![]() |
Bagage probleem
Ik ga over 10 dagen naar Griekenland voor vakantie en mag maar 20 kilo aan bagage meenemen wat behoorlijk shit is, mijzelf kennende neem ik het dubbele mee en wil graag weten of het inmens duur is om extra te betalen voor extra gewicht...
|
moet je even bij de site kijken van je vliegmaatschappij.
Ik mocht vorig jaar 20 kilo meenemen. Samen met mijn vriendin hadden we 45 kilo. We kregen wel een 'waarschuwing' maar we hoeften niks bij te betalen. Maar wat neem je allemaal mee dan? Ik had allemaal campingspullen, wat het zwaar maakte. Maar 20 kilo aan kleding is echt veel hoor. |
5 paar schoenen enz, en veel kleren, hopelijk kom ik met zo'n 'waarschuwing' er vanaf :)
|
3 weken china met 1 paar ectra schoenen , kleding voor 3 weken , toiletzak = 15 kg in mijn bagage
ZO moeilijk is het niet om ja aan de 20kg te houden, trouwens je hebt GEEN 5 paar schoenen nodig , stel je de vraag of je het echt nodig hebt zucht... en overgewicht is 5 a 10 euro de kg denk ik... |
Hoe weet je eigenlijk hoeveel kilo je mee mag nemen??
|
hangt af van vliegtuigmaatschappij, meestal kun je dat wel op de website vinden.
en europa is normaal ALTIJD 20kg , azie is vaak 30 kg. |
ahaa ok thanx :)
|
OMG ik was vorig jaar 15 dagen naar griekenland en had 19,9 kilo. Pcies goed dus. Maar je moet echt niet te veel meenemen.
Ik afgelopen 3 weken naar spanje geweest en had maar 23 kilo bij me |
Net terug van 2 weken Amerika, en ik had iets van 14 kilo toen we weg gingen. Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen, maar zo zwaar zijn kleren en een oplader voor je camera nou ook weer niet.. :s Waarom 5 paar schoenen??
|
Citaat:
Schoenen om uit te gaan schoenen om mee te sporten Slippers Al 1 afgevallen :P Tja, gewoon minder meenemen vrees ik :D |
^^ een paar heb je aan dus 2 in koffer lijkt me voldoende (waarvan 1x slippers)
|
jezus, en je bent een jongen? Voor 10 dagen heb je toch niet zoveel zooi nodig?
|
Citaat:
|
Citaat:
voor 10 dagen neem ik mee: - kleding voor naar het strand - kleding voor tijdens excursies - kleding voor uit eten - kleding voor uitgaan - kleding voor op de terugweg - schoenen voor: strand (slippers), excursies, uitgaan kleding die in aantrek tijdens uitgaan, kan ik al niet meer aantrekken naar het strand en excursies, dus voor elke avond een ander setje. Dus jah dan kom ik persoonlijk altijd al hoog uit.. |
Citaat:
en je moet geen hele reis sets meedoen ... voor 3 weken china had ik mee : 5 lange broeken / rokken ; 2 kleedjes, 10 topjes, 10 bloesjes met mouwtjes en dan reiskleding en voor ts : je bent op vakantie , ze kijken echt wel niet naar je schoenen , ik loop op treksandalen rond in 5 sterrenhotels , waarom chique schoenen aandoen die toch niet makkelijk zitten |
Citaat:
|
Gewoon zo economisch mogelijk denken als je je tas inpakt. Dingen die mogelijk overbodig kunnen zijn gewoon thuislaten. Probeer met kleding (vooral overdag) zo zuinig mogelijk aan te doen, dan hoef je ook zo min mogelijk mee te nemen. Je koffer van te voren al wegen kan ook he? ;) Trouwens: schoenen om te sporten? :o Griekenland is vaak zo warm dat de meeste vakantiegangers niet aan sport moeten denken. :p
Waar ga ja eigenlijk precies? Ik vertrek over een weekje ook naar Griekenland. :) |
Je kunt ook je handbagage zwaarder maken, die wordt meestal niet gecontroleerd :o
|
Citaat:
Handbagage wordt als die groot is ( dus dikke rugzak , een trolley op wieltjes) ALTIJD gewogen , en dan moet die in grote bagage en telt dat ook als overgewicht... |
Ik werk in de luchtvaart en ik ben extra streng op cheap ass chartervluchten. Mede doordat we een streng beleid voeren op dat soort vluchten blijft jouw vakantie als geheel goedkoop. Reken op €10 - €25 per kilo, afhankelijk van het humeur van het grondpersoneel en de luchtvaartmaatschappij in kwestie. Geen kinderachtige prijzen dus.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |