![]() |
Random 100% CPU gebruik
Ik heb sinds afgelopen dinsdag een nieuwe HD, i.v.m met het crashen van mijn oude (5jaar ofzo) HD....
Ook heb ik mijn videokaart voorzien van een nieuwe cooler... Sinds ik dit gedaan heb ik, loopt mijn cpu gebruik af en toe opeens op tot 100% voor 10sec ofzo en daarna kan ik weer normaal werken, ik kan er echter niet echter komen waardoor dit nou komt aangezien het niet uitmaakt wat ik doe of waar ik mee bezig ben Aopen H600b 350watt AMD Athelon 64 3000+ s939 met Artic Cooling Silencer 64 ultra TC Asus A8V Deluxe s939 HD 160Gb Maxtor 7200rmp HD 200Gb Maxtor 7200rmp VIDEO Ati Radeon 9600Pro 256mb met Zalman VF700-AlCu RAM 2x512 DDR/400 PC3200 Corsair verder nog een 92mm zalman fannetje in de case, en temp van cpu ligt rond de 35 graden en van moederbord rond 30 graden |
Was dat je primaire of secundaire hdd? Zo ja Windows wel opnieuw geinstalleerd?
Kijk ook eens of hij wel op DMA loop ipv PIO, dit kun je onder apparaat beheer zien onder de eigenschappen van je HDD controller. |
laat de windows task manager is lopen en let er is op wat de 100% cpu inbeslag neemt.
mss weet je dan al heel wat meer. |
Citaat:
Zal ik vanavond even doen wanneer ik weer thuis ben :) Citaat:
|
mss een vreemde vraag maar hoe weet je dat je cpu op 100% springt?
|
Citaat:
|
Kan ook duiden op een virusje oid, scan eens een keertje je computer.
|
PIO mode overduidelijk. Zoek maar eens op hardware naar PIO dan kom je genoeg tegen. :)
|
Dat heeft niets met 100% load te maken.
|
Citaat:
Zet voor de gein je systeemschijf maar eens op PIO mode, dan weet je wat ik bedoel. :D |
Citaat:
|
Citaat:
Als een hdd op PIO mode draait kan dat diverse oorzaken hebben: - drivers controller buggy - windows verkeerd geconfigged - foute kabel - defecte hardeschijf (terwijl je dus geen bad sectors hebt) Je kunt simpelweg controleren op welke mode je hardeschijf draait: - rechtermuisknop op my computer > properties (eigenschappen). Dan krijg je system/systeem - klik op 3e tabblad en dan op Device Manager/Apparaatbeheer. Zoek naar "IDE ATA/ATAPI controllers" en je ziet daat Primary en Secondary staan. - Dubbelklik op primary en klik dan op het 2e tabblad. - Kijk naar "Current transfer mode", dit kan Ultra DMA zijn of PIO mode. De instelling erboven is wat windows gaat proberen; UDMA of PIO. Maar UDMA kan falen als er iets aan de hand is; en dan switch hij terug naar PIO. - herhaal voor de secondary channel En? |
Citaat:
Dat DMA je systeem verneukt weet ik, dat heb ik zelf ook genoeg gehad. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Secondary Channel draait op Ultra DMA 2 |
Citaat:
Gratis online virusscanner: TrendMicro Housecall |
ja maar waarschijnlijk weet ik het al, me router loopt door de warmte ofzo elke 5min ofzo in de stress en verbreekt alles...kan dan niet eens met webbrowser erop komen...denk dat me pc dat niet zo lief vind
edit: ook gescanned maar vind niks en spyware scan vind alleen de standaart cookies |
Test het eens door je router ertussen uit te halen?
Welke router heb je trouwens? Uit ervaring kan ik je vertellen dat Sitecoms bijvoorbeeld niet echt van warm weer houden :( |
Citaat:
edit: en ook geen last meer van vastlopers zowel m'n PC als de router |
Mijn router was ook al vastgelopen door de hitte :s
|
hmm na firmware update geen problemen meer gehad :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53. |