![]() |
[Word] Alles opeens vergrendeld/beveiligd --> hoe te ontgrendelen?
Hi,
Sinds een aantal dagen heeft Word op mijn computer kuren: ik kan geen tekst meer typen, knippen of plakken (ook de bijbehorende icoontjes zijn lichtgrijs en kan ik niet aanklikken) --> wanneer ik dat wel probeer komt de mededeling "Deze opdracht is niet beschikbaar omdat het document vergrendeld is voor bewerken" in beeld. Ook de optie "beveiligen" in het menu Extra is lichtgrijs en niet aanklikbaar. Het enige wat wel lukt is bestaande documenten openen (zonder er iets in te wijzigen). Heb me al suf gezocht op de helpdesk van microsoft en op google maar niets bruikbaars kunnen vinden :( Wie kan mij van deze frustratie afhelpen??? Alvast heel erg bedankt! |
Ik zou eerst proberen om je word (als het afkomstig is van ms office) te repaperen via software beheer (start -> instellingen -> configuratiescherm -> software -> ms office -> wijzigen/bewerken -> repareren)
Nog steeds proberen doe dan het volgende:
|
legale versie kopen waarmee je wel kunt bewerken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Offtopic:
Citaat:
Downloaden kan ook :P | V http://nl.openoffice.org/images/ooo_get_legal_nl.png (Voor de mensen die dom gaan reageren: eerst op de link klikken en dan pas posten) |
Hartstikke bedankt voor alle tips!
Heb ze een voor een uitgeprobeerd alleen ze lossen geen van allen het probleem op...:s Het 'help-menu' reageert sowieso niet als ik het product wil activeren en bij de optie om MS office te repareren vraagt hij om de oorspronkelijke cd --> iemand anders heeft het programma op de computere geinstalleerd en heeft de cd dus ook... Diegene komt dan ook kijken of hij het geheel kan repareren, maar dat is pas volgende week. Als iemand voor die tijd nog een briljante tip heeft, hoor ik het graag ;) Anders wordt het maar gewoon afwachten, haha Enne, de versie die wij hebben schijnt geheel legaal te zijn. Als die andere versie probleemlozer werkt wil ik 'm graag hebben, alleen is de computer niet alleen van mij en mijn ouders zijn niet zo van het illegale :p |
"die andere versie" is heel een ander programma met zo goed als dezeflde functionaliteit als word. :) Kan je uiteraard proberen, kost je niets behalve de moeite van een paar klikjes. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |