![]() |
Installatie XP
Kheb recent (uur of 2) een melding bij het opstarten van mijn pc (Dell GX 150) nl "System Fan not found". WIndows Xp kan niet meer opstarten en als ik mijn pc herinstalleer met CD blijf ik dezelfde melding krijgen. Weet iemand hoe of wat?
Ik moet er nog bij vermelden dat ik leer XP installeren en beetje computers leer kennen dus zoveel weet ik nog niet. |
Het lijkt me dat je ventilator in je kast ermee opgehouden is, controleer dat eens en haal zo nodig een nieuwe.
|
jij bent een sukkel, daarmee pasta
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lief doen! :p
|
Citaat:
|
Je CPU ventilator doet waarschijnlijk moeilijk. :)
|
Maak inderdaad de zijkant van je kast eens open. Als het goed is zie je boven je procesor een fan zitten. Kijk eerst eens of die stroom heeft. Hij zit of aangesloten op je voeding of op het moederbord. Mocht de 2e het geval zijn chek dan ook ff of je moederbord genoeg stroom heeft. Chek dit ook even voor je eventuele casefans.
Mischien ergens een foutje in je BIOS. Als ik een optie in m'n BIOS aanzet voor m'n fans gaat er een hoop piepen en doet hij het mooi niet. Kijk ook even of er geen stof in je fans zit en haal dat er zo nodig uit. Het beste kun je dit met een busje perslucht doen maar een stofzuiger werkt ook goed. Let daarbij wel ff op dat je geen onderdelen meezuigt. De stofzuiger niet te hoog zetten dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14. |