![]() |
[F1] GP van Frankrijk
Programma
14 juli 2006 11:00-12:00 1e training 14:00-15:00 2e training 15 juli 2006 11:00-12:00 Vrije training 14:00 Kwalificatie 16 juli 2006 14:00 Race http://img233.imageshack.us/img233/9...jkklein9sn.jpg Circuit : Magny-Cours Land : Frankrijk Datum : 16/07/2006 Lengte : 4,411 km Aantal ronden : 70 Totale lengte : 308,586 km Baanoppervlak : vlak Hoeveelheid grip : medium Snelste ronde : 1:15.377 -M. Schumacher- Ferrari F2004 Technisch Vanuit een technisch standpunt biedt het circuit een fascinerende mix van trage bochten - de Adelaide haarspeld - en de snelle S-gevormde sector middenin het circuit. De trage delen leggen de nadruk op tractie en daar staan vooral de achterbanden onder hoge druk. De bandenslijtage speelt hier een belangrijke rol bij het bepalen van de racestrategie. Motor Het volgas-ratio, de topsnelheden en het lange rechte stuk zijn centrale elementen in het Circuit de Nevers. De hitte is hier tijdens de voorbije jaren echter ook een factor geweest. De verhoogde thermische ladingen werken duidelijk in op de duurzaamheid van de motor. http://img374.imageshack.us/img374/927/715gk.jpg VT1: 1 Kubica, Robert BMW 1:16.794 +0.000 31 2 Davidson, Anthony Honda 1:17.133 +0.339 29 3 Button, Jenson Honda 1:18.160 +1.366 4 4 Schumacher, Ralf Toyota 1:18.752 +1.958 6 5 Sutil, Adrian Midland F1 1:18.777 +1.983 32 6 Jani, Neel Scuderia Toro Rosso 1:18.962 +2.168 21 7 Würz, Alexander Williams 1:19.055 +2.261 17 8 Villeneuve, Jacques BMW 1:19.063 +2.269 6 9 Doornbos, Robert Red Bull Racing 1:19.311 +2.517 20 10 Rosberg, Nico Williams 1:19.401 +2.607 6 11 Albers, Christijan Midland F1 1:19.465 +2.671 7 12 Trulli, Jarno Toyota 1:19.806 +3.012 7 13 Monteiro, Tiago Midland F1 1:20.335 +3.541 7 14 Montagny, Frank Super Aguri 1:20.790 +3.996 11 15 Sato, Takuma Super Aguri 1:21.160 +4.366 10 16 Yamamoto, Sakon Super Aguri 1:23.891 +7.097 11 VT2: 1 Kubica, Robert BMW 1:16.902 +0.000 33 2 Alonso, Fernando Renault 1:17.498 +0.596 14 3 Davidson, Anthony Honda 1:17.750 +0.848 37 4 Würz, Alexander Williams 1:17.859 +0.957 29 5 Fisichella, Giancarlo Renault 1:17.916 +1.014 13 6 Schumacher, Michael Ferrari 1:17.938 +1.036 16 7 Sutil, Adrian Midland F1 1:18.049 +1.147 31 8 Doornbos, Robert Red Bull Racing 1:18.175 +1.273 28 9 Schumacher, Ralf Toyota 1:18.274 +1.372 21 10 Jani, Neel Scuderia Toro Rosso 1:18.639 +1.737 32 11 Trulli, Jarno Toyota 1:18.721 +1.819 23 12 Button, Jenson Honda 1:19.005 +2.103 18 13 Massa, Felipe Ferrari 1:19.013 +2.111 20 14 Heidfeld, Nick BMW 1:19.108 +2.206 15 15 Räikkönen, Kimi McLaren 1:19.140 +2.238 9 16 Albers, Christijan Midland F1 1:19.183 +2.281 21 17 Barrichello, Rubens Honda 1:19.259 +2.357 5 18 Webber, Mark Williams 1:19.413 +2.511 10 19 Liuzzi, Vitantonio Scuderia Toro Rosso 1:19.589 +2.687 14 20 Rosberg, Nico Williams 1:19.692 +2.790 19 21 Monteiro, Tiago Midland F1 1:19.701 +2.799 19 22 De la Rosa, Pedro McLaren 1:19.809 +2.907 14 23 Sato, Takuma Super Aguri 1:19.996 +3.094 22 24 Speed, Scott Scuderia Toro Rosso 1:20.003 +3.101 12 25 Coulthard, David Red Bull Racing 1:20.135 +3.233 12 26 Villeneuve, Jacques BMW 1:20.154 +3.252 11 27 Klien, Christian Red Bull Racing 1:20.409 +3.507 14 28 Montagny, Frank Super Aguri 1:21.132 +4.230 14 29 Yamamoto, Sakon Super Aguri 1:21.969 +5.067 32 |
Tja de Renault zullen hier vast graag uit willen pakken. Ze zitten in de tweede vrije training best wel veel voor Ferrari. Maarja die trainingen zeggen vaak niet alles. :o
|
Citaat:
Vind jij trouwens ook niet, dat de tijden die door de toppers gereden worden tijdens het eerste en het tweede deel van de kwalificatie eigenlijk niks zeggen? Vooral bij de Renaults heb ik dat idee. Die spelen wel vaker 'verstoppertje' voor de rest. En dan slaan ze op het einde toe. Ik ben fan van Alonso, maar ik hoop eigenlijk niet dat hij wint. Om de spanning om het wereldkampioenschap te vergroten. |
Citaat:
En ik hoop ook dat Alonso niet wint. Ik gun het hem op zich wel, maar ik heb liever een leuk kampioenschap. Maarja dat gaat nog best lastig worden. |
Dat denk ik ook... Ondanks die GP van Amerika, denk ik toch dat Alonso de beste papieren heeft voor het kampioenschap.
Maar ik ben het met je eens. Het hoort eigenlijk pas in de laatste race allemaal beslist te worden. |
Vroeger was dat mooi altijd.. 1998 en 2003 bijvoorbeeld, heel leuk. En het is nog het beste als de laatste race ergens midden in de nacht is. Dan zit je dus midden in de nacht naar de ontknoping van het seizoen te kijken terwijl alle 'normale' mensen nog liggen te slapen (y) :)
|
Inderdaad. Midden in de nacht opstaan. Half slaperig, maar toch in spanning... De laatste race hoort inderdaad pas beslissend te zijn. 1998 (Hakkinen - Schumacher), 1999 (Hakkinen - Irvine) en 2003 (schumacher - Raikkonen) waren inderdaad mooi. Toen was er nog niet echt 1 team dominant.
|
Ondanks dat ik vrij pro-Alonso ben, is het natuurlijk voor het kampioenschap leuker als Schumacher wint. Ondanks dat iedereen dat hoopt en dat Schumacher de vorige GP heeft gewonnen, zal Renault heel graag een overwinning in haar thuisland willen pakken. Kan dus spannend gaan worden, maja, vaak is dat achteraf tot nu toe dit seizoen niet het geval geweest. :(
|
De nieuwe BMW-Sauber ziet er trouwens niet uit...
http://www.racefreaks.nl/images/550/...yxfnvucxfa.jpg ... Al zijn ze wel de snelste in de zaterdag training. |
Doet me denken aan de Arrows van Jos:
http://www.grandprix.com/jpeg/phc/pm...tappen2-lg.jpg Maar die werd afgekeurd na de vrijdag trainingen... :D |
Citaat:
Wel fijn dat die Ferrari's voor Alonso staan. Dan wordt het morgen ten minste niet gemakkelijk voor hem als hij morgen wil winnen. |
Die vleugels op de BMW's zagen er inderdaad wel raar uit. Maarja als ze daarmee denken sneller te gaan.. Viel trouwens nog wel mee..
Maar Honda valt echt super tegen en da's ook niet de eerste keer dit jaar. Button en Barrichello doen het allebei gewoon slecht. Inderdaad fijn dat Schumacher en Massa voor Alonso staan, misschien gaat het nog wel een hele leuke race worden. Ook goed van Albers weer dat hij de tweede cut heeft gehaald. |
Albers heeft zich idd goed laten zien. Ben benieuwd naar de race-pace van Ferrari. Als ze deze race niet kunnen winnen is het kampioenschap bijna wel gedaan.
|
Einduitslag kwali:
Pos No Driver 1 5 Michael Schumacher Ferrari 1:15.865 1:15.111 1:15.493 2 6 Felipe Massa Ferrari 1:16.277 1:15.679 1:15.510 3 1 Fernando Alonso Renault 1:16.328 1:15.706 1:15.785 4 8 Jarno Trulli Toyota 1:15.550 1:15.776 1:16.036 5 7 Ralf Schumacher Toyota 1:15.949 1:15.625 1:16.091 6 3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:16.154 1:15.742 1:16.281 7 2 Giancarlo Fisichella Renault 1:16.825 1:15.901 1:16.345 8 4 Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 1:16.679 1:15.902 1:16.632 9 10 Nico Rosberg Williams-Cosworth 1:16.534 1:15.926 1:18.272 10 14 David Coulthard RBR-Ferrari 1:16.350 1:15.974 1:18.663 11 9 Mark Webber Williams-Cosworth 1:16.531 1:16.129 12 16 Nick Heidfeld Sauber-BMW 1:16.686 1:16.294 13 15 Christian Klien RBR-Ferrari 1:16.921 1:16.433 14 11 Rubens Barrichello Honda 1:17.022 1:17.027 15 21 Scott Speed STR-Cosworth 1:17.117 1:17.063 16 19 Christijan Albers MF1-Toyota 1:16.962 1:17.105 17 20 Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth 1:17.164 18 17 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 1:17.304 19 12 Jenson Button Honda 1:17.495 20 18 Tiago Monteiro MF1-Toyota 1:17.589 21 23 Franck Montagny Super Aguri-Honda 1:18.637 22 22 Takuma Sato Super Aguri-Honda 1:18.845 Weer de twee Ferrari's op de eerste startrij, kan misschien toch nog interessant worden. ;) Honda valt tegen, en Albers doet het steeds beter in de kwali's, twee keer achter elkaar na de eerste cut nog steeds bij de laatste 16 over. :) |
Best wel een leuke race vandaag. Heel goed gedaan van Ferrari, hoewel Alonso met een knappe strategie toch ook Massa wist te pakken. Verder wel een paar leuke acties gezien.
Wat vallen die Honda's weer tegen zeg :eek: Nouja helaas voor het kampioenschap loopt Schumacher slechts twee puntjes in op Alonso. Maarja het is beter dan niets. Het blijft trouwens pachtig om te zie hoe Schumacher zich tegenwoordig gedraagt nadat hij heeft gewonnen. (y) |
Uitslag:
1 M. Schumacher Dui Ferrari 1:32:07.803 - 2 F. Alonso Spa Renault 1:32:17.934 + 0:10.131 3 F. Massa Bra Ferrari 1:32:30.349 + 0:22.546 4 R. Schumacher Dui Toyota 1:32:35.015 + 0:27.212 5 K. Raikkonen Fin McLaren 1:32:40.809 + 0:33.006 6 G. Fisichella Ita Renault 1:32:53.068 + 0:45.265 7 P. de la Rosa Sp McLaren 1:32:57.021 + 0:49.218 8 N. Heidfeld Dui BMW Sauber - - 1 ronde 9 D. Coulthard Sch Red Bull - - 1 ronde 10 S. Speed Usa Torro Rosso - - 1 ronde 11 J. Villeneuve Can BMW Sauber - - 1 ronde 12 C. Klien Oos Red Bull - - 1 ronde 13 V. Liuzzi Ita Torro Rosso - - 1 ronde 14 N. Rosberg Dui Williams - - 2 ronden 15 C. Albers Ned MF1 - - 2 ronden 16 F. Montagny Fra Super Aguri - - 3 ronden Race was idd wel aardig leuk. Alonso weet de schade te beperken door te switchen van een 3 stop naar een 2 stop. Jammer dat De la Rosa slechts 7e werd. Volgens mij was zijn race pace sneller dan die van Raikkonen. |
Citaat:
Maar in hoe hij zich heeft gedragen op het podium, inderdaad, het lijkt wel alsof hij blijer is met zijn overwinningen nu als vroeger. Wat vonden jullie trouwens van het vliegen van Monteiro? Ik vond het wel ff schrikken... Maar ja, als het iedere race die nog komt zo blijft gaan (zijn er nog zeven) dat Schumacher eerste wordt en Alonso tweede, zou het verschil in de laatse race 5 punten zijn. Spannend... |
Citaat:
Verder was het wel een grappige race, de la Rosa is duidelijk weer terug, heeft ie laten zien met zijn gevecht met Webber wat wel leuk om te zien was. Raikkonen reed ook wel strak, maar zoals bijna elke race dit jaar, niet genoeg om de Renaults en Ferrari's te verslaan (n) |
Monteiro zag er inderdaad wel gaaf uit :D Ik schrok best wel toen ik dat opeens zag. Jammer hebben we daar volgens mij niet heel veel herhalingen van gezien. Maar gelukkig heeft Monteiro niks ernstigs ofzo. Maarja Formule 1 is ook best wel veilig tegenwoordig.
|
Citaat:
Maar de F1 is inderdaad veilig tegenwoordig. Ik dacht zelfs één van de veiligste sporten. |
Afgezien van het moment van Monteiro vond ik de race maar slaapverwekkend, zoals bijna altijd in Magny-Cours, wanneer gaan we eens naar Paul-Ricard :(
|
Citaat:
Alonso had een mooie strategie, waardoor die extra punten pakt. |
Ik vond het toch een van de weinige races dit jaar die me niet verveelde op momenten. (y)
|
Inderdaad een leuke race, dat kwam onder anderen omdat er lekker veel geknokt werd op de baan om een positie. :) Ook die "actie" van Monteiro was gaaf. Even dacht ik dat Alonso nog best wel eens kon gaan winnen toen ik er achter kwam dat hij op 2 stops zat en Ferrari op 3 stops, maar de rondes daarna liep Schumacher zo ontzettend hard weg dat hij rustig zijn laatste pitstop kon maken. De Ferrari's waren weer de besten gister, een hoger tempo en het voordeel van betere banden onder deze warme omstandigheden.
Voor de spanning in het kampioenschap is dit natuurlijk ook leuk. Ondanks dat het te voorbarig is nu Schumacher 2 keer achter elkaar heeft gewonnen, voel ik een klein beetje en omkering komen. :o Alonso heeft nog steeds een ruime voorsprong, maar hij heeft de wereldtitel nog lang niet binnen. Wie weet... |
Vond trouwens dat Albers het ook goed deed, hij had gewoon aansluiting op die groep van Liuzzi en Button ed. en dat is toch wel knap, helemaal als je je bedenkt dat die andere op het rechte stuk sneller zijn.
|
ik vond er dus echt geen ene bal aan (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.