![]() |
[Huurcontract] Spreekt dit elkaar tegen, of begrijp ik 't verkeerd?
De situatie: Huis van vier verdiepingen, waarvan twee bewoond door eigenaar en twee door vier studenten. De verdiepingen voor de studenten zijn verdeeld in vier aparte kamers, een gemeenschappelijke woonkamer, badkamer, keuken en toilet. Na een rondje door het huis heb ik besloten er te willen wonen, maar toen kreeg ik het volgende onder m'n neus gedrukt.
Als eerste dit blad, dat ondertekend moet worden door twee huurders. http://img125.imageshack.us/img125/6962/pic17ln.jpg Een blaadje verder krijgen we onderstaande: http://img231.imageshack.us/img231/2996/pic20cq.jpg Wat snap ik hier niet aan? :confused: |
huurcontracten (n) :s
|
Dit lijkt inderdaad tegenstrijdig met elkaar vraag er naar.
|
Waar gaat het om, die huurprijs? Dat is natuurlijk een drukfout. Hij zal wel hetzelfde contract gebruiken voor allerlei figuren.
Gewoon met hem rond de tafel gaan zitten en de fouten eruit halen, en niks tekenen voordat je het ermee eens bent. Een schriftelijk contract heeft een belangrijke bewijsfunctie, dus zorg er wel voor dat je rechten en plichten er goed instaan. |
Citaat:
Donderdagavond gaan we even kletsen, ook omdat twee andere huursters (voor de vierde kamer hebben we nog niemand) met hetzelfde zitten. Het liefste zou ik hebben dat ie een specificatie maakt met de prijs erop die ík moet betalen. Anders komt het er misschien op neer dat we die € 1050,= moeten delen door het aantal mensen dat er op dat moment woont, of kan ie dat niet maken? |
Citaat:
|
Dat vind ik maar raar. Dat kan best de bedoeling zijn, maar dan is het toch een kleine moeite om dat even in het contract te zetten? Dat moet gewoon duidelijk zijn. Niet pikken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou sowieso geen twee dingen tekenen, vraag gewoon aan je huurbaas de twee samen te voegen in één kloppend contract, ben je gelijk van alle onzekerheden af.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Het contract is aangepast. Morgen ga ik tekenen voor de 300 euro per maand, niet meer en niet minder. Energie-/internet/verzekeringen/gemeentelijke heffingen regelen we onderling :)
|
Let wel op wat je regelt met deze laatste dingen aangezien een deel van de gemeentelijke lasten voor kosten van de eigenaar van het pand zijn, en sommige voor de bewoners. Dit wordt vaak niet goed gedaan door mensen die er geen verstand van hebben, en het scheelt bijna 40% van de gemeentelijke belastingen (afhankelijk van gemeente)
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb de OP gelezen, maar ik las ook ergens dat dit het enige pand is dat deze persoon verhuurt, en dan gaat het vaak fout omdat veel mensen ook niet weten dat deze belasting gedeeld is over de bewoner en de eigenaar. Dit komt heel vaak voor bij studenten die op kamers gaan, omdat die de kennis vaak niet hebben. Ik heb hier toevallig iets van gehad in mijn opleiding en wil de TS gewoon helpen met mijn observatie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |