![]() |
onterecht geld van rekening?
Ik opende net mijn postbank afschrift. Is er 6 juli 65 euro van mijn rekening afgehaald door een incasso. Het gaat om een incasso van Hogeschool Rotterdam. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets besteld heb, ook geen boeken, en ik zit ook niet op de hogeschool Rotterdam.
Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, iemand een idee wat ik nu zou moeten doen? |
Staat er iets bij waaraan je kunt herkennen waarvoor het is? Als je zeker weet dat het onterecht is: meteen storneren, volgens mij kun je tot een week na incasso afboeking storneren dus dat zou je vandaag nog lukken.
|
Gewoon even naar de postbank bellen, dat regelen ze meteen (Y)
|
Naar hoge school van Rotterdam bellen, dat ze je sowieso uit je bestand halen en vragen of ze het terug storten, doen ze moeilijk dan de postbank bellen dat het onrechtmatig van je rekening af gehaald is en dat ze het geld terug moeten storten.
|
Terugboeken en daarna hogeschool Rotterdam opbellen.
Met online banking kun je het geloof ik heel makkelijk terugboeken. |
Als je geen toestemming hebt gegeven voor een incasso valt er ook weinig terug te boeken he :)
Gewoon een foutje, even bellen met die knakkers. |
Hehe, dit heb ik dus ook gehad.
De Rabobank in IJmuiden haalde grote bedragen van mij nrekening af, terwijl ik zelf bij de Postbank in Rottedam zat. Bel de Postbank en laat het terugboeken en blokkeren(dat kan wel hoor, nare man ;)). Hier heb je 1 maand de tijd voor. Bel ook de Hogeschool! Waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt, en hebben ze ergens jouw rekeningnummer ingevuld (i.p.v. het nummer van de student). Zeur net zo lang totdat ze de fout hebben ontdekt. Vraag hier een schriftelijke bevestiging van. Vraag ook altijd met wie je spreekt aan de telefoon, omdat je steeds iemand anders krijgt ;) Succes ;) Bij mij duurde het drie maanden (2100 euro :eek: ) maar nu is het opgelost :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35. |