![]() |
Korte gedichtentopic #2
Post hier al je korte gedichten !
Korte gedichtentopic #1 Ik post mijn korte gedichtje hier lekker nog een keer: Teken cirkels in het zand maak een heli met je hand ik ken de plaats waarop je landt |
Leven
Ontsproten Geboren Gebracht Verstoten Verloren Verward Verbolgen Verlaten Ontkracht Bedolven Begraven Herdacht |
Van alles dat er kon bestaan
en alles waar ik van kon weten, kon ik enkel dat vergeten wat vergat voorbij te gaan. Ben er nog steeds niet over uit of dit nu voldoende is of dat ik er een paar strofes bij moet schrijven voor het een fatsoenlijk gedicht is. |
Over mijn wang rolt een traan...
Maar niemand ziet mijn verdriet... Wat heb ik gedaan... Ik weet het niet... het blijft niet bij 1 traan op mijn wang... Mijn ogen worden rood... Ik word bang... Ga ik...dood? Het is avond en het is al laat, Ik zit uit het raam te staren. Iedereen denkt dat het gaat, Ik zit met mijn handen in mijn haren. Niemand ziet mijn angst. die hierboven zijn uit de iets mindere tijden hieronder uit de verliefde tijden:P Als ik droom, Droom ik over jou, Als ik denk, Denk ik aan jou, Als ik bel, Bel ik met jou, Als ik praat, Praat ik met jou, Als ik schrijf, Schrijf ik over jou, Als ik leef, Leef ik voor jou. De tijd gaat langzaam, Ik wil jou weer zien, Maar dat duurt nog lang, 1 minuut zonder jou duurt een eeuwigheid, Ik mis je, De enige aan wie ik denk ben jij, Ik wil je voelen, Ik wil je vasthouden en dan nooit meer loslaten, Zodat jij nooit meer weg gaat, Want zonder jou kan ik niet leven. De meeste gedichten maakt ik tijdens de les ofzo;) |
De trein breekt aan
dageraad nadert - staand vallen we voorover laatste halte - diepe zucht gesteund door heilmassage wacht hier slechts het graf ademende koophal-passage |
kort gedacht lang gedaan
gevulde leegte spreekt niet aan |
Autotocht na autotocht (another 45 miles to go).
En ik verzin rode cijfers op het dashboard niets houdt mij tegen en niets werkt mee. Zoals ik het wil is het eind al lang niet geschreven, in blauwe borden met ruitenwissers door de nacht. Ik verweef mijn haren met de wind en meer kan ik niet; dan dromen over oude glimlachen en het vergane zingen. Maar ééns kom ik weer thuis. |
Leef...
Zonder verleden, naar de toekomst -Of gewoon echt.. |
Citaat:
|
ik houd van jou
tot morgenvroeg misschien zelf tot de dag daarna of tot over-over-overmorgen daar denk ik nog even over na voor altijd? ... ach, hoe kan het anders, mijn antwoord is natuurlijk Ja |
het is niet jouw fout geweest
die het touw deed knappen het was mijn water naar de zee het was mijn blik die slijten deed dat was althans hetgeen dat jij me deed geloven maar als je niet gelooft, dan moet je niks beloven het eind was mij te snel in zicht het was niet de situatie het lag aan jouw interpretatie voor altijd bleek sneller dan licht maar wie ben ik om dat aan te kunnen tonen Ik moet zeggen dat dit één van de slechtste dingen is die ik ooit heb geschreven. |
Sommige momenten
Hoop je Nooit meer Te herinneren Toch Denk je Steeds aan Ze terug - Chalyneoin - |
Citaat:
Ook de gedachte erachter is heel lief! |
De boom valt
niet ver van de appel Maar wel bovenop mijn papa |
Citaat:
De les moet érg saai geweest zijn. Ik vind ze niet zo goed, de meeste vind je in een wat vervormde versie bij agendagedichtjes op een of andere slechte site, ze zijn héél erg cliché en een béétje afgezaagd:).. Ontopic: Woordendans Wie’s namen zijn gekerfd in de boomstronk van wat toen was en je woorden heb ik geslepen in brilglazen die ik draag zo zou ik beter zien in het bekijken van mensen die niet beter weten Als woorden zoveel zeggen zouden wij beter schrijven om te begrijpen want flarden stem blijven hangen als papier de wals beschrijft De lettergrepen zijn zorgeloos, onbeschreven uitgesproken voordat je ze eens omgekeerd had om te snappen dat het niet zomaar klanken waren in een heldenloze wereld |
Waar ben je nu ik mij dol en dwaas draai in
het kleine bed met gemengd koude lakens ze ademt toch geen warmte nu jouw lichaam ergens anders ad rem doorgaat tot de nacht zelf op de vloer valt. In duizendtal kriskrasse spetters gaan we over de zwoele lichamen heen herinneren ons zoetgevooisde stemmen Ik fluister, ik schreeuw en jij ook - tot het lot zelf op onze monden valt. |
Wandel door je heidevelden en laat
je verleiden en de zorgen van alledag worden veilig opgeborgen in het diep Bekommer je niet om de zon want die blijft heus wel schijnen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[offtopic] Dankjewel, daar ben ik dan blij mee.
|
voorgoed
mijn tranen vallen meesterlijk uiteen, een wimperlang genoegen voor een teveel aan water verdriet strijkt adem langs mijn wang, stil fluister ik ze tijd. als er een einde aan verliezen bestaat; dan woon je maar voorgoed bij mij. |
Als het weer eens schots en scheef
een plaats gevonden heeft, waarom hoor ik geen kritiek? Geen commentaar en geen beklag over die Franse slag die in het huis hevig heeft gewoed? Ik ben best internationaal en misschien dat je het me allemaal wel verteld hebt, want ik blijk nu eenmaal Oost-Indisch doof. |
aanvang-
kelijk ging 't nog gelijk maar snel was't samenspel mise- rabel |
Placebo - it's in the special way we fuck.
De klok wil mij niet en ik spuug haar uit; draai rond gedachten om jouw middel en alles doet er niet meer toe - nu geef me de smaak van het leven terug ik zie haar niet meer, ik wil het enkel voelen. |
Woorden
Ik wil de dingen beschrijven in de vele zinnen die ik ken Of de enkele klanken die ik begeer Toch blijven ze wat ze zijn Slechts woorden |
Lieve Stacy en Nathalie,
Schrijven we over afscheid schurken we verbeten bijeen Het verhaal dat geen woorden hoeft onuitgesproken verder leeft op straat Over het niet loslaten – de vrede delen tussen alles wat ons bindt Hoe plaats en taal hoffelijk opzij schuiven; want tussen ons schreeuwt solidariteit een uitroepteken als beginpunt |
Citaat:
|
Allemaal hetzelfde;
twee ogen, een paar armen en zo nog heel wat, maar toch voel ik me anders, gewoon totaal niet thuis. oud dingetje geschreven uit frustratie ofzo |
Dichten
is moeilijk doen. Want je kunt ook gewoon zeggen: ik wil koffie, onee, thee. |
Citaat:
|
De groene parel
dobbelt langs de zwarte melk :| |
Met zijn laatste zucht
viel ik in slaap. Of was het de wind die welteruste fluisterde? |
Citaat:
|
Ik ben
doelloos verzonken in de dronken buien van gisternacht. Waar de donder over de rand van glazen al haar wapperende haat uitwaaide. Ik val niet de leegte ligt niet lekker het regent de hele dag. |
Hij zweeg - zij zweeg
tot de regen vallend kwam. We wisten dat het niet langer kon met dolken gooien. Ik droeg mijn schild rond mijn middel op mijn rug. Moe van het vechten zou de dood niets dan een bevrijding zijn. |
Met je haren
zachtjes strelend waarbij alles na jouw aanraking rood kleuren zal. |
Citaat:
|
sarpong
trukje feyievy 3-2 hun 90 24 30 blind mijn gedicht met poetische achtergrond :D :cool: |
Muugje :D
Eigenlijk vind ik je laatste zin, ik bedoel dus je commentaar, mooi. |
Dood
Ge- storven Rot Be- Dorven En een kwijlgedichtje Ik hou van jou zoals het bloemblad van de dauw gestreeld door een parel in de ochtendkou (blabla cliche :o ) |
ik kijk, en zie een meisje,
met rode ogen en wangen nat. haar mascara uitgelopen, en haar wangen vol van zwart. ik kijk, en zie een meisje, ze staart me verdrietig aan. haar gedachten dwalen door haar hoofd, laten haar nu niet mee gaan. ik kijk en zie een meisje, met een verleden dat aan haar knaagt nog heel voorzichtig kijkt ze, totdat haar spiegelbeeld vervaagt. --------------------- hij een beetje lang, maar goed.. wat vinden jullie? :bloos: |
Voorstellen (van twee mensen)
Ik ben niet wie je denkt. Ik stel me je anders voor. ______________ Waterpartij en de kikkers vierden feest. ______________ Als mijn kat slaapt, lijkt hij net zijn kussentje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Drie hbo-scholieren
schreeuwden door de provinciestad. Ik heb een boot, Toppertje en het godlijk Io Vivat En noemde zijn lip dien feestpsalm, toen brak mijn hart als glas. Het einigde dacht ik te horen op Nostrorum vanitas. Plagiaat! |
woorden flitsen langs me heen,
gedachten al op zij gezet niets verstaand van wat jij nu zegt, zit ik met betraande ogen op mijn bed. niet begrijpend waarom dit gebeurt, waarom het nu juist zó moest gaan. maar als ik opkijk zie ik, ook bij jou rolt nu een traan. -------------- het gaat over iemand die het uitmaakt omdat het niet anders kan, maar er zelf ook verdriet om heeft.. |
Citaat:
Ik vind het wel wat cliché. Het zou net zo goed kunnen gaan over iemand die is overleden. Maar goed, ik vind het dus technisch niet echt super en de inhoud ook niet echt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |