![]() |
UvA
Wie van jullie gaat er komend jaar aan de UvA studeren? Gaan jullie ook meedoen aan de introductie en wat ga je studeren?
Zelf ga ik geneeskunde doen maar ik ben de enige van mijn school en van iedereen die ik ken die naar Amsterdam gaat... Misschien is het leuk om alvast wat mensen te kennen. Ik ben benieuwd :) |
En dan heb ik een vraag die daarop aansluit: waar kan je als student het beste (niet) wonen in Amsterdam? Met ingang van volgend jaar studeer ik Geneeskunde aan de VU en hoop ik bij Skoll te roeien.. Iets niet te ver uit de buurt is dan wel meegenomen. :p
|
Hoi Ijsblok, ik ga volgend jaar Aardwetenschappen doen aan de UvA. Bij mij hetzelfde: eigenlijk geen klasgenoten die erheen gaan... mijn 'schoonzusje'/ goede vriendin trouwens wel, dus ben niet helemaal alleen :p Wat ga jij doen? Heb je al een kamer?
|
Ik ga psychologie studeren aan de UvA. Ik ga wel naar de intreeweek. Een kamer heb ik nog niet, maar dat komt denk ik ook omdat ik perse zelfstandig wil. :o Sta dus ingeschreven bij studentenwoningweb. Nog afwachten dus...
|
Ik ga ook geneeskunde studeren aan de UvA... Zelf ken ik ook niemand, tot nu dan :). Maar heb net de inschrijfformulieren gekregen, zo even terugsturen. Hebben jullie al een kamer? Kben druk aan het zoeken, net als iedereen, dus dat maakt het wat lastiger :)
Leuk om via hier wat mensen te leren kennen alvast! |
ik ken er een heel stel... aangezien ik vorig jaar aan de UvA studeerde. Jullie gaan leuke mensen tegenkomen :o mn broertje gaat ook geneeskunde aan de UvA doen
|
Leuk, leuk allemaal! Alleen... heb ik vanmiddag te horen gekregen dat mijn ruilpoging naar de VU gelukt is. Had ik nooit verwacht maar toch is het gelukt. Hoera!
Dus... hier ook mensen die daarheen gaan? Ik ga nog steeds geneeskunde doen maar ook daar ken ik niemand... Ik ben wederom benieuwd :) |
Ik ga ook naar de VU. Geschiedenis studeren.
Als je als VU student een kamer zoekt is het verstandig Uilenstede te overwegen. http://www.intermezzo.org/frames1-1-1.html voor meer informatie. |
@Ijsblok: ik dus. :)
|
Ik ga ook psychologie studeren, maar ga denk ik niet naar de intreeweek. Heb ook nog geen kamer :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga naar de uva, heb al een kamer in oudzuid en ik ga ook meedoen aan de intree week
plekken waar je wilt wonen: rivierenbuurt, oudzuid, pijp, oudwest, centrum, jordaan, bepaalde delen van oost. niet: osdorp, zuidoost,bos en lommer, baarsjes, indonesische buurt (oid) buitenveldert en dat soort onzin. maar ook daar zitten leefbare plekken tussen, tis maar net wat je zoekt. en via kamernet gaat t snelst, al heb ik mn kamer via hyves. en 3/4 van mijn vrienden gaan naar adam (n) |
omg wat zuigt uva
veel te veel autochtonen. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja dacht al dat ik fout zat.
het is vast heel gezellig, iedereen zoekt wat anders :) ik zou er liever niet wonen, maarja dat ben ik |
Citaat:
|
afgezien van je reistijd...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga economie & bedrijfskunde studeren aan de UvA
|
Citaat:
|
nee joh
ieder zijn meug |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Natúúrlijk worden ze niet geweigerd. Dus ligt het 'probleem' kennelijk niet bij de universiteit, maar zal er hoogstwaarschijnlijk wel een andere 'verklaring' te vinden zijn. Misschien kiezen minder allochtonen voor de uva, of misschien zijn er (in a'dam) in verhouding minder allochtonen die een universitaire studie volgen, of weet ik wel wat. In dit geval is het dus niet de uva die zuigt (op veel andere vlakken uiteraard wel). ot: Bovendien vind ik het zelf behoorlijk meevallen. Autochtoon, allochtoon, buitenlandse studenten. Allemaal present aan mijn faculteit. Maar dat terzijde. Verder heb ik al vaker een tirade geplaatst mbt deze universiteit, maar het is laat en ik heb geen zin omdat momenteel te herhalen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb voor media en cultuur gekozen aan de uva en aan de intreeweek was ik wel van plan mee te doen ja..
kamer heb ik nog niet helaas. Maar woon ook het liefst maar met z'n 3en ofzo.. Ik hoop wat via via tegen te komen, al zal dat wel tegenvallen... |
Citaat:
|
Wat is overigens een super gezellige studentenvereniging waarbij je geen vreselijk ontgroening hebt en voor mensen die niet continu zuipen maar wel leuk uitgaan (in de zin van lekker dansen en niet continu barhangen)?
|
Zijn er nog lekkere wijven die Media en Cultuur komen doen?
Amsterdam blijkt overigens meer dan eens een dorp te zijn, dus zolang je niet in Noord of Oost woont is de VU, wat betreft rijsttijd, altijd wel te doen. De VU is wèl een béétje suf. Ergens in de Intreeweek trouwens feestje in de More, erg leuk, allemaal komen. |
Citaat:
|
Ik lees net dat als je in het USC slaapt, er maandag geen vervoer daar naartoe is. Kan je nou wel of niet op maandag daar blijven slapen of is het de bedoeling dat je daar dinsdag pas komt? :|
(UvA overigens, kan de VU geen apart topic openen?) |
Ik ga culturele antropologie studeren aan de UvA en heb helaas nog geen kamer. Ken echt weinig mensen die naar Amsterdam gaan, meeste van m'n vrienden gaan naar Utrecht en Nijmegen. Ga wel naar de intree!
|
Citaat:
Morefeest is het enige feest waar ik acte de présence geef, vandaar. Citaat:
|
Citaat:
|
IKKKKKK ga ook naar de uva!
Media&Cultuur wordt het! En natuurlijk ben ik erbij tijdens de intree...dat wik ik echt niet missen!!! is er nog meer bekend over feestjes tijdens de intree behalve het morefeest?(wanneer?van welke vereniging?etc) |
Citaat:
|
Citaat:
haha if you say so ;) |
Citaat:
Morefeest wordt georganiseerd door D.E.R.M. en het is op woensdag, als ik me niet vergis. Verder zal elke vereniging wel wat doen, maar dan moet je even verenigingsurfen. En nou te hopen dat je introleiders geen lijers zijn en dat je met leuke mensen een week door Amsterdam mag paraderen. Het wordt sowieso mooi weer. |
shit... gaat iedereen Media en cultuur doen ofzo
|
ja shit straks ben ik de enige die mijn studie doet :eek:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |