![]() |
Op de snelweg zakte de snelheid naar 105 km/u en wilde niet harder!!
:eek:
Ja, het gaat lekker de afgelopen dagen (y) Nu net reed ik van mijn ouders naar m'n huissie, eerst kon m'n auto met heel veel pijn en moeite 115 km/u halen en zakte toen af naar 105 km/u... Hij wilde dus niet harder terwijl ik het gaspedaal helemaal ingedrukt had :| (Dit bleef overigens zo) Wtf is dat?! Ik kan het niet echt gebruiken, morgen naar de garage brangen is eigenlijk geen optie aangezien ik morgen/ zondag/ maandag moet werken.. (En nee, fietsen is ook geen mogelijkheid, lees: 100 km) Als iemand een idee heeft wat voor onderdeel het begeven heeft, kan ik morgen voor werktijd nog langs een auto onderdelenzaak rijden en vragen of m'n stiefpa het erin wil zetten :o |
Flinke tegenwind? :p
|
Citaat:
|
Stottert hij ook met optrekken?
|
Citaat:
|
Wat voor auto is het?
|
Citaat:
|
Ga eens tanken. :p
|
Citaat:
|
Condensator.
Paar euro, paar minuten werk. Als je er niets aan doet, wordt het steeds erger, totdat je op het laatst stilstaat. |
Gooi al je gewicht eruit :P
|
Ik zou em toch naar de garage brengen. Dan maar een leenauto regelen.
|
Citaat:
|
Ja, hadden wij vorig jaar ook met mijn moeders auto. Op de Autobahn wilde het kreng niet harder dan 110, er ging een lampje branden dat betekende dat we meteen naar de garage moesten want fout in elektronisch circuit ofzo.Wagen langs de kant gezet, laten afkoelen, daarna ging het iets beter.
|
Had geen tijd meer naar de garage te gaan ben dus toch naar mn werk gereden... fijn rijd het niet als je op een autoweg amper 100km/u kan halen. Morgenochtend kijkt vati naar m'n auto, hij is voormalig automonteur :o *ik duim dat ik vanavond/ nacht ook de 100 nog red*
|
Citaat:
1994 en het is nu 2006, die wagen moet al 12 jaar (!!!) zijn. Dat is best oud voor een auto hoor! |
Citaat:
wat een nonsens. een goed onderhouden auto van 12 jaar kan (en hoort) gewoon netjes 120 te rijden. hoezo zou een oude auto stuk gaan als je 'm vaak gebruikt ? ff serieus, als je dr de ballen niet van snapt, reageer dan gewoon niet. Met een nieuwe auto kun je ook problemen hebben - en dat komt nog verbazingwekkend vaak voor overigens. een auto niet gebruiken is een stuk slechter dan een oude auto dagelijks gebruiken. @ts : er zijn geen andere opvallende dingen ? ander geluid, bv zwaarder uitlaadgeluid ? schokkend optrekken, etc ? ik heb ooit een autootje met een 'gatenkaas'-uitlaat gereden, dat ding kwam ook amper boven de 100. uitlaat gefixt, meteen de eerste bekeuring met dat ding gescoord... ;) maar zoiets kan van alles zijn, daar heb je monteurs voor. (die, vtxm, ook bij dealers werken die doorgaans gloednieuwe auto's afleveren. en echt niet alleen maar voor regulier onderhoud.) ga naar de garage, vraag een leenauto mee en ga daarmee naar je werk. da's wel gebruikelijk hoor, dat je een leenauto mee neemt van de garage. (maar soms kost dat wel centjes). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gokje: de McLaren GTR F1?
Overigens zou ik mijn auto echt DIRECT naar de garage brengen wanneer het ding ineens behoorlijk langzamer zou gaan rijden op de snelweg. Vervangend vervoer kan namelijk vrijwel altijd ook bij de garage worden geregeld en anders huur je er toch gewoon een? Dat kost misschien wel iets, maar je eigen veiligheid is toch belangrijker dan geld, of niet? |
Gisteren de ANWB gebeld, deze constateerden dat er een hele nieuwe uitlaat onder moet + kathelysator (en demper)... Dus vandaag mijn auto naar de garage gebracht :o
O ja, als noodoplossing hebben ze gaten in de uitlaat gemaakt, hij klonk daardoor echt als een sportwagen (heeeeeeeeel veel herrie :|) Heb nu ook een leenauto mee, een vette volvo 1.9 V40 Vet snel :o :p |
Citaat:
Leeftijd van de auto speelt mee maar zover ik weet is aantal gereden kilometers ook van belang. Mijn auto heeft sinds vorige week 90.000 op de teller staan. Dat valt dus reuze mee. /edit typo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Koenigsegg
ach, met een Ultima GTR ben ik al tevreden: Ultima GTR 9.9secs @143mph Ferrari Enzo 11.1secs@133mph Porsche Carrera GT 11.3secs@131mph McLaren F1 11.6secs@125mph Saleen S7 11.8secs@119mph Porsche Ruf R Turbo 11.9secs@122mph Lamborghini Murcielago 12.0secs@121mph Ford GT40 12.2secs@121mph Lamborghini Gallardo 12.3secs@117mph Porsche 996 Turbo 12.4secs@115mph Porsche 911 GT3 12.4secs@113mph Ferrari 360 12.9secs@110mph Corvette C5 13.4secs@107mph Honda NSX 13.4secs@105mph Porsche Boxster S 14.2secs@99mph |
Citaat:
noem dan iets dat je wel betalen kunt, of iets on-topics (bijvoorbeeld) ;) |
Waarom staat die Alfa Romeo GTA 3.7 er niet bij, die gechiped was naar 400 PK. Die was sneller dan die boxster,
|
Omdat dat allemaal waarden zijn van auto's die standaard zijn misschien? ;)
|
Mijn broer had het ooit ook, kwam door en verstopte benzineslang.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vlak de inspuitkopjes in je carburateur niet uit. Als daar een verstoppinkje zit, gecombineerd met een viezerdje in je benzine door een vies filter krijgt je motor tijdelijk minder benzine ingespoten, en dat levert ook interessante hupkonijn effecten op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@cryptic winterstorm : welke auto's hebben er dan geen brandstoffilter ? lijkt me niet echt een goed idee namelijk. |
Alle auto's werken toch met een carburateur? (de mijne is uit 72, dus misschien vandaar)
|
Vroegâh idd wel, tegenwoordig allang niet meer.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik word altijd blij van dat soort opmerkingen. nee, dus. carburateurs zijn ouderwets. Leuk, maar ouderwets, tis tegenwoordig allemaal injectie. Dat is al een jaar of vijftien zo. |
:D
Het voordeel is dat je aan ouwe auto's nog wel zelf met een workshopmanual in de hand eigenlijk alles kunt repareren, nakijken, vervangen. Alles is mechanisch, en niet al te ingewikkeld. Probeer dat maar eens met een nieuwe. En nog steeds ben ik het eerste weg bij een stoplicht. Een Daf heeft namelijk geen versnellingen, dus ik heb niet die terugval bij het schakelen van 1 naar 2 en 2 naar 3. Daarna is er geen houden meer aan natuurlijk, maar die eerste spurt, oeh, die blijft lekker. |
Citaat:
zelfs met mn ma dr suzuki (een swift 3-cilinder met 3-traps automaat) trek je iedereen dr uit, de 1e 25 meter. En laat er nou net hier een aantal stoplichten tussen rotondes instaan, op een doorgaande weg, met amper 25 meter tussen de stoplichten in :D gewoon plankgas wegrijden met een grijze ouwe swift, en nog bij t volgende stoplicht weer vooraan staan :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de uitlaatgassen niet of niet goed wegkunnen heeft dat gevolgen voor de prestatie. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.