![]() |
studieagenda
Een heel simpel vraagje... Waar iemand hier mssn het antwoord op weet :)
Waar vind je een agenda voor aankomend schooljaar waar níet de 'middelbare schooluren' in staan vermeld, dus van t 1e t/m t 9e uur zeg maar.. En dan ergens anders dan bij de uni, of is dat er niet? |
Bijenkorf, V&D, Hema. Die hebben allemaal wel niet-middelbare school agenda's hoor.
|
Poe, die heb ik nog nooit gezien iig. Zelfs in de simpele agenda's van de Hema enzo staat dat wel. Volgens mij staat dat ook in mijn agenda die ik kreeg van de Hogeschool. Maar is dat zo storend voor je dan? Je kunt er toch zelf de tijden bijschrijven of je rooster uitprinten en inplakken oid?
|
Citaat:
|
Neem zo'n hervulbare agenda (fifax heet dat geloof ik) en koop een gewone vulling. Of kijk eens bij de kantoorspullen ipv de schoolspullen voor een agenda.
|
Citaat:
|
Zo storend is dat toch idd niet...? Plak er desnoods iets overheen. Ik weet niet of simpele Hema-agenda's zo'n roosterding hebben, zou je even moeten kijken. En anders kan je altijd nog een docentenagenda kopen, die heeft een ander rooster er in staan. :p
Of gewoon een (kalender)jaaragenda, die heb ik zelf meestal. |
Kalenderjaar-agenda's zijn inderdaad ook handig. De Hema heeft altijd wel leuke, simpele dingen, die je goed voor de uni kan gebruiken. Maar ze lijken enorm op de middelbare school-dingen, alleen is er geen ruimte voor een rooster (persoonlijk vind ik ruimte voor een rooster wél erg handig, mijn uni heeft gewoon 4 perioden waarin vakken en uren vaststaan) en ja; de 1 t/m 9 voor de dagen is weg.
|
Ik gebruik gewoon een schoolagenda. Maakt verder echt niet uit en ik vind deze gewoon veel leuker. Je kan er toch in schrijven wat je wil.
|
Die paar uur dat ik naar school/uni moet onthoud ik wel zonder roosterruimte. :p Maar ik schrijf ze meestal gewoon op de eerste dag van een blok, als ik het dan niet meer zeker weet kan ik het even opzoeken.
|
Elke winkel die schoolspullen verkoopt voor de middelbare school, verkoopt ook schoolspullen van hogere opleidingen.
|
Citaat:
|
Tijdens je studententijd heb je geen agenda nodig cq. moet je geen agenda gebruiken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
v&d verkoopt minstens 3 verschillende studentenagenda's, je moet ze even zoeken want ze zien er een stuk onopvallender uit. En je kunt natuurlijk ook een gewone agenda kopen, een 2006 agenda dus.
en geen agenda nodig, pf, zelfs al heb je een regelmatig rooster, studeren is toch niet het enige wat je doet? Of zijn je sociale afspraken ook voor elke dag van de week hetzelfde? Ik ken geen enkele student zonder agenda. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik de kalender van outlook om m'n papers en zo in te plannen. Maar een agenda heb je inderdaad niet nodig.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb helaas al een agenda gekocht, een gewone voor de middelbare school. Maar wat zijn precies de voordelen van een studentenagenda? |
Hoe zit het eigenlijk voor de rest op de universiteit wat betreft schoolspullen? Neem je nog steeds je oude Eastpak mee als je naar werkcollege gaat? En wat zijn verder de standaard benodigdheden, gewoon collegeblok en schrijfmateriaal?
|
collegeblok en schrijfmateriaal is voor de meeste studies genoeg, ja. En de meeste mensen zie ik gewoon met een normale rug- of schoudertas.
Voordelen van studentenagenda's zijn er niet heel duidelijk; het ziet er minder blij uit dan een middelbareschoolagenda, dat kun je een voordeel of een nadeel vinden; het loopt over een studiejaar ipv een kalenderjaar zoals een gewone agenda, ook dat kun je een voordeel of een nadeel vinden. |
Citaat:
|
ik had wel een leuke agenda gevonden afgelopen jaar... moest ook even goed zoeken omdat het mn 1e jaar universiteit was. Maar het is gewoon een vulling, met een heel leuke kaft erom heen. Misschien haal ik hem wel eruit en koop ik een nieuwe vulling :)
verder, ik leef ook van mn agenda hoor :o ik sta bekend als een warrig persoon, zonder mn agenda ben ik nergens |
ik heb er 1tje van de action... staat ook t/m het 9e uur in... hij was maar 1.69 dus
|
Citaat:
Ik heb dit jaar opnieuw een hema agenda van 2 euro. De voorkant is vrolijk met kleurtjes, maar de inhoud is gewoon normaal/saai. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest is een collegeblok handig en een map om alles in te doen. Meer heb je niet echt nodig, het is niet alsof je nog met schriftjes gaat werken. Ik niet in ieder geval. Ik heb gewoon een standaard schoolagenda van de Hema, met een middelbare school uren rooster maar daar schrijf ik gewoon mijn eigen uren en vakken in. Boeiend dat je dan 1e tm 9e uur erbij hebt staan. |
Oh, ik heb ook een Eastpak trouwens, en die zie ik veel om me heen op de campus.
|
Pen + papier is handig als je wat wilt opschrijven, maar dat is doorgaans niet nodig. Voorbereid aanwezig zijn en opletten is zeker zo effectief en veel plezieriger.
Wat agenda betreft gebruiken de meeste (alle?) faculteiten in Utrecht bepaalde internet omgevingen (osiris, webct, blackboard o.i.d, etc.) waar aangegeven staat waar je wanneer college hebt. Voor persoonlijke zaken kan je een agenda gebruiken maar dan maakt het ook niet uit dat er een middelbare school tijdsindeling gebruikt wordt. Al geef ik zelf de voorkeur aan gewoon onthouden. |
Citaat:
Ja, als jij het ook zo wel allemaal onthoudt dan is dat niet nodig natuurlijk :p maar de meeste mensen onthouden niet zomaar alle afspraken die ze maken en de colleges die ze hebben (als ze een onregelmatig rooster hebben iig). |
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, ik zit iedere dag 4 uur in de trein, dan is plannen wel handig en dus een agenda ook. |
Citaat:
en je wil toch ook wel eens meer dan 1 dag vooruit plannen? Ik plan liever geen dingen tegelijk met een college, dus is het wel handig als iig mijn colleges voor de komende paar weken in m'n agenda staan. |
Citaat:
En daarbij gebruik ik mijn agenda ook vooral voor afspraken, werktijden etc. :) |
Ik heb gewoon een agenda met 1 t/m 9.
Ik schrijf gewoon de tijd erbij. Waarom moeilijk doen? ;) |
Citaat:
En over dat uitzetten, mijn laptop heeft zo'n mooie klep die ik dicht kan gooien. :p |
Citaat:
(die heb ik trouwens al 3 jaar..) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32. |