![]() |
antwerpen, brugge of gent?
wat is de interessantste stad? wat zijn jullie ervaringen?
|
Ben wel eens in Antwerpen en Brugge geweest, waren eigenlijk allebei mooi, misschien Antwerpen nog iets mooier. Gent ben ik nog nooit geweest, geen ervaring mee dus.
|
Ik zou voor Antwerpen of Brugge gaan, dat vond ik allebei leuke steden. In Antwerpen ben je langer zoet dan in Brugge. Gent vond ik niet zo leuk maar ik ken wel mensen die dat ook super vinden. Het ligt er een beetje aan wat je leuk vind.
|
Citaat:
Voor een topic over Gent zie dit trouwens: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1431757 |
Brugge nooit geweest, maar vond Gent wel (y) Antwerpen ook wel, maar Gent leuker
|
Vind Brugge de mooiste stad, heeft een oud centrum met relatief weinig moderne bouw er doorheen
|
Ik vind Gent. Dan Brugge.
|
GENT!! :D Dat komt wel door de Gentse Feesten omdat die teringvet zijn, maar daarnaast is Gent ook een hele mooie gezellige stad, leuke buitenwijken en veel uitgaansmogelijkheden! Aanrader!!!
|
1. Gent
2. Antwerpen 3. Brugge Gent heeft een mooie binnenstad en is minder 'stads' dan Antwerpen, wat mij wel aanspreekt. |
Gent!
|
Ik ken alleen Antwerpen echt goed (ben wel in Brugge geweest, maar toen was ik heel erg klein). Ik vind Antwerpen echt een superprettige stad, maar ja... heb dus geen vergelijk ;)
|
Brugge als je oude mooie gebouwen en typische toeristendingen wil zien.
Gent als je meer de alternatieve richting op wil, er hangt meer een dorpssfeer, veel gezellige café's/winkels. Antwerpen: echte stad, met zeker genoeg cultuur/café's/uitgaantoestanden/musea/... en vergeet zeker de Schelde niet! én www.use-it.be amuseer je in belgië :) |
gent is supergezellig!
|
Brugge is leuk voor een dagje, misschien twee. Mooi stadscentrum, een brouwerij en een chocolademuseum.
Antwerpen is een 'echte' stad, ook veel groter dan Brugge en net zo gezellig. Daar heb je dan ook veel meer te doen, maar ik weet niet hoeveel tijd TS heeft. In Gent ben ik wel geweest, maar ik herinner mij alleen de treinreis (in een varkenskop) er naartoe. :) |
het is gent geworden. mooie stad, gezellige binnenstad (hoewel het leven tegenviel), interessante architectuur (cathedrals..); best oke voor 12h vermaak. beetje kut alleen dat onze lieve vrouwe dan juist op die dag ten hemel wil varen. verder bedankt voor jullie tips
;). |
Het is net wat je smaak is. Brugge is wat kleiner qua binnenstad, maar wel weer heel gelikt. Echt mooie pandjes. Gent heeft dan weer wat mooiere kathedralen en Antwerpen heeft de mooiste marktpleinen.
|
Gent vind ik heel gezellig, maar ik ken de stad omdat ik er nu al mijn vierde jaar studeer. Mijn eerste indruk was echter minder positief.
Brugge heb ik altijd al prachtig gevonden, het geeft een warmer gevoel dan Gent. Het minnewater, de reien met de witte zwanen, de kronkelende middeleeuwse steegjes,... Antwerpen ken ik niet zo goed, dus daar heb ik geen oordeel over. Citaat:
|
Even een klein upje want mijn vraag past wel in deze topic. :)
Ik ben op zoek naar een leuk hotel of B&B in Antwerpen, liefst in de buurt van het centraal station. Ik zoek iets gezelligs of romantisch zonder bemoeizuchtige gastheer. ;) Ervaringen graag! |
Citaat:
Kan je kiezen voor arrangement met of zonder treinreis Hotel was super, iedere dag werd je kamer schoongemaakt, mits je dat wilde :) |
He allemaal,
Ik ben met mijn vriendje in Brugge geweest en dat was ook echt fantastisch. Mooie stad om te bezoeken en leuke restaurantjes zeker de moeite waard. We zaten ook in een heel leuk hotel dat we hadden geboekt via http://www.hotels-in-brugge.nl/. We zaten in hotel Jan Brito wat wel wat duurder was maar beetje sparen en het is zker de moeite waard. Hoop dat jullie wat aan mijn leuke tip hebben. groetjes Annemarie |
Gent en A'pen
|
Offtopicreacties zijn verwijderd. Ondanks dat dit een oud topic is, zijn er genoeg mensen die hier nog wat aan hebben, dus het blijft open.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42. |