![]() |
Columnwedstrijd: wat?
Aloha.
Terwijl de mussen van het dak vallen en ik na vier dagen nog steeds niet het campingstof van mijn voeten heb kunnen spoelen, is het inmiddels weer tijd geworden voor een wedstrijd. Aangezien de vorige een verhalenwedstrijd was, zullen we nu weer met columns aan de slag gaan. De wedstrijden op Letteren hebben niet noodzakelijk een vaste vorm, dus als jullie suggesties hebben zijn die welkom. Als iedereen alles wel best vind, lijkt het mij wel leuk om weer te werken met het plan dat we de vorige keer hadden, waarin de deelnemers een column moesten schrijven aan de hand van een actualiteit die binnen een bepaalde week (of korter) in het nieuws kwam. Maar goed, laat maar horen! LUH-3417 |
Ja. Een column van plusminus 2000 woorden over de actualiteiten van twee weken (laatste dag van die twee weken zal een dag voor de deadline kunnen zijn).
Lijkt me een leuk plan :) |
Men moet wel een beetje makkelijk mee kunnen doen, anders krijgen we helemaal weinig inzendingen.
|
Een column van 2000 woorden lijkt me een béétje veel.
En verder ga ik toch niet meedoen want ik kan nog altijd geen columns schrijven. |
Dan kun je ook alles vrijlaten.
Ik denk ook dat ik niet mee doe, omdat ik nog niet eerder columns heb gemaakt. |
2000 woorden is inderdaad geen column meer, eerder een jaaroverzicht. :)
Makkelijkheid is inderdaad een punt. Met dit weer (of met welk weer dan ook) zijn er niet veel mensen die voor eeuwige Letteren-roem alleen de pen in klimmen. LUH-3417 |
Citaat:
Zo vrij mogelijk, als het aan mij ligt. Doen er wellicht ook wat meer mensen mee dan de vorige keer. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik heb ook nog nooit een column geschreven en het lijkt mij ook best wel bagger. Maar ik doe wel gewoon vrolijk mee. |
Citaat:
|
Misschien is het handig voor mensen als Orpheus om maar weer eens te melden dat een column van normale omvang tussen de 400 en 500 woorden bevat. ;)
Ik vond die actualiteit wel een mooi idee, alleen jammer dat ik toen alleen de officieuze winnaar bleek te zijn, omdat ik het een dag te laat instuurde en vervolgens maar postte. :D Van mij mag dat dus wel weer. :) |
1000 x sorry.
|
Citaat:
|
Columns zijn cool. Actualiteit is hot. Ofzo.
|
columnwedstrijd onderwerp suggestie:
wat is een column volgens jou? |
Die is nog best goed. :D
|
Erm, we schrijven over diejenen Duitsers die onze stranden inpikken <3
|
Ik weet het niet, actualiteit vind ik wel oké.
Ik ga het gewoon proberen, veel andere columns lezen en veel naar het nieuws kijken en de krant lezen en dan moet er toch wel iets zinnigs uit komen. Hou me maar op de hoogte ofzo (y) |
Citaat:
Is er al een plan? Ik vind actualiteit of gewoon helemaal vrij prima. |
Ik doe ook weer mee. Back from a long long time..
|
Mr. Anderson welcome back, we missed you.
|
Kunnen we niet gewoon columns schrijven over de grillen van de vakantie ofzo?
|
Nu het vakantie is moet ik het toch wel op kunnen brengen om een column te schrijven? Als de wedstrijd tenminste binnenkort van start gaat en er een thema is. :eek:
Lekker cliché: vakantie? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De grillen... bedoelen we dan dat het precies tijdens een kampweek gaat regenen en dat iedereen dat van zich af schrijft? :P
|
Vakantie vind ik nog wel beter inderdaad, want die hebben we maar 1x écht en actualiteit kan volgende keer ook nog :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom niet over het begrip ''vakantie'' Niet over een specifieke gebeurtenis maar over wat Plato ''het idee vakantie'' zou noemen. :)
|
Citaat:
|
Valt best mee. ^^ Maar met het thema 'vakantie' valt het allebei wel in te voegen, dan hebben we gelijk ook meer gevarieerde columns. (y)
|
Vakantie it is? Kan ik nu veilig gaan slapen dan? :) Zo niet, maak me maar wakker als de oorlog om de thema's is uitgebroken. Of nee, leg maar een briefje neer met de naam van de winnaar. :p Truste.
|
Als het thema vakantie is doe ik mee :o.
|
Vakantie als onderwerp, iedereen het daar mee eens? Als er geen overweldigende meerderheid "Neeeeee!" gaat kermen, vind ik het goed. Dan kunnen deelnemers zelf kiezen of ze een column schrijven over hun vakantie, over wat ze van vakantie in het algemeen vinden of wat dan ook. Je kan er genoeg kanten mee op, lijkt me.
LUH-3417 |
Ik heb thuis een boekje met allemaal vakantieverhalen en vakantiecolumns. Best leuk om te lezen en je kan er écht alle kanten mee op. :) (Het is maar wat je als vakantie interpreteerd. ;))
|
maar waar zou je de column heen meoten sturen of neer moeten zetten?
|
Citaat:
|
Ik vind vakantie wel leuk. (y)
|
Citaat:
|
Oh jaaah. :) Ik zal zien wat ik kan doen, maar vast een dampende hoop.
|
misschien doe ik ook wel mee. wat dan overigens m'n 1e bijdrage aan het letteren forum zal worden :D *zenuwachtig*.
het is wel afhankelijk van de gegeven tijd, aanstaande week kan ik namelijk niet op de pc. |
Citaat:
|
Tot wanneer kan je insturen? Ik ben nog op vakantie namelijk, wil wel graag meedoen.
|
Ik maak morgen een mooie thread met alle info erin.
LUH-3417 |
Citaat:
|
|
Nieuwe dag!
Dat is dus vandaag. Komt u maar (A) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |