![]() |
Favoriete winkelstad/-centrum
Waar ga je graag winkelen en waarom? Zijn er plekken waar je maar heen gaat als je niets anders te doen hebt omdat ze dichtbij zijn, hou je van winkelcentra met alles voor handen, ben je gek op buitenlandse steden?
Zelf ga ik meestal standaard naar Tilburg of Breda, dicht in de buurt, ik ken er de parkeerplaatsen. Voor stenen (en mineralen, een hobby), ga ik liever naar Tilburg, maar daar vind ik de kledingzaken dan weer minder. Dus als ik echt dringend iets nodig heb, is het toch meestal Breda (leuke lingeriezaak ook). Maastricht vind ik een mooie stad om te winkelen, maar de parkings zijn er echt kut. Ik ga eigenlijk meestal alleen omdat ik niets anders heb te doen en me verveel en geld heb te besteden. Er ontbreken ook een paar noodzakelijke winkels. Daarnaast zitten er wel een paar hele leuke schoenenwinkels. De meest fijne stad vind ik Antwerpen. Prachtige stad, goed geregeld, goedkoop vervoer, alleen parkeren is klote. Alles is er, hele uitgebreide winkel met schilderspullen (tuurlijk, want het zit tegenover de kunstacademie), toffe restaurantjes, cultuur, terrasjes, leuke winkels... Ik ga er niet zo vaak heen als ik wel zou willen, omdat het toch wel even met de bus is en met al die werken, ga je niet voor je lol met de auto naar Antwerpen. Londen vond ik tegenvallen, de hoofdstraten dan toch, met op iedere hoek een Gap. Daarnaast, als je even van Oxford street afwijkt, vind je hele leuke en speciale, en ook minder dure winkels. |
Maastricht vind ik erg fijn om gewoon lekker te winkelen. veel leuke aparte winkeltjes, oude gebouwen, terrasjes, sfeer.
Als ik echt iets moet hebben ga ik naar Heerlen. Als ik bij mij ouders ben en me verveel ga ik wel eens winkelen in Hasselt, maar daar is op zich niet zoveel aan. Misschien ken ik er ook niet genoeg. Den Bosch vind ik ook erg leuk omdat ik het op Maastricht vind lijken met die oude gebouwen enzo, geeft gewoon meer sfeer. Eindhoven vind ik dan weer niks aan. |
Keulen <33333
Maar meestal Amsterdam/Amstelveen. |
Citaat:
Verder is het natuurlijk erg STOER om "Parijs!!!11! Rome!!1" te zeggen, maar daar kom ik nooit en alles is er toch 'kk'duur. Amsterdam volstaat wel. Of Den Haag. |
Tietjerkstradeel
|
Citaat:
Als je er een keer heen gaat dan moet je beslist de Dom van Keulen beklimmen. Ben je echt een halfuur onderweg op een verschrikkelijk steil smal kuttrapje dat tevens ook de weg naar beneden is en volgens mij zijn er al minstens drieduizend mensen verongelukt, maar - als je eenmaal boven bent dan is het echt te gaaf voor woorden. Totdat je weer naar beneden moet. Maar goed. Wel jammer van alle paupers die er zonodig moeten neerkalken dat ze er op 12-04-2003 geweest zijn of dat ze van Annie houden of dat ze lang blond haar hebben en dat hun mobiele nummer 0666 is. PS. Over een paar maanden gaan we met school naar Rome, dan up ik dit topic puur omdat ik dan 'Rome!!1' kan zeggen. En Moskou is ook leuk. :mad: |
Leiden, Den Haag, A'dam, Antwerpen en Vlaardingen :) .
|
den bosch voldoet meestal wel gewoon
|
Citaat:
Ik zal je tips onthouden :mad: :) |
Citaat:
Ik vind Amsterdam de beste stad om te winkelen. Simpelweg omdat daar een groot en divers aanbod is. Ik vind de locatie ook veel mooier dan een willekeurig winkelcentrum van beton. Misschien zou ik Parijs zeggen als ik echt de kans had gehad. Feit is wel dat daar weinig platenwinkels zijn. |
Citaat:
|
De local dumpster. :)
|
Eindhoven rockcity.
Maar Amsterdam meer want daar is het gewoon leuker. |
utrecht (y)
|
Eindhoven en Den Haag want daar 'woon' ik. Maar Amsterdam heeft veel leuke kleine winkeltjes, mits je ze goed weet te vinden. Want voor de kalverstraat hoef je niet persé naar Amsterdam. Verder kom ik jaarlijks in Parijs en dat is wel gaaf maar daar koop ik geen koffers vol wegens gebrek aan een geldboompje.
|
Ohja en Den Bosch is ook wel leuk maar daar kom ik meer voor de authentieke bossche bollen -fatty smile smile-
|
Ik vond Amsterdam dus echt niks eigenlijk. Ik vond het veel kleiner, saaier, stinkender dan verwacht. Daarnaast stond er een belachelijke kermis op de Dam en waren er veel te weinig duiven. Ik had een Antwerpen verwacht, maar het was meer een Brussel. Maar het kan goed zijn dat het net als met Londen is, dat je moet weten waar je moet zijn in de zijstraten enzo... In ieder geval was het niet wat ik ervan verwachtte.
|
Ik ben al tevrede met Leiden.
幸せ :) |
Citaat:
btw ik weet niet precies waar je in A'dam bent geweest, maar sommige straten zijn idd lelijk maar je moet maar eens naar de 9 straatjes gaan of de Jordaan, dat is mooier en heeft veel meer sfeer.. anyway voor mij dus Amsterdam, want je hebt er gewoon alles, de massa ketens, de speciale winkels en de kleine aparte winkels.. elke buurt is weer anders en altijd genoeg leuke café's en terrasjes om neer te ploffen(Y) Almere is sinds 't nieuwe centrum ook al aardig verbeterd, veel meer nieuwe soorten winkels enzo. Sowieso als je daar loopt heb je helemaal niet het gevoel dat je in Almere bent ;o Verder vind ik Amersfoort en Leiden ook erg leuk :) |
Oja Leiden is ook wel aardig, best wat platenzaken enzo (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar idd, het is bij de Kalverstraat gebleven en 1 of 2 zijstraten want daar wist hij wat te zitten en dan het Waterlooplein. Volgende keer neem ik iemand mee die er wél verstand van heeft :) |
Berlijn&Londen:)...maare hier gewoon good -old amsterdam (maar dan wel de negen straatjes)
|
Citaat:
ohh kalverstraat, ja dat is ook lelijk en het drukst! :p waterloopplein is dan nog wel ok. maar er zíjn iig veel leukere en sfeervolle straten en die moet je de volgende keer maar gaan zien ;) |
AMSTERDAM!!!!
En Leiden, Keulen, Antwerpen en Brussel... |
Utrecht blijft een fijne stad om even te shoppen.Wil ik iets verder weg dan neem ik Amsterdam. Voor de afwisseling Den haag/ rotterdam. Antwerpen blijft ook favoriet, erg veel leuke winkels.
Londen, berlijn en keulen doen het ook goed. En waarschijnlijk new york ook wel, maar dat moet ik eerst zelf nog zien. |
Nu rijst de vraag; wat is er in godsnaam zo leuk aan Leiden?
|
leiden schijnt erg mooi te zijn
|
Een klein deel is redelijk mooi. Maar goed winkelen kun je er niet, tenzij je voldoening schept uit winkelen bij de C&A en de V&D. Ik in ieder geval niet.
|
ik ben er eerlijk gezegd nooit geweest, maar voor v&d etc. kun je idd net zo goed naar de dichtsbijzijnde stad. maarja, het gros van de nederlandse steden is alike, behalve de omgeving.
|
Voor kleren is Leiden weinig bijzonder idd. Maar ik vind het wel een aangename plek om te zijn. (y)
|
bij overschot aan kleren stel ik voor dat wij een keer gaan chillen in leiden(Y)
|
ik woon in het centrum van den bosch en daar koop ik dus zo'n beetje alles.
|
Alkmaar schijnt ook goed te zijn. Zelf hou ik het bij Groningen.
|
Citaat:
Maar los daarvan een subliem plan. Dan moeten we ook broeder gaan vereren met een bezoek. Hij woont boven de Xenos! (Y) EDIT: quote bijgevoegd. |
Citaat:
mijn eigen overschot aan kleren;) |
Citaat:
|
Ai, dan weet ik het niet te vinden ben ik bang. Dan moet jij ons maar begluren door een kier in je gordijnen zodat je achteraf verhaal kan doen in het 'Wie heb jij GESPOT'-topic. (y)
|
Als ik door de gordijnen gluur zie ik alleen maar nog een muur. :mad: Vandaar dat ik nooit een forummer spot :(((:)
|
ach pfff ik doe gewoon alsof ik broeder zie for the sake of it. spot ik ook eens een forummer he(Y)
|
Joh jij spotte pas nog sigur!
|
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jullie beiden TOPSPOTTERS zijn.
|
Citaat:
Ik heb 1x met 15 forummers tegelijk afgesproken, maar dat noem ik geen spotten meer. |
Citaat:
nadat je rieno zag dacht je: ' omg lolz ik moet grandmommy redden!'? ohja lol ontopic: ik vind utrecht een relaxte stad om te winkelen want het zit lekker dicht bij het station, je kunt er lekker lunchen langs de singel(Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
rotterdam, waarom? Het is rotterdam, 'nuff said
|
Citaat:
|
eindhoven, lekker dichtbij.
Istanbul is ook wel vet, maar verweg |
Amsterdam, milaan, new york, Los angles, tokyo
|