![]() |
Elektronisch kluisje
Iedereen kent wel zulk soort kluisjes, die je vaak bij de bouwmarkt kunt kopen:
http://www.outletplanet.nl/images/kluis.jpg Zulke kluisjes hebben een elektronisch instelbare code. Ik heb zelf niet zo'n ding, maar ik vroeg me af hoe dit nou precies werkt. Zit er een batterij in? kan iemand daar iets meer over vertellen? |
Batterijen en een pincodeslot inderdaad, niks bijzonders aan. Meestal worden ze aan de muur of vloer bevestigd (van binnenuit, zodat je de muur moet slopen om hem te verwijderen), en hij gebruikt zo weinig stroom dat hij een heel lange tijd met een batterij toe kan.
|
Maar wat is heel lang?
En stel, dat de batterij die erin zit leeg is... zou dat betekenen dat je de kluis niet meer open krijgt? |
Batterijduur hangt af van hoe intensief je het apparaat gebruikt. En als de batterij op is kun je die natuurlijk gewoon vervangen.
|
En het is niet zo dat wanneer men de batterij verwijdert de code ook verwijderd wordt? Dan zou zo'n kluisje namelijk bepaald veilig zijn. Maar daar zullen ze wel aan gedacht hebben..? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders zouden veel eigenaren hun eigen kluisje na verloop van tijd moeten kraken (niet dat de fabrikanten dat erg vinden) :D |
Heb ook ooit eens zo'n ding gekocht. Je kan ze ook met een sleutel open maken voor het geval de batterij leeg is.
|
batterij zit trouwens aan binnenzijde, dus kluis moet eerst open zijn in geval de code zou gereset worden, en ja er is manier om er normaal in te raken als batterij leeg is
|
Je hebt ze ook met een sleutel hoor. Zijn even goed en veilig. Zelfs onze wapenkluis is niet electronitisch, daar zitten gewoon twee enorme sloten op.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |