![]() |
toelating kunstacademie & vooral abstract werk...
hoihoi allemaal
ik ben me aan het voorbereiden volgend jaar toelating te doen aan de kunstacademie. nu vroeg ik me af: mijn stijl is vooral abstract, ik teken/schilder weinig op realistische wijze. zouden ze daarnaar kijken op de academie? mijn abstracte werk is wel verschillend, niet allemaal hetzelfde ofzo. groetjes! |
Natuurlijk kijken ze daarna, maar of ze je er op afrekenen is een tweede.
Het is wel goed om aan te geven dat je nog veel experimenteert, aangezien een academie daar een goede plek voor is. Compleet vastgeroest zitten in één stijl is niet echt okay. |
Post eens wat werk, zou ik zeggen. Je hebt immers abstract en abstract - de genialiteit van Mondriaan die door een puber gezien wordt in eigen krassen op papier waarna gezegd wordt, ''t is een vogel in de lucht met een zee en de pijn die hij voelt omdat hij alleen is'.
Er kan niet geoordeeld worden zonder iets om over te oordelen, hm? |
Het beste is gewoon om zoveel mogelijk soort werk mee te nemen, zodat ze kunnen zien dat je experimenteert en open staat voor nieuwe dingen. :)
|
Citaat:
|
Het gaat over volgend jaar :) Ik heb je werken gezien en in een jaar kun je nog veel doen. Ik zou heel snel van dat abstracte dat je nu maakt afstappen en gaan oefenen met materialen (olieverf, pastels, acryl, aquarel,... soorten dragers, papier, werken met houtskool en bister enz...). Ook zou ik gaan oefenen met het tekenen naar waarneming en uiteindelijk dat abstraheren als je graag abstract wil gaan. Wat ik nu zie, is te weinig, ik zie mezelf een paar jaar geleden. Leuke hobby en vooral wat aanklooien, maar een academie (tenminste, de academie van Antwerpen :P) wil graag kennis van zaken, zodat ze niet een hele klas vol mensen hebben die weten hoe het moet en daartussen telkens aandacht moeten besteden aan iemand die niet weet hoe bijvoorbeeld olieverf opgezet moet worden.
|
thanx voor de tips in ieder geval...
in een jaar kan ik nog veel oefenen ja. en ik ga me ook maar eens verdiepen in het gebruik van verschillende materialen. |
omdat die andere dicht is en ik daar niet meer kan reageren:
HAHAHAHAHA |
Ik wilde al zeggen - begon jij niet zo te tyfen in het andere topic?
|
Ach jaaa.... nutteloos :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43. |