![]() |
Illegalen krijgen eigen afdeling bij vakbond
Citaat:
|
---> Tiswah
Verder hebben illegalen ook gewoon recht op representatie bij arbeidsconflicten, dat is beter dan die mensen als slaven te laten gebruiken. |
Ze zijn illegaal hier, ja. Gus. Het is wat zeg.
In Italië zijn een flink aantal Polen uit een kamp bevrijd dat verdomd veel op een concentratiekamp leek - ze werkten vijftien uur per dag voor rond de twee euro voor een dag werk. Laat dat hier niet gebeuren. Ze zijn wel illegaal, maar daarom nog niet minder mens. |
Dat wat in Italie gebeurt is mag natuurlijk niet gebeuren, maar een vakbond voor illegalen? Daarmee keur je illegalen dus in feite goed.
Daar kan ik het niet mee eens zijn. Uberhaupt vind ik dat we te veel zijn doorgeslagen met de vakbonden onzin. |
Citaat:
Daarnaast - dan zullen de lonen ook gelijk getrokken moeten worden en verliezen zij het voordeel ten opzichte van Nederlanders (als in - legale arbeiders) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sinds waneer mag je trouwens een vereniging opichten om illegale praktijken te bevorderen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap dat je hier problemen mee hebt, maar het echte probleem is niet dat illegalen werken, het is dat er illegalen zijn. |
Citaat:
|
Illegalen hebben ook recht op bescherming, ze zijn hier immers. Je kan ze niet zomaar wegdenken.
Ik erger me werkelijk kapot aan mensen die denken dat illegalen 'er zelf voor kiezen' om hier illegaal te zijn, zo simpel zit het natuurlijk niet in elkaar. |
Citaat:
Supreme |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie Michiel Smit fraai noemt, moet zichzelf eens goed laten nakijken. Wat een debiel is dat toch. :D
|
Citaat:
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om vanuit je luie verwende Nederlands/Westeuropees leventje zo tegen illegalen aan te kijken. En Michiel Smit is echt afval van het zuiverste soort. |
Tja die mensen zijn illegaal , maar het zijn mensen en bovendien: ze willen werken voor hun geld. Dus laat ze.
Ze zullen dan ook wel premies moeten gaan betalen enzo. Maar denk dat ze nog steeds goedkoper zullen zijn dan Nederlanders, gewoon omdat ze minder veel eisen. Sneller tevreden zijn enzo. |
Da's een goed idee. Vakbonden hebben de neiging te weinig te letten op de belangen van illegalen en werklozen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg dat ze dan waarschijnlijk ook premies moeten betalen en dat het dan dus geen zwart werk is, maar ze zullen nog wel goedkoper zijn, omdat ze met minder genoegen nemen. |
Illegaal en mogen werken gaat toch ergens niet helemaal samen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Afhankelijk van mijn humeur, lach ik mij suf of erger ik mij kapot aan de doorzichtige pogingen van intellectueel Smit om onderbuikgevoelens te doen opborrelen. |
Citaat:
Ja, via het trapje naar de hemel kunnen ze goed ontsnappen ja. |
Citaat:
Maar dit alles is niet alleen in Italie aan de hand. Hoeveel prostituees denken jullie dat hier in Nederland werken waarvan het paspoort is afgepakt en worden geslagen en geschopt als ze niet willen werken :s En het erge is dat Nederland het niet verbied maar gedoogd .. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar los daarvan, zo'n vakbond is eigenlijk ook weer een vorm van gedogen. Jullie mogen hier niet zijn en hebben daarom geen rechten, maar jah, jullie zijn er wel en zijn mensen dus hebben weer wel rechten, maar zijn hier niet legaal maar zijn er wel en kunnen jullie dus niet negeren en niet onderkennen dat jullie werken ookal worden bedrijven beboet als ze ergens wel werken .. dus gedogen maar weer. Misschien slimmer om die mensen legaal te maken of eruit te gooien. Echt een keuze maken ipv weer zo'n vaag beleid te voeren waar niemand straks meer wat van snapt ?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vakbonden zijn trouwens geen onderdeel van de overheid, dus zit niet te miepen over gedogen e.d.
|
Citaat:
|
Achnee, stelletje zeikerds, Michael Smit is een grote aanwinst voor de nederlandse poletiek. Eindelijk weer een beetje humor.
|
Citaat:
|
Citaat:
Echter, de oude politiek van doodsaaie professionele niet-communicerende bureaucraten, heeft ook niet veel goeds gebracht. Het heeft veel vooruit schuiven en rekening houden met de toekomst gebracht. En wat dat betreft is het alleen maar goed dat de politiek opener begint te worden richting het volk. Populisme is niet per definitie een slecht iets. |
Het zijn toch echt de electorale belangen die ervoor zorgen dat de problemen waar Nederland op dit moment mee kampt, niet worden aangepakt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En zo zijn er nog 5 biljoen mensen die óók graag in NL willen werken. Alle Chinezen, heel Afrika en nog wat stukjes aarde.
Laat maar gedogen, anders zouden we eens als onmens bestempeld worden, dat is niet politiek correct. Net zoals prostitutie, soft drugs; "allemaal lastig: gedogen maar, scheelt weer een hoop blauw op straat" |
Citaat:
|
Ik ben tegen illegaliteit, ik ben voor bescherming van de zwakkeren in de samenleving.
(y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha, de enige die het ermee eens zijn zijn de linkse lui die zowiezo al vinden dat iedereen een paspoort moet krijgen.
T zegt wat over het niveau. Realiteit en logica vooral uit t oog verliezen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |