tof (y) chocolademuseum viel wat tegen, en in het romeins germaans museum waren écht alleen maar potten te zien. verder heel leuk weekend gehad :) het zwembad/thermen centrum aqualand was ook heerlijk, beetje de hele dag chillen in het zwembad en de sauna :)
geslaagd weekend! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55. |