![]() |
Zwakke enkel
Titel zegt het al: weet er iemand een spieroefening voor een zwakke enkel?
|
Citaat:
oef 1: op je tenen lopen oef 2: op je hakken lopen oef 3: op de binnenkant van je voet lopen oef 4: op de buitenkant van je voet lopen oef 5: n theedoek op de grond leggen, voor de bank ofzo, en dan je tenen aan het begin van de theedoek zetten en door je tenen steeds te krommen de theedoek naar je toe trekken oef 6: met je blote voeten op het grind lopen (zo span je onbewust heel veel spieren aan) deze moest ik van mijn fysio altijd doen, dus zal wel ok zijn.. |
Citaat:
|
hinkelen...5 kee rlinks...5 keer rechts en dat 3 keer per dag en opbouwen
bal met plankje erop en daarop balanceren |
Het is niet dat ik recentelijk mijn enkelbanden gescheurd heb, want dat is al ruim 2 jaar geleden. Ik heb er alleen nog steeds last van als ik sport (rennen etc rare bewegingen) of als ik een trap loop en verkeerd stap.
Maar ik ga de tips zeker proberen. :) |
ga dan naar de fysio, die heeft daar veel meer verstand van dan dit zooitje op het forum :)
|
Citaat:
|
Ehhuuu je weet toch wel waar mensen met hun paarden lopen?
Daar op hardlopen! |
Ik moest van de fysio altijd onder het tandenpoetsen op 1 been balanceren :cool:
|
Citaat:
|
Ik heb eind maart dit jaar m`n enkelbanden van m`n rechterkant goed gescheurd (hij twijfelde er een beetje aan of t toch niet gebroken was :o). Ben nooit naar de fysio geweest, maar toch heb ik er niet heel vaak last van. Wel als ik heb gezeten ofzo, dan issie gewoon stijf en als ik de hele dag heb gestaan (werken) gaat het wel zeer doen. Helpen deze oefeningen hierboven ook daartegen?
|
Uitkijken met enkelbanden... :( Die rotzooi is zo zwak en als je er eenmaal last van hebt zal het niet in zijn orginele staat herstellen. Je kan het dan alleen maar verstevigen. Ik heb zo veel last van me rechter enkelbanden, ik wil een nieuwe voet plz. :(
Volgens mij werken die oefeningen ook voor geen meter. Als ik soms gewoon loop en ik stap half op een stoep ga ik al door me enkel, wordt dat op die manier voorkomen? :confused: |
Citaat:
Ik heb de eerste tips uit dit topic veelvuldig gebruikt en nu, vier jaar later, train ik weer voor 100%. |
Citaat:
bijvoorbeel door op 1 been te staan en tanden te poetsen. je evenwicht wordt beter en je enkel enigzins sterker. waardoor je dus minder snel je enkel omzwikt.... hier gaat wle echt veel tijd en geduld inzitten hoor.. je bent er dan nog echt niet binnen een maand of 2! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13. |