![]() |
De beste film
Het NRC Handelsblad is samen met de Filmkrant en de NPS bezig met iets wat eigenlijk meer aan de Telegraaf besteed is, namelijk een verkiezing van 'de beste film aller tijden'.
Onzin natuurlijk, maar misschien toch wel leuk om even op www.debestefilm.nl in een lijst je top 5 aan te klikken. Er staan een paar compleet kansloze opties tussen ('Het paard van Sinterklaas'), terwijl een paar meesterwerken schaamteloos overgeslagen worden, maar goed, er zit genoeg tussen om vijf topfilms te kiezen. Oh, Mathijs van Nieuwkerk presenteert het programma waarin de uitslag bekend gemaakt wordt. He would. |
Ik mis: American History X, Romper Stomper, Fuhrer Ex, Das Experiment en Triumph Des Willens als keuze.. :o
Ik heb: American Beauty The Gladiator FightClub Soldaat van Oranje The Sixth Sense gestemd.. Jaja.. Totale wansmaak.. ik weet het.. maar ik vind films uit 1930 doorgaans niet zo fraai. Wel een mooi lijstje om allemaal even te downloaden en om er dan de 5 beste uit te halen. |
ik heb gestemd:
American Beauty One Flew Over the Cuckoo's Nest Pulp Fiction Schindler's List en als vrije keuze: The Shawshank Redemption sommige films (zoals Trainspotting) heb ik nog niet gezien, dus daar kan ik ook helaas nog niet over oordelen. Wel leuk idee trouwens (y) ben benieuwd wat de uitslag zal zijn. Zal wel weer iets worden waar niemand het mee eens is ;) |
En ik heb op:
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain The Lord of the Rings Lola Rennt Spirited Away gestemd, met als vrije keuze Nobody knows. |
Gelukkig genoeg films die wel de moeite waard zijn om te kiezen:
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain North By Northwest The Man Who Would Be King Strangers On A Train Sunset Boulevard |
Waar is Lost in Translation (n)
|
Ik heb op: Het paard van Sinterklaas gestemd :bloos:
1. Lord of the Rings 2. Once Upon a Time in the West 3. The Shining 4. Silence of the Lambs (had liever een andere film gekozen maar die staat er natuurlijk weer niet in, dus heb ik deze maar gekozen omdat ik dit ook wel een goeie film vind). Vrije keuze: Speed |
1. The Shawshank Redemption (1994)
2 Shichinin no Samurai (1954) 3. 2001: A Space Odyssey (1968) 4. Requiem for a Dream (2000) 5. Apocalypse Now (1979) Ik vermoed dat ze er wel instaan, ga nu ff stemmen. Dat hadden ze dus niet dus heb ik er maar: 8½ Requiem for a Dream (Vrije keuze) Apocalypse Now 2001: A Space Odyssey Shichinin no Samurai gestemd. Voor de duidelijkheid, dit gaat over de 250 lijst op de NRC website: Wat een pretentieuse flutlijst hebben die samengesteld, zeg. Yuck. (n) |
Citaat:
|
O ja, mijn lijst:
Das cabinet des doktor Caligari A clockwork orange The great dictator King Kong The shining Tot nu toe is de lijst behoorlijk ruk, met Pulp fiction en Lord of the rings zo hoog. (n) |
Citaat:
|
Waarom is iedereen zo wild van The Shawshank Redemption en Pulp Fiction?
|
Of van Amelie, pff, daar wordt je pas moe van.
|
Dit onderwerp ligt nog veel gevoeliger dan politiek en religie bij elkaar, zo blijkt maar weer ;)
En Kurosawa's Ran moet op nummer 1 eindigen. De rest is klote. |
Politiek en religie zuigen dan ook, film niet. (y)
|
Sunset Boulevard
Citizen Kane The Deerhunter Amadeus La vita e bella |
Citaat:
Het jammere is ook dat de meeste mensen die stemmen natuurlijk lang niet alle films op die lijst gezien hebben. Weinig mensen kennen Das cabinet des doktor Caligari, terwijl het toch een van de beste en belangrijkste films ooit is. |
Apocalypse Now
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain Gegen die Wand The Pianist vrije keuze: Donnie Darko |
Citaat:
|
Tremors staat er ook niet in :(
|
Pulp Fiction
Kill Bill American beauty Lord of the rings Trainspotting |
Big Lebowski
Amélie The Man Who Wasn't There Fight Club Holy Grail |
waar is forrest gump?!
Mja iig Amelie als beste... Trainspotting is ook wel leuk, maar niet de beste film. Pulp fiction is vet. Enne Minoes natuurlijk! |
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, beste film allertijden gaat wat ver inderdaad... |
Citaat:
|
Ik heb gestemd op
Gegen die Wand Amélie Kill bill Rosemary's baby en als vrije keuze Trainspotting. En ipv Kill Bill wilde ik eigenlijk Kill Bill 2, maar dat kon niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
narnia :confused: :confused: staat er niet in
|
Citaat:
|
Mis godfather 2 in de lijst (n)
|
Citaat:
Voor mij kan dat in ieder geval echt niet op tegen een film zoals The Shawshank Redemption. |
Iemand mag me wel eens uitleggen waarom een niemendalletje als The Shawshank Redemption uberhaupt zo gewaardeerd wordt.
De film is niet bijzonder, niet van epische proporties, er wordt niet zo heel geweldig in geacteerd, zit vol cliché's en ga zo maar door. Dus, waarom? Even stemmen... Top 5: 1. Fight Club 2. American Beauty 3. Memento 4. Pulp Fiction Vrije keuze: Mind Game (2004) Hiermee doe ik teveel films onrecht aan. Een top 5 is onmogelijk samen te stellen, eigenlijk. |
Citaat:
Shawshank is wel bijzonder N00dles, alleen kan ik niet uitleggen waarom, en heb ik ook geen zin om het te proberen; er is gewoon iets bijzonders mee. Dus niet zo zeiken en een lijst inleveren. (y) [edit]Die lijst is er inmiddels. Zelfs The Shawshank Redemption is nog spannender dan jouw lijst, N00dle. ;) |
Citaat:
En leg uit, waarom spannender? :P |
Weet ik niet, klonk leuk. :o Waarschijnlijk omdat ik op American Beauty na, de films niet héél erg bijzonder vind, en The Shawshank Redemption wel.
|
Citaat:
|
Heb uiteindelijk gestemd:
1. Amélie 2. American beauty 3. Life of Brian 4. Trainspotting Vrije keuze: 5. Before sunset Eigenlijk een top 5 van niets, want er stonden genoeg films niet in die er wel in hoorden, en de keuze tussen Sunrise en Sunset was al moeilijk te maken. En een top 5 is inderdaad vrij onmogelijk te maken... Maar ach... |
Het stemt mij droef dat mensen Le fabuleux destin d'Amélie Poulain stemmen maar niet de echte titel gebruiken.
|
Citaat:
overigens spel jij het ook verkeerd... :o |
:o
|
Ha! :D
|
The Pianist
Der Untergang Silence of the Lambs Schindler's List vrije keus: Das Experiment |
Citaat:
|
Citaat:
Nou ja, zo grappig was het nou ook weer niet :( |
Citaat:
|
Festen
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain Fight Club The Big Lebowski La Vita E Bella |
Citaat:
Die film moet ik echt onderhand eens een keer zien. Heb er wel een toneelversie van gezien, die erg goed was (maar vast niet beter dan de film), en de eeuwig herhaalde beroemde scène, maar de film nog niet. :o |
Ik heb ze niet allemaal gezien en ga dus niet stemmen, ik ben bang dat ik 1 van de weinige ben en wil de uitslag eigenlijk niet eens weten :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50. |