![]() |
Bloedstolling
Ik had me gisteren (eind middag) per ongeluk verwond met een scheermesje, en dat was ontzettend gaan bloeden. Ik had er een tijdje een doekje op gehouden, waardoor het bloeden wel minder werd, maar het was nog steeds niet helemaal gestopt.
Ik had er vanacht een pleister op gedaan, maar die zat vanmorgen vol en de wond bloedde nog steeds een beetje. Pas tegen een uur of negen vanmorgen (na er pleisterspray op te hebben gespoten) stopte het pas echt. Zou dat kunnen komen door het warme weer? Want ik vond het behoorlijk griezelig... |
Denk eerder dat het te maken heeft met je eetgedrag..
|
ik denk dat Katje daarwel gelijk in heeft... je lichaam heeft kracht nodig om te herstellen, en als ej dat ontneemt duren dit soort kleine dingetjes vaak langer dan nodig is
|
ggg dat bloedt dan wel érg lang...
'k verwond mezelf ook wel 's per ongeluk met 't scheren en dan bloedt het best wel behoorlijk maar dat stopt wel na een aantal minuten. Het duurt zéker geen uren... maargoed...hoe het kan dat het bij jou zo lang bloedt...geen idee... |
dit is wel extreem
maar scheerwondjes bloeden bij mij ook vaak hevig en lang |
Mmm... ik vind het wel vreemd allemaal. Ik had het vroeger ook wel eens, van die scheerwondjes, maar die genazen (na even hevig bloeden) toch wel vrij snel. Nu is het in een paar maanden tijd twee keer gebeurd dat het zo lang doorging...
Maar wat zou eetgedrag daarmee te maken kunnen hebben? |
Je eet te weinig, daardoor mis je bepaalde voedingsstoffen, daardoor is je bloedstolling gestoord, daardoor helen wondjes erg langzaam.
|
of je hebt je net voor het scheren te knetter gezopen, dan stolt het bloed ook niet goed :o
|
Zou wel kunnen... Maar dan snap ik niet dat ik er vroeger geen problemen mee had...
Nou ja, dat kan er ook nog wel bij. Past goed op de lijst van alle dingen die fout gaan... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet het nu echt niet meer... 't Is een aangewen, daar kan ik vrij weinig aan doen...
Maar ik moet ook niet hebben dat het een keer echt fout gaat... Dan ben ik nog veel verder van huis. Krijg je, wanneer het echt fout dreigt te gaan eerst een soort van waarschuwing? |
wanneer wat echt heel erg dreigt fout te gaan??
ennuh slik je medicijnen? |
Citaat:
Nee, ik slik geen medicijnen. Alleen af en toe homeopatische kalmeringsmiddelen, maar dat is om beter met stress om te kunnen gaan. |
Citaat:
het lijkt me gewoon slimmer om het aan te pakken i.p.v te wachten tot er een evt waarschuwing voorbij komt waaien.. oke sommige medicijnen geven ook een verstoorde bloedstolling |
Ik weet alleen niet hoe... Ik heb geen idee hoe ik zou moeten veranderen. Ik doe al bijna drie jaar 't zelfde...
|
ik weet niet hoe je t probeerde of nu probeert aan te pakken
donder dr nu zo in.. |
Citaat:
|
Citaat:
als tiener moet je tussen de 7 en 10 sneeen brood eten (zo ff uit mn hoofd) |
Citaat:
Maar 7 tot 10 sneden brood zou ik nooit halen. Daar heb ik nooit genoeg honger voor... |
ik zou toch eens iets gaan doen met een dietist als ik jou was..
sowieso heb je heel veel vitamines, mineralen en bouwstoffen nodig.. dat krijg je nu nooit binnen |
Voor eetstoornissen en gepraat daarover loopt al een topic op psych, dus alles wat daar over gaat gelieve ook op psych te posten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ben bang dat ik daar pas wat aan kan doen als ik een eigen verzekering heb. Ik wil niet dat mijn ouders erachter komen. |
mmm ik weet t verder ook niet..
|
Citaat:
Ik bedoelde vooral dat dit straks misschien uitdraait op 'je moet meer eten want weinig eten is ongezond' en de discussie daaromheen, en dat dat niet de bedoeling is. Als ik haar nu door de war haal met iemand anders, mijn excuses :) |
Citaat:
maar ik was verder niet van plan om in discussie te treden.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53. |