![]() |
Reinart
Ik heb een vraagje over Reinart de Vos. Ik heb al gezocht op internet maar op sommige sites staat dat Reinart van adel is en op andere sites dat hij tot de burgerij behoort. Ik denk zelf dat hij van adel was maar waarom? Ik kon ook niets vinden in het verhaal, wel dat zijn vader aan het hof werkte maar niet dat hij van adel was. En als Reinart van adel is moet hij dan niet familie zijn van de koning? Dat is hij volgens mij niet en dan kom ik toch weer tot de burgerij...
|
Reinaert was een oplichter, lijkt me sterk dat 'ie dan tot de adel behoort. Maar goed, ik ken het boek niet uit m'n hoofd, dus voor 't zelfde geld is 'ie wél van adel. :D
|
Volgens mij is Reineart niet van adel, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik het gelezen heb.
|
Ik heb ergens gelezen dat hij van adel is omdat hij drie keer gedagvaard wordt in het verhaal. Heb het boek zo even doorgebladerd, maar kon er niets over vinden. Hij lijkt behoorlijk buiten het hele systeem te staan...
|
Citaat:
|
Geef gewoon een goede beargumentatie van wat jij denkt. Jij op een duidelijke manier kan weergeven waarom jij denkt dat Reinart wel/niet van adel is; misschien is er zelfs wel geen 'goed antwoord'.
|
Elk vrij man kon als hij iets had uitgevroten drie keer gedagvaard worden of hij nou wel of niet van adel was, dacht ik :S
En wat ik nu denk: hij is van adel omdat hij vele burchten had onder andere Maupertuus, en alleen personen van adel hadden zulke kastelen. |
Citaat:
|
he? die snap ik niet helemaal...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |