![]() |
vet op armen weg trainen?
hallo,
ik heb een beetje dikke armen (wel wat raar gezegd maar oké). Ik vroeg mij af ik dat oowk weg kon trainen met bepaalden oefeningen? Of worden je armen dan alleen maar dikker omdat je spieren kweekt? :confused: |
als je alleen op je armen vet hebt, kun je inderdaad specifieke armoefeningen doen. Ben je over het algemeen wat gezetter dan is het beter om ook in zijn geheel iets aan cardio te doen.
Voor armoefeningen kun je naar de sportschool. Op de apparaten staat meestal welke spieren je traint. Je kunt ook bij een sportwinkel een paar gewichten kopen ( van 1 kilo is genoeg) en triceps/biceps oefeningen doen. Die kun je gewoon googlen. |
Je kan niet "alleen maar vet op je armen" hebben. Je kunt wel bepaalde oefeningen doen om je armen gespierder te krijgen (dus strakker), maar dat vet zal er gewoon blijven zitten. Tenzij je je eetgewoontes aanpast en cardio doet.
|
Tevens je armen lijken dan groter te worden omdat je spiermassa een beetje toeneemt. Het vet blijft zitten, zodat de omvang van je arm wat groter lijkt/wordt. Het strakker maken: begin met 3 sets van 20 herhalingen per oefening. (begin met chest press (borstspier, gedeeltelijk voorkant schouderspier en gedeeltelijk triceps) dan vertical row/seated row (rugspier, gedeeltelijk achterkant schouderspier en gedeeltelijk biceps) dan 1 oefening triceps en 1 oefening biceps.
|
Pf wat een raad. Gedeeltelijk vet verbranden gaat tot op zekere hoogte wel. Nooit hardlopers gezien met aders op hun benen en een buikje?
Alleen zou toch gewoon naar de sportschool gaan voor een goede fysiek. Je kan je armen wel trainen, maar doe dan duurtraining met armen (bijv fietsen met armen). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet wat zijn voedingspatroon is. Maar het vet bij de buik is meestal hetgene wat het laatste verbrandt bij de man. |
:D Haha, tis echt niet zo jongen... Hetzelfde geld voor wielrenners etc. Maarja ga jij maar stug volhouden dat het niet kan omdat je het ergens gelezen hebt.
|
Citaat:
Plaatselijk wegtrainen kan niet... Of je moet in een 1 of andere cabine gaan zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn vader doet aan krachttraining en loopt al wat jaartjes hard. Zijn bovenlijf zit nog wel spek en een zooi ingezakte spieren aan (incl armen, rug; echt niet alleen buik) maar zijn benen zijn zo droog als wat. En dat heeft niet met plaatselijke verbranding te maken van vet? Ik geloof er dus zeker wel in dat door duursport waarmee je bijvoorbeeld alleen je benen gebruikt plaatselijk vet kunt verbranden. |
Je kan er natuurlijk ook pgf2 inknallen
|
Citaat:
Trouwens je spant je buik aan als je loopt en zeker met hardlopen. Waarom heeft ie dan nog steeds een buikje? ;) |
Citaat:
|
Citaat:
En ik dacht idd ook dat vet in de buik moeilijker te verbranden is. Maar alles onder voorbehoud, dat college was een tijd geleden :p |
Citaat:
|
dat er hardlopers zijn met strakke benen en een buikje zegt natuurlijk niets, ik zie minstens zo vaak hardlopers met een dikke kont en geen dikke buik.
|
Jazeker. Probeer eens een powerball. Die zijn goed voor je (onder)armen. En anders moet je maar gewoon wat krachtoefeningen doen.
Waar je op moet letten is, niet te zware oefeningen maar een paar keer, maar lichte oefeningen met veel onderbrekingen, veel keer. Dan zorg je voor krachtige spieren met niet teveel massa. Als je te zware oefeningen doet en maar een paar keer train je meer massa. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |