![]() |
Rolstoel huren
Weet iemand of je ergens een rolstoel kunt huren?
Mijn zus heeft ME en er zijn dagen dat ze zich zo zwak en vermoeid voelt dat ze echt niks meer kan. Nou komt ze als mijn ouders op vakantie zijn een paar dagen naar ons toe en dan wil ik haar graag mee nemen naar buiten, zodat ze toch nog wat frisse lucht krijgt enz. Ik wil haar dan eigenlijk mee nemen in een rolstoel ofzo, iemand een idee of je een rolstoel kan huren? |
Ik denk dat je contact moet opnemen met de ggd of het rode kruis, daar kunnen ze je vast verder helpen. Maar ze zijn sowieso te huur, net als krukken en dergelijke. :)
|
Mutualiteiten zoals CM of zo. Wel in België hé
|
Bij de Thuiszorg, volgens mij, je zou het aan je huisarts kunnen vragen.
Wil ze zelf in een rolstoel? Ik bedoel, jij kunt wel bedenken dat dat leuk is ed, maar wil ze het zelf ook? En is dat niet ook te vermoeiend voor haar, zitten kan ook heel inspannend zijn, al lijkt het tegendeel misschien waar? Kun je niet beter lekker met haar in de thuis gaan liggen oid? |
Neem eens contact op met het rode kruis idd of thuiszorgwinkels. Die kunnen je vast wel verder helpen :)
|
Citaat:
|
er zit in groningen een bedrijf dat verhuurt -naar eigen zeggen- 'alles', in ieder geval ook rolstoelen. Misschien dat er bij jou in de buurt ook zo'n soort bedrijf zit.
|
Ik weet dat waar ik vroeger woonde(capelle a/d ijssel) een soort van thuiszorgwinkel zat. Ik heb daar ook een rolstoel kunnen lenen(hoefde ik ook niet voor te betalen) toen ik met een ernstige zweepslag zat. Dat werd vergoed door de verzekering. Als er zo'n winkel zit kan dat gewoon volgens mij en anders is bij de thuiszorg of bij de ggd denk ik ook wel mogelijk.
|
Lekker samen naar de Efteling. (y)
|
@moon: Ik vind het ook hartstikke lief van je, hoor. ;) :) Indrukken kunnen idd al te veel zijn, maar ook het moeten zitten kan zwaar zijn. Die vier muren zijn voor haar op bepaalde dagen misschien wel heerlijk...ik kan me daar iig iets bij voorstellen.
Een dagje Efteling lijkt me wat veel van het goede idd... :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17. |