![]() |
Hoe kan ik t eendje nog helpen?
Bij mij bij de kliniek hebben we vaste huiseenden, waarvan we er twee een naam hebben gegeven. Dolly en Huppy.
Huppy loopt mank en kan nog amper op dat ene pootje staan, want de onderkant, zeg maar de zwemvliezen, is er helemaal af en bungelt maar wat mee. We hebben al een paar keer geprobeerd het beestje te vangen, zodat we het naar een dierenarts of zo konden brengen, maar dat mislukt steeds, omdat ze steeds wegvliegt dan. Ondertussen blijft ze wel telkens in het grasveldje bij onze tuin liggen, waar ze af en toe weggejaagd wordt door andere eenden. Wie weet wat je nog kan doen voor zo'n eendje? Ik vind het zo zielig:( |
Kan je het niet lokken?
|
soort van val maken waar je dan eten in legt misschien, en als ie binnen is dat het deurtje dan dichtklapt? tis wel een beetje zielig, maar tis nou eenmaal het beste voor hem. misschien dat de dierenarts er nog wat aan kan doen, als het echt niet anders kan het pootje amputeren ofzo.
|
Citaat:
hmmz klinkt hard misschien; live is bitter, live is sweet; ik denk dat de dierenarts er vrij weinig aan kan doen, en het amputeren van een eendenpoot lijkt me niet echt een optie. even goed succes :) |
In ieder geval niet gestresd maken en met rust laten :)
gooi af en toe een lekker stukje brood en laat ze gewoon zoals hij nu is amputeren heeft geen nut bij zo'n beestje, je kunt hem beter nu zo laten zoals het is :) ik heb ook een keer een eend met een halve poot eraan gevangen en gemeld bij de dierenambulance, maar die zeiden dat ze niks aan konden doen. (komt meestal door Visdraad) |
Citaat:
Hij voelt zich misschien bedreigd maar heeft toch zin in wat voer. Hij volt vast ook dat er wat mis is en is vast nog angstiger, dan komt ie zo maar niet naar iemand die voer aanbiedt. |
Misschien kun je eerst de dierenarts langs laten komen, om te kijken of ie er uberhaupt iets aan kan doen. Anders ga je m eerst helemaal met moeite vangen en dan blijkt het voor niets geweest te zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |