![]() |
Hoeveel cash geld mee?
Ik ga binnekort naar Griekenland op vakantie en nu staat me iets bij dat je maar een bepaald bedrag contant mag meenemen in het vliegtuig.
Weet iemand hier iets over en hoeveel dat dan is? |
Wat een onzin. Alsof ze dat gaan controleren. Oke je moet geen duizenden euro's meenemen maar dat hoeft toch ook niet. Je kunt daar gewoon pinnen hoor. Ik zelf doe meestal 300 euro in het koffer en 200 euro op zak.
|
Citaat:
dat je wat cash op zak wilt hebben is logisch, maar waarom nog eens driehonderd in je koffer? 150 lijkt me meer dan genoeg om de eerste dagen rond te komen, en als je erdoor zit kan je toch gewoon extra afhalen?? |
Ik neem denk ik zo'n 70 - 100 mee. Ik ga niet met het vliegtuig maar met de trein en moet bij aankomst nog een borg betalen van ongeveer 100 euro (verdeeld over twee personen) dus dan wil ik nog wat hebben voor de eerste dagen en voor de tijd dat ik de pinautomaat nog niet gevonden heb.
|
Een bepaald bedrag contant meenemen in een vliegtuig? :o Dat heb ik nog nooit gehoord...
Mja, ik denk dat ik niet al te veel cash meeneem, ik pin wel op de plek van bestemming. Waar in Griekenland en wanneer ga je precies? Ik ga er namelijk ook heen, nog 2 weekjes! :) |
Ik neem ook altijd wat mee voor de eerste paar dagen, maar dat is eigenlijk nooit meer dan 100 euro. De rest pin ik daar wel :)
|
op zn minst 20.000 euro, in koffers.
|
Citaat:
En als je uitgaat is 150 echt niet genoeg voor de eerste dagen |
Ligt eraan hoeveel je zuipt he :p Met 150 euro kan ik een maand uit als ik wil ;)
Zelf neem ik altijd ca. 500 euro contant mee, verdeeld over portemonee en diverse plekken in de auto waar ze het echt niet zoeken, zoals onder de vloerbedekking en achter deurpanelen (nadeel is wel wat schroefwerk om het erin te doen en er weer uit te halen). Verder heb ik altijd pinpas en Visa-card, dus gaat altijd goed. Maximum bedragen in het vliegtuig is onzin, wel mag je in bepaalde landen slechts een beperkt bedrag contant in- of uitvoeren (niet in de Euro-landen trouwens). |
Citaat:
|
Nou ik hoorde van de GWK meneer dat je schijnbaar geen roemeens en bulgaars geld mee mag nemen dus dat word wat in euro's mee en meteen een pinautomaat zoeken. Maar ik vind het toch handiger om geld te hebben om bijvoorbeeld een taxi naar hotel te betalen of wat te eten op het vliegveld...
Ik heb met vliegtuigreizen trouwens zo vaak (nou ja een paar keer) meegemaakt dat koffers kwijt waren of later nagebracht werden dat ik echt vermijd om daar kostbare dingen in te stoppen. |
Citaat:
|
Nou ik vind het leuk dat jullie vertellen hoeveel geld je uitgeeft enzo, maar dat was niet mijn vraag :p
Mijn vraag ging puur om een bepaald bedrag dat is toegestaan in het vliegtuig en of iemand daar meer van wist ;) |
Citaat:
|
Dat bedrag is in de orde van 10000 euro - niks om je druk over te maken dus.
|
Citaat:
En nogmaals mijn vraag: Waar in Griekenland en wanneer ga je dan? :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het zijn naar mijn weten maar sommige landen die moeilijk doen over valuta die binnengebracht worden ( zoals china enz) en dat is al het om meer dan 500 euro gaat meestal. Dat ligt niet aan het vliegtuig maar aan het land, maar aangezien griekenland EU is en schengen? zou ik me daarover geen zorgen maken.
|
In een vliegtuig is in principe alles toegestaan behalve bommen en granaten. In de cabine willen ze ook nog wel eens moeilijk gaan doen over messen, pistolen, honkbalknuppels of hooivorken. Verder niks.
|
Goh meen je dat nou? (n)
|
Over de invoer en uitvooer van betaalmiddelen zegt mijn ANWB-gids: vrij. Boven de €10.000 wel aangeven bij de douane.
Verder betalen ze in Griekenland met euro's, dus kun je in elk geval bij elke bank gewoon geld halen of uit de muur trekken. Das nou net 1 van de voordeeltjes van de euro. Zelf neem ik nooit meer geld mee dan noodzakelijk voor het maken van de heenreis + borg die evt. de eerste dag contant betaald moet worden + 50 tot 100 euro p.p. voor de eerste dag(en) + credit card die nog geactiveerd moet worden (voor noodgevallen). Op de plek waar je verblijft (in jouw geval dus in het hotel) weten ze je vast prima te vertellen hoe je bij de dichtsbijzijnde geldautomaat komt. |
Citaat:
|
Oeps :S nou ja, hotel of niet, je zult toch ergens slapen. En op die plek is vast lokale bevolking te vinden die jou de weg naar de geldautomaat kan wijzen.
|
Ja dat krijg je meteen al te horen, als je de reis boekt. Maar daar ging mijn vraag niet over.
|
Citaat:
|
je kan natuurlijk ook een bundeltje van 1000 euro operatief laten inbrengen in je schedel of zo, heb je altijd geld bij je...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08. |