![]() |
slagroom kloppen
Gisteren probeerde ik slagroom te kloppen, maar door de warmte werd ie niet stijf, maar bleef ie slap (en zuur). De mixerkom en de gardes heb ik van tevoren even in de vriezer gelegd, maar helaas.
Iemand tips? Ik ben binnenkort jarig en ik wil toch een poging doen zelf taart plus slagroom te maken... |
Airco aanschaffen? Ventilator aanzetten? Verhuizen?
|
Als ie zuur wordt heb je te lang geklopt toch? En anders dan maak je zelf de taart en neem je gewoon slagroom uit een busje. Maakt toch niet zo heel veel uit?
|
Wat was het merk? Te goedkope slagroom wordt namelijk ook nooit 'hard'. Je moet campina slagroom nemen.
|
ik heb zeker niet te lang geklopt; hij was al zuur na nog geen halve minuut.
en het was geen goedkope slagroom volgens mij, geen Campina maar Friesche Vlag. ik weet best hoe je slagroom moet kloppen ;) doe het in de winter ook vaak genoeg, en dan werkt het wel, het ligt dus echt aan het weer... |
Was je kom vetvrij? Dat kan ook nog wel eens de oorzaak zijn.
Of heeft de slagroom misschien te lang buiten de koeling gelegen? |
Citaat:
|
meer suiker ingooien ? :p
|
De komt waarin je het maakt in de vriezer leggen. (aardewerk achtig spul)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten eerste als de klopper warm is, en de room koud, kan het een schock zijn voor de room waardoor hij zuur word, ook heeft het te maken als er onweer op komst is. Room zuur als je hem te lang klopt, wat een bullshit, dan gaat hij gewoon schiften en krijg je boter. Waarschijnlijk was de room al zuur, voordat je hem ging kloppen. Sowieso met dit weer, zo snel mogelijk kloppen en koud houden die producten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
als 't zuur is dan is 't toch niet goed meer en niet meer om te eten??
|
Zure room opzichzelf is niet slecht, gebruiken we zelfs in de keuken aardig vaak, maar zure slagroom is inderdaad niet al te goed voor je. :)
|
Creme Fraiche en slagroom zijn verschillend.
;) |
Citaat:
Heb het idee dat ik alles wel goed koud had gehouden, maar misschien niet genoeg ;) Binnenkort een nieuwe poging! |
Of de slagroom was te oud.
|
Citaat:
|
Alleen het vet gehalte :)
Maja je hebt ook sowieso met slagroom gigantische verschillen, wij gebruiken voor ijs bevoorbeeld 38% vet en voor soepen/ sauzen 32% vet. Je merkt zeker het verschil, ook als een een mousse maakt, vult dus net iets beter. |
Citaat:
|
Als de slagroom bedorven is gaat het niet goed. Een andere mogelijkheid is dat de kom en mixer niet helemaal vetvrij waren. Dan kan je kloppen tot je een ons weegt, maar het wordt niet hard.
|
Je mag geen light slagroom nemen, het moet (helaas) volle slagroom zijn. Er moet suiker bij en je slagroom moet in de koelkast gestaan hebben. Je garden en kom moeten schoon en vetvrij(!) zijn. Ik reageer ff op degene die zei dat goedkope slagroom niet hard wordt, dat kan je wel. Zet je mixer direct op de hoogste stand en doe er wat suiker bij...
Tot zover zijn dit de tips die mij binnen schieten.. succes.. |
Neem gewoon slagroom uit zo'n pakje moet je zelf nog iets mee doen ofsow.. ( :o of had je dat ook gebruikt?)
Naja je kunt het toch ook in de koelkast zetten? :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01. |