Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   insectenbeten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1445810)

fractal-illusio 18-07-2006 22:22

insectenbeten

ik heb de laatste tijd vreemde bulten/vlekken van insectenbeten en ik vraag me echt af waarvan?

op mn kuit: een hele grote bult (min. 5x5cm) die eerst heel dik, rood, heet en pijnlijk was. na 1,5 dag is die bult iets dunner geworden, maar wel harder en daar waar eerst alles rood was onstond er een look-a-like blauwe plek..je weet wel zo'n blauw-paarse die overloopt in geel-groen...nu is die plek weg, maar hij heeft er zeker 6 dagen gezeten...(heb overigens niet gemerkt dat ik werd gestoken)

op mn voet: op 2 plaatsen vlekken, op t eerste oog muggenbeten, maar de volgende dag zagen ze er echt uit als wijnvlekken. De plekken jeukten wel, maar niet super-erg of pijnlijk.

op mn bovenarm: een bultje waarvan ik eerst ook dacht dat het gewoon een muggenbeetje was, maar dit bultje is uiteindelijk overgegaan in n 5-tal kleine rode vlekjes, ook weer gewoon jeukend, niet superernstigs ofzo.....

nu vraag ik me dus echt af door wat voor soort insecten dit gedaan kan zijn. of dat het iets anders is???
ik ben nergens allergisch voor (voor zover ik weet)....

Andijvie 19-07-2006 11:09

Soms kan je ineens heel erg op een muggensteek reageren. Zolang de bulten weggaan, lijkt 't me niets om zorgen over te maken.

marrel 19-07-2006 14:50

Dazen geven bij mij meestal wat hardere en langere bulten

Leonoor 19-07-2006 15:11

Kan gewoon van een mug zijn. Lijkt me toch iets van een allergische/overgevoelige reactie. Ik heb het zelf ook wel eens (alleen jeuken die wel vreselijk en duurt het langer dan zes dagen voordat ze weg zijn (n) :s).

Meadow 20-07-2006 20:04

Ik ben ook een beetje allergisch voor muggenbeten (en ze vinden me ALTIJD, door heen mijn clamboe, doorheen tropisch spul, niets werkt) bij mij worden ze ook in vlagen echt enorm. Soms wel 7 cm2. Maar zoals al wordt gezegd: ze trekken uiteindelijk weg, dus er is niet zo heel veel aan de hand ws. Succes, ik weet hoe irritant het is.

fractal-illusio 26-07-2006 23:21

Gister weer 2 keer gebeten
nu weer 2 gigantische bulten op mn been zitten :rolleyes:
maar heb gister gezien wat voor beest me had gebeten, dus net ff op google opgezocht...het was waarschijnlijk een wants

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...8/82/Wanze.jpg

Meadow 26-07-2006 23:32

Ik heb vandaag meer dan 17 muggen gedood... :cool:

Da's een record :).

thunder110 27-07-2006 06:51

Citaat:

Meadow schreef op 27-07-2006 @ 00:32 :
Ik heb vandaag meer dan 17 muggen gedood... :cool:

Da's een record :).

Wow!
Maar ik heb wel eens een muggenbult van 5 bij 5 cm gehad die zeer deed etc en na verloop van tijd veranderde in een mooie paars/blauwe vlek.

Meadow 27-07-2006 11:01

Citaat:

thunder110 schreef op 27-07-2006 @ 07:51 :
Wow!
Maar ik heb wel eens een muggenbult van 5 bij 5 cm gehad die zeer deed etc en na verloop van tijd veranderde in een mooie paars/blauwe vlek.

17 werd tegen de tijd dat ik sliep 21 :).

fractal-illusio 28-07-2006 00:36

Citaat:

thunder110 schreef op 27-07-2006 @ 07:51 :
Wow!

van een mug ja??
en andere muggenbulten dan weer 'gewoon bult'?

*amélie* 28-07-2006 09:04

Citaat:

fractal-illusio schreef op 28-07-2006 @ 01:36 :
van een mug ja??
en andere muggenbulten dan weer 'gewoon bult'?

Bij mij wel. Ligt er gewoon aan 'welke' mug je steekt, dus voor welke mug je overgevoelig/allergisch bent. Ik heb nu een zalfje van de Hema (zwart tubetje met groene dop) met calendula echt super fijn spul tegen de jeuk en de bulten slinken ook wat.

Poor twisted me 30-07-2006 13:24

Ik ben gelukkig niet overgevoelig voor muggenbulten, hoewel ik het nooit kan laten om eraan te gaan krabben ( stom stom stom ) want dan word het alleen maar erger.

Ik heb nu Azeron dat helpt bij mij goed als ik gestoken ben, dan jeuken die bulten gelukkig niet meer zo. En gaan ze nog sneller weg ook nog.

Echt een nadeel van de zomer, het gejaag achter die muggen aan. :o Ik kan niet slapen als ik er één hoor, of als ik al een keer eerder gestoken ben. Moet dan om de 5 min het licht aandoen om te kijken of ik die mug zie zitten.

Meadow 30-07-2006 19:12

Citaat:

evil_angel schreef op 30-07-2006 @ 14:24 :
Ik ben gelukkig niet overgevoelig voor muggenbulten, hoewel ik het nooit kan laten om eraan te gaan krabben ( stom stom stom ) want dan word het alleen maar erger.

Ik heb nu Azeron dat helpt bij mij goed als ik gestoken ben, dan jeuken die bulten gelukkig niet meer zo. En gaan ze nog sneller weg ook nog.

Echt een nadeel van de zomer, het gejaag achter die muggen aan. :o Ik kan niet slapen als ik er één hoor, of als ik al een keer eerder gestoken ben. Moet dan om de 5 min het licht aandoen om te kijken of ik die mug zie zitten.

Koop een clamboe (y)!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.