![]() |
eigen geloof
kej , k heb dus een (rare) vraag ,,
zou een persoon in zijn eentje zijn eigen geloof kunnen starten ? en zo jah .. hoe zou hij/zij er best aan beginnen ? :rolleyes: |
Natuurlijk kan dat. Gewoon een leuk verhaal verzinnen en de publiciteit zoeken. Misschien mag je wel naar Oprah met je geloof.
Maar de slagingskans is vrij klein. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Over straat rennen met een sandwichbord en een koeienbel.
|
LOL.. VERDACHT.. gooi het maar uit :D
:rolleyes: Laat je nieuwe geloof maar eens horen .. O profeet :rolleyes: |
Waarom zou dat niet kunnen? Volgelingen werven, daarentegen, wordt misschien wat lastiger.
|
Een eigen geloof kan makkelijk. Aangezien dat een relatie tussen jou en een andersoortig wezen indiceert.
|
Schrijf een science-fiction boek, overtuig een paar idioten dat het de waarheid is en indoctrineer ze, en verkoop dat vervolgens als therapie. Oh nee, dat is scientology. :o
|
Citaat:
Citaat:
- Naam voor het geloof : Brianid (<Brian:Kracht, <Enid: Geest,ziel). Brianid zou dus staan voor Kracht van de geest . Ff ter verduidelijking ; die Brianid wordt niet op zn Engels uitgesproken eh, dus niet zoals de naam Brian , maar echt zoals het er staat ; i-a dus ik zoek nog een naam voor de volgelingen want zeg nu zelf brianieten .. da klinkt toch ni ?! - symbool; volop in ontwikkeling ... - het geloof zelf houd in dat men in de krachten van zichzelf moet geloven,geloven dat er magie door u aderen stroomt en dat als je echt iets wil doen je het kan , zonder je je darvoor tot "een god" moet wenden - en als verhaal dan 8-) een man , met vele tegenslagen ,, die door een wijze wordt aangesproken , en hem vertelt dat hij alleen in zichzelf moet geloven , en dat alles dan goed komt, en waneer hij dit doet , word zijn leven gewoon een droom (natuurlijk moet dit nog mooi verteld worden en zo ) en euhm , sugesties en zo , zijn altijd welkom ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
eeeeeeeeeeeh is dit niet gewoon wat die wicky de wiccalui doen? |
Citaat:
en aanbidden de wiccaster , met zijn 5 punten , elke punt stelt een kract voor, water, vuur, lucht, spirit of euhm :rolleyes: aarde , daarbij , wiccans geloven in de vrouwelijke natuurgod manon |
je kunt ook van alle religies iets nemen zodat het er een beetje 'professioneel' uitziet en de volgelingen vast en zeker 1 ding/aspect aanspeekt.
|
@ TS: maar waarom zou je in hemelsnaam een geloof willen 'oprichten' wat zo totaal niks voorstelt als het plaatje wat jij zojuist schetste, en wat al in andere vormen bestaat? want zo origineel ben je niet.
|
Citaat:
als het tegen mij was 8-) wat ik denk , dn zou k zeggen 8-) in welke vormen bestaat het dan ?:) |
Citaat:
|
Citaat:
maar euhm , nej niet gelezen , maar euhm , zo zijn er toch ook andere geloven ontstaan ?! de basis van een bestaand geloof genomen , en dat geoon een beetje bijgeschaafd, kijk maar naar wicca, stamt af van de oude kruide heksen :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
je hebt toch hopelijk niet bij die weddenschap mee laten spelen dat er ook eventuele aanhangers moeten zijn?
je kunt beter iets beters verzinnen, wat nog niet honderd keer beschreven is in de boeken. |
Citaat:
en als ik verlies .. dan ga ik nooit meer stomme opmerkinge make in de klas 8-) zoals tijdens een plotse stilte in de klas zegge , wa draggan wie heeft er hier ene dik gat :D en euhm dan ging ik mn dierbare haren af snijden ..zodus.. :D en als ik een eigen geloof start ..is het toch beter een te starten waar ik zelf in geloof ..niet ? :D en euhm , nej het moest gewoon op wat trekken .. :D |
bij gebrek aan ook maar iets begrijpen van wat je zegt bemoei ik me er niet meer mee(Y)
|
Citaat:
en euhm ..als k win krijg ik 2 boeken over nirvana/kurt cobain ==> dus ik ga dr helemaal voor gaan :D en is het niet makkelijker om een geloof te maaken waar je zelf in gelooft ?! dan er gewoon een te verzinnen en er geen waarde aan te geven ?! :rolleyes: |
Waar maak je je überhaupt druk om? Je kan toch gewoon zeggen: "ik heb een geloof gemaakt"?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het eerlijk gezegd maar een idioot verhaal: een geloof verzinnen als weddenschap. Docenten horen les te geven, geen gare weddenschappen af te sluiten.
Desalniettemin: leerstellingen ontwikkelen, verhaaltje erbij. Om aanhangers te werven, zul je charisma moeten hebben. Zo aan de reacties te zien, heb je hier nog niet heel veel mensen overtuigd :evil: . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: njah ..docenten zouden les moeten geven dat wel :rolleyes: mr misschien is het een beetje mijn faut dat ze die weddenschap heeft afgesloten :D |
Wanneer is een geloof dan 'af' volgens jou?
Trouwens, als je echt mensen wil gaan werven voor je geloof zou ik je manifest wel even laten lezen door iemand die wel min of meer Nederlands beheerst. |
ik zou trouwens niet in je wervingsfoldertje/praatje/whatever vermelden dat je voor het winnen van die weddenschap kurt cobain-goodies krijgt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geef nu toe dat een hondendrol een geloof is. Is het nu ook een geloof volgens jou?
|
Citaat:
boek met een verhaal en regels plek om te aanbidden en je moet het door de regering laten erkennen als geloof (wie weet krijg je er dan ook een subsidie voor :D ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58. |