![]() |
[Internet] Valse domeinregistratie gegevens
Ik vroeg me af.
Is het mogelijk dat iemand valse domeinregistratiegegevens op kan geven? |
Ja, dat is zeker mogelijk. Niemand die het controleert.
|
Citaat:
Wordt de naam niet met het rekeningnummer vergeleken? |
Het is zeer goed mogelijk, maar bij de grote amerikaanse TLD registrars wordt altijd gewoon het administratief adres gebruikt. Als dat dan niet klopt als er iets mis is, kloppen ze aan bij het facturatieadres.
In Nederland wordt er al helemaal niet moeilijk over gedaan, maar je bent natuurlijk gewoon te achterhalen door de registrar. |
Citaat:
|
Ja, dit kan. Geen hond die er naar kijkt.
|
ja
ik betaal mijn domeinen gewoon met domainsite.com, en met mijn paypal(waar gewoon bs gegevens op staan), niemand die het controleerd :o |
dan de vraag, waarom je dit zou willen?
Meestal kun je de gegevens op de naam van 't bedrijf zetten, zodat jou gegevens niet in de WHOIS staan, maar alleen bij de registrar bekend zijn. Dit is wel zo handig, als de registrar je gegevens heeft, als er iets met je domain gebeurd en als je echt anoniem wilt blijven, zou ik zeggen, plug de RJ-stekker maar uit je PC, want 100% anoniem kun je nooit zijn doet me denken aan mensen die onder alle omstandigheden anoniem wilden blijven, domain in polen registreren enzo, gaan ze lekker op 't forum al hun NAW+DOB (date-of-birth) gegevens rondbazuinen, omdat er toevallig een topic over woonplaatsen/namen/werk langskomen |
Omdat je soms wil dat het te eenvoudig aan je gerelateerd word. :)
|
Onze eigen Enlightenment doet het ook. :p
|
Ik denk dat diezelfde Enlightenment het ook op prijs zou stellen wanneer je niet klakkeloos iemands (in dit geval de hare) naw gegevens zou posten :)
|
Citaat:
|
Dat dat kan is geen vrijbrief om het dan maar hier te posten, of wel dan?
Ik zou jouw gegevens ook zo kunnen opvragen en hier neerklatsen, maar ik gok dat jij daar niet echt vrolijk van wordt. |
Citaat:
|
Ja klopt, dat had ik er al uit afgeleid, maar dan nog.
mompelt iets over voorbeeld geven enzo |
je kan bij namecheap en godaddy volgens mij ook voor 3 dollar per jaar kopen dat je whois prive is.... :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35. |