![]() |
Maarten Ducrot!!!
Omdat de vorige alweer een jaar oud is en hij het toch verdient is hier het tweede Maarten Ducrot waarderingstopic!
Wat vind jij van Maarten Ducrot? Is hij een geweldige commentator of word je gek van zijn snokken en harken en karretjes in de poep rijden? Zelf vind ik Maarten Ducrot geweldig. Het was even wennen in het begin maar zijn uitspraken zijn toch van een legendarisch niveau. Zijn mooiste uitspraak vind ik toch nog altijd wel: 'ze hangen als washandjes op een lijn te wapperen' |
Ducrot gaat nog wel, Dijkstra zou gestenigd moeten worden.
|
Ik vind ze wel tof. Die cliches en opmerkingen die hij maakt kan ik wel waarderen. Elke dag hoor ik weer nieuwe, en die wil ik dan onthouden, maar omdat het er zoveel zijn vergeet ik ze altijd weer :p
|
Kwa clichés is Dijkstra erger denk ik. Ik vind Ducrot wel een goede commentator, hij heeft er in ieder geval echt verstand van omdat hij zelf op het hoogste niveau heeft gekoerst. Maar helaas voor hem vind ik hem niet goed genoeg om voortaan op de NOS te kijken, want de Belgen stijgen nog steeds overal bovenuit als het om wielrennen gaat. Super commentaar altijd.
|
Ik ben deze Tour een beetje aan het afwisselen. Vaak kijk ik op Sporza, zo nu en dan kijk ik NOS. De Belgen zijn een stuk professioneler en hebben meer verstand van zaken.
Bij Ducrot en Dijkstra vallen teveel stiltes. Bij de Belgen hebben ze dat nauwelijks, daar vinden ze altijd wel iets om over te praten, ook als er niets in de koers gebeurt. Ik weet dat sommigen het 'gegeil' van de Belgen op Tom Boonen niet kunnen uitstaan, maar ik vind dat nog wel meevallen. En dan nog, eigenlijk is alles beter dan Herbert Dijkstra. Maar goed, het is een kwestie van smaak. Ik persoonlijk word liever goed geinformeerd over het wel en wee in de wielerwereld dan dat ik weer een paar leuke cliche's rijker ben. |
Citaat:
|
ik vond zijn opmerking over Mayo wel briljant
'De ooit gedoodverfde favoriet is alleen nog maar een geverfde favoriet' (zijn naam stond overal nog op de straten) |
Citaat:
'De gedoodverfde favoriet is nu de doodgeverfde favoriet' Maar ik kan me vergissen.. |
kan ook wel, het was in ieder geval een prachtige opmerking :)
|
Deze post van mij komt trouwens nog uit het Tour de France topic van vorig jaar:
Als laatste nog even de mooie woorden van geniale verslaggever Maarten Ducrot: "Vinokourov is een trut in de bochten" :D |
Ducrot zit echt met clichés in elkaar. In het begin had ik daar nogal moeite mee (vooral dat "Jongens, jongens"), maar nu ik daar aan gewend ben gaat het wel. :) Ik luister liever naar Ducrot dan naar Dijkstra, dat vind ik nou echt 10 keer niks. Altijd maar hetzelfde zeggen, het commentaar van die man is zó voorspelbaar.
Gisteren tijdens de live-uitzending ben ik daarom binnen een kwartier meteen geswitcht naar Sporza, dat commentaar is veel boeiender dan dat gebral van Dijkstra. En omdat het een prachtige bergetappe was, blijft dat gegeil op Boonen ook nog eens achterwege. (y) |
Oh ja en zijn Spaanse Inquisitie-theorie vind ik ook prachtig.
'Het lijkt wel de Spaanse Inquisitie' :D |
Herbert had gister een hele verhandeling over hoe Carcassonne aan zijn naam kwam dat was wel even mijn /care-moment van de dag. (y)
|
Ik heb het idee dat Ducrot dit jaar minder dezelfde dingen in 1 etappe zegt. Hij gebruikt natuurlijk nog steeds de gebruikelijke clichés, maar het is niet zo dat je in 5 minuten 20 keer dezelfde opmerking hoort. Dijkstra had in de eerste week "de tour wacht op niemand" voor in de mond liggen. Daar zou echt een verbod op moeten staan. Verder vond ik het wel opvallend dat ze tijdens de tijdrit pas 20 minuten later dan de commentatoren van eurosport door hadden dat de wind gedraaid was. "Oh, ik hoor hier net van Mart Smeets dat de wind nu anders staat.." (n)
|
het mooiste tot nu toe was dat ze een paar dagen geleden langs een paar kano's kwamen.
Vorig jaar hebben ze dagen over kano's zitten vertellen als ze weer eens langs een mooi riviertje reden. Nu zei Herbert "ik zeg niks" toen die kano's in beeld kwamen. Geniaal :D. Ik vind het altijd lachen met die twee, al kan ik wel begrijpen dat sommigen liever naar sporza kijken. Maar alles beter dan die jut en jul van eurosport :D (n) |
Ducrot is de betere van de twee. Maar hij valt vaak in herhaling. Dat is storend en grappig tegelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'karretje in de poep rijden' 'een flinke jas uitdoen' 'ga er maar aanstaan' 'die zit te sterven op zijn fiets' 'linkeballen' 'snokken' enz. enz. :o Ducrot heeft soms nog eens een grappige opmerking, moet ik toegeven, maar voor kwaliteit van het commentaar kun je beter naar Sporza kijken, die hebben ook zelfs nog betere humor. Eurosport kijk ik sowieso nooit naar. Dat is echt super slecht. :o |
Pffff die Herbert Dijkstra vandaag.
Bij mijn weten was die krankzinnige val van Beloki en Armstrong die door het weiland reed nog altijd in 2003 en niet in 2001. (n) |
"Kessler had er nog een mooie koprol van kunnen maken" :p
|
Citaat:
|
maar het leuke aan ducrot is dat ie die clichés wel zelf maakt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ook een standaard situatie: Ducrot wil verhaal beginnen over een renner in kopgroep; Dijkstra onderbreekt hem omdat hij weer iets in het peloton ziet gebeuren; Verhaal Ducrot wordt nooit afgemaakt. |
Citaat:
|
Hun humor is (soms) leuk commentaar is echt belabberd, de cliche;s zijn trouwens ook lang nie allemaal van ducrot zelf, hij heeft ze ook weer geleent, echt irri.
ergst is inderdaad dat ze renners gewoon niet herkennen, alsof ze naar een tv van 40 jaar oud zitten te kijken ofzo :s alleen een beetje lullig om te zeggen dat die belgen zo chauvinischtisch zijn want wij, bdoel ducrot en dijkstra, doen het ook... valt alleen minder op natuurlijk :P we zijn zelf allemaal ook voor postuma enzo :P |
Citaat:
Of dat ze een renner zien demarreren of gewoon zien rijden, en dat ze een half uur nodig hebben om te weten wie het is. Vaak hebben ze het ook verkeerd wie daar rijdt. Als je een goede commentator bent, kun je al aan de rijstijl zien welke renner het is. Voorbeelden waarop het deze Tour al is mis gegaan: - Etappe 1, massasprint. Casper wint verrassend: "Het is, het is............." *half uur stil, Franse omroeper ter plekke roept de winnaar af* ....."Casper! Jimmy Casper levert dan eindelijk zijn belofte in..." - Etappe van gisteren naar Gap. Commesso en Fedrigo sprinten voor de zege, maar een CSC-renner demareert uit de achtervolgende groep: "Is dat Voigt? Ja, Voigt, de man van gister!" Later komt die renner in beeld bij de vaste camera's aan de finish: "Nee, het lijkt mij eerder Sastre die daar rijdt..." De renner komt over de finish, en het blijkt uiteindelijk Vandevelde te zijn: "Het was Vandevelde! Ja, natuurlijk!" Bohh, vooral dat laatste woord: natuurlijk! Ja, natuurlijk, ze zagen het meteen! :| |
Dijkstra en Ducrout vullen elkaar prima aan en zijn wat bij betreft een prima koppel! Al mag Mart Smeets er ook zijn...vooral in zijn avondprogramma weet hij de samenvatting van de dag altijd schitterend te becommentariseren! Bij Eurosport ontbreekt wat mij betreft de humor...
|
op de belg wisten ze ook pas na de finish dat het vandevelde was. en ik zag het ook niet :D ;)
|
Citaat:
+ hij blijft bij vrouwen ook maar seksuele insenuaties maken, vrij irritant. |
Mart Smeets doet het geweldig, vind ik. Mag van mij ook gelijk terug op commentaarpositie in de Tour, maar ben sowieso al blij dat hij er met de Avondetappe is. Was eerder even sprake van dat dat wegbezuinigd zou worden.
Gasten zijn leuk, items zijn leuk, Jean is er maar krijgt wat mij betreft alsnog te weinig zendtijd, samenvatting met live commentaar van Smeets is amusant en hilarisch. :cool: |
hmm, de beelden van sporza lopen een paar seconden achter op die van de nos. dus wat dat aangaat hoor je van de nos en sporza op hetzelfde moment wie er wint of demareert :P
|
geweldig trouwens net dat commentaar van ducrot over het plassen tijdens de klim haha.
|
Citaat:
"ik zal het maar even zeggen zoals het is, als je hem met een hartslag van 180 eruit hang dan komt er helemaal nix uit. Jongens dit kan niet, ik wil gewoon zien dat er wat uit komt." |
Citaat:
En ik heb er ook nog eentje gehoord vandaag: Het gaat dan over een bepaalde renner.. "Die denkt wat heb ik nu weer aan m'n fiets hangen" (y) |
"Die Garzelli trekt nu echt de haren uit z'n hoofd - als -ie ze nog zou hebben"
|
Citaat:
:o |
'dan komen je hersens uit je oren als gebraden kroketten'
ofzoiets |
Citaat:
|
Citaat:
|
voor het eerst iets goeds gezegt door herbert deze ettappe:
'ik ben piet paulisma niet' daarvoor kijk ik nou naar de nos... om dat soort dingen aan te horen :s Maar voor de rest was vandaag wel goed alleen weer een boel foute informatie over waar welke renner zit enzo :o zoals gewoonlijk :o |
Citaat:
Was vandaag weer snel naar Sporza gezapt en ik merkte meteen weer het verschil in rapheid dat de commentatoren daar dingen doorhadden vergeleken met die van de NOS. Je zag dat het peloton een aantal mensen van de grote kopgroep inrekenden. De Belgen zeiden: "Flecha wordt opgeraapt. Het is ook typisch Flecha om zich helemaal te laten terugzakken naar het peloton om nog kopwerk voor Menchov te doen..." Tien minuten later zap ik even naar de NOS (wilde ff iets opzoeken op teletekst) en ze zeiden (ook nog met enige onzekerheid): "Volgens mij zit Flecha ook weer in het peloton." Goed opgelet, heren. ;) Het is trouwens wel grappig dat de Belgen meestal "bollenklassement" in plaats van "bergklassement" zeggen. :D |
Ik wil wel nog even opmerken dat voor wie kritiek heeft op het chauvinistische commentaar van de Belgen, ook eens goed naar Dijkstra en Ducrot moet luisteren. Het is Rabobank voor en Rabobank na.
|
Citaat:
overigens heb ik het idee dat die belgische commentatoren ook altijd wel veel sympathie hebben voor boogerd. |
Haha, de t-mobiles rijden het gat dicht naar Mentsjov en Landis kan weer op zijn gemakje mee aansluiten, waarop Maarten zegt:
"Ik kijk hier niet meer naar en gooi meteen mijn microfoon weg, wat een getrut hierachter" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14. |